× Jak żyć zdrowo, unikać kontuzji, oraz je leczyć.Jak żyć zdrowo, oraz jak unikać i leczyć kontuzje.

Czerwone kropