Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Wszystko na temat rozciągania i poprawy mobilności.

TEMAT: Mobilność barków stanie na rękach / handstand

Mobilność barków stanie na rękach / handstand 2021/06/20 11:43 #64925

  • Marcel
  • Marcel Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 10
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 2
Test mobilności barków.
Oprzyj się tyłem o ścianę. Tak aby całe plecy do niej przylegały. Unieść proste ręce nad głowę. Powinieneś dotknąć ściany za sobą (całe plecy muszą przylegać do ściany).

Jeżeli nie udało Ci się dotknąć ściany:

Wykonaj ten sam test tylko tym razem rozłóż ręce na kształt litery Y i powtórz proces. Jeżeli zakres ruchu się poprawi oznacza to, że najmocniej ogranicza nas najszerszy. W takim wypadku zawsze zaczynamy rozciąganie od najszerszego.

Przywracanie zakresu ruchu.
(Jeżeli masz hipermobilność stawów te ćwiczenia są zbyt obciążające.)


Najważniejszą a zarazem mało popularną zasadą kształtowania mobilności ludzkiego ciała jest “Use it or lose it” (Używaj lub zatrać). Dlatego w podczas procesu odbudowy zakresu ruchu, będziemy często używać ruchu nad głowę.

Zacznijmy od bardzo prostego nawyku, który przyspieszy adaptacje naszego ciała. Będzie to unoszenie rąk nad głowę (wyciągając się maksymalnie do góry). Im częściej będziemy przypominać ciału o naszym docelowym zakresie ruchu, tym intensywniej będzie on próbował go zdobyć.

Tak samo działa zwis na drążku, który rozluźnia nam wszystkie mięśnie odpowiadające za ruch nad głowę. Szczególnie pomaga opanować mięśnie, które mają u nas tendencje do przykurczy. Częste korzystanie ze zwisu nauczy nasze ciało rozluźniać się. (o ile napięcie nie wynika z kontuzji lub dysfunkcji otaczających mięśni etc.)

Ćwiczenia treningowe.

Arm dislocations with stick – celem jest mobilizacja i lekkie rozciągnięcie mięśni odopowiadających za ruch ramienia w całym zakresie ruchu.
Zapraszam na bloga poświęconego handbalancingowi.

www.pokochajbalans.pl/
Ostatnio zmieniany: 2021/07/19 12:59 przez Rabbek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): matthan

Mobilność barków stanie na rękach / handstand 2021/06/20 11:47 #64926

  • Marcel
  • Marcel Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 10
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 2
Mexican progresja – jest to progresja do Mexican handstand ale możemy wykorzystać ją jako wzmacnianie końcowego zakresu ruchu. W tym ćwiczeniu najważniejszą kwestią jest dobranie odległości od ściany do swoich sił oraz skupić się na otwieraniu klatki. (wykręcić nogi na zewnątrz zaciskając pośladki aby uchronić odcinek lędźwiowy przed nadmiernym obciążeniem)
vimeo.com/402040222

Butchers Block – ćwiczenie rozciągające mięsień obły, triceps, najszerszy grzbietu oraz klatkę.


Lat Stretch – ćwiczenie rozciągające mięsień najszerszy grzbietu, skośny brzucha, wszystkie mięśnie międzyżebrowe. Można wykonywać na drabinkach jak i na kółkach.


single arm ring – niesamowite ćwiczenie rozciągające klatkę piersiową. Mamy możliwość wybrania dowolnego kąta pod którym będziemy pracować.


[url=combra hang – ćwiczenie to jest bardzo uniwersalne. Samo adaptuje się do naszych potrzeb. Gdy wisimy nasze ciało naturalnie atakuje mięśnie, które nie chcą się wydłużyć. Ćwiczenie to wykonujemy w 3 pozycjach.


tuck handstand – jeżeli opanowaliśmy już normalny handstand. Możemy zacząć ćwiczyć tuck handstand. Jest to przydatna wariacja, która wzmacnia górne mięsnie pleców oraz wymusza na nas otwieranie barków by utrzymać pozycje.


Jak dodać do planu treningowego?
Podstawowe ćwiczenia (zwis, unoszenie rąk) wykonujemy ilekroć jest taka możliwość. Poświęcając około minuty na każdą rękę. Tak samo ze zwisem, nie ma za dużej ilości zwisu jaką możemy wykonać .

Przechodząc do ćwiczeń treningowych.

Arm dislocations gorąco polecam włączyć do rozgrzewki znacząco poprawia zakres ruchu na treningu. Następnie musimy wybrać 2-3 ćwiczenia, które będziemy wykonywać na końcu treningu po 3 serie . Poniżej podaje kombinacje które powinny najlepiej się uzupełniają.
  • *single arm ring(klatka) – lat stretch(grzbiet) – mexican progression(pozycja funkcjonalna)
  • *butchers block(obły większy-triceps) – cobra hang(wszystko po trochu) – mexican progression(pozcyja funkcjonalna)

Zachęcam do dodania ćwiczeń rozciągających 2-3razy w tygodniu. Ćwiczenia można mieszać na wszystkie możliwe sposoby. Wybierz te, które działają dla ciebie. Jedyne zastrzeżenie by nie robić 3 ćwiczeń na tą samą grupę mięśniową.

Tuck handstand – jeżeli stoisz już na rękach a teraz chcesz tylko poprawić swoją mobilność dodaj tuck zamiast normalnych serii. Jeżeli natomiast nie masz jeszcze siły żeby utrzymać się się na rękach. Lepiej będzie skupić się na rozciąganiu i zwiększaniu siły osobno.
Zapraszam na bloga poświęconego handbalancingowi.

www.pokochajbalans.pl/
Ostatnio zmieniany: 2021/07/19 12:58 przez Rabbek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Rabbek, Charles88

Mobilność barków stanie na rękach / handstand 2021/06/20 22:56 #64931

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 4099
  • Podziękowania: 222
  • Oklaski: 18
Przypnę temat. Dobra robota :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mobilność barków stanie na rękach / handstand 2021/06/21 22:57 #64937

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 4099
  • Podziękowania: 222
  • Oklaski: 18
Marcel pisząc o zwisie miałeś na myśli pasywny zwis ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mobilność barków stanie na rękach / handstand 2021/06/24 10:05 #64963

  • Marcel
  • Marcel Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 10
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 2
Tak chodziło mi o zwis pasywny. Wybacz ciężko zebrać myśli w jednym miejscu. :)

Zapomniałem też dodać by progresować przechodząc w hollow body. Im bardziej wciągniemy żebra tym mocniej poczujemy rozciągnie klatki.
Zapraszam na bloga poświęconego handbalancingowi.

www.pokochajbalans.pl/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Firentis

facebook

Nie ma złej pogody czy złego dnia,
są tylko słabe charaktery.
 

Ostatnio na forum

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Posiłek po treningowy

Posiłek po treningu jest równie istotny jak posiłek spożywany przed treningiem. Mimo, że bardzo często po skończonych ćwiczeniach nie odczuwamy uczucia głodu to jednak zawsze warto coś zjeść, choćby garść suszonych owoców czy małą porcję jogurtu. Wynika to przede wszystkim z tego, że...

Więcej…

Co to są składniki odżywcze?

Składniki odżywcze zawarte w różnych pokarmach są niezbędne do sprawnego funkcjonowania naszego organizmu. Pokrótce postaramy się przybliżyć różnicę pomiędzy: białkami, węglowodanami, tłuszczami, witaminami i składnikami mineralnymi.

Więcej…

Jeden z najtrudniejszych muscle up-ów siłowych

W tym tutorialu zobaczysz jakie ćwiczenia wykonywać żeby nauczyć się jednego z najtrudniejszych muscle up-ów siłowych. Zapraszam do obejrzenia.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.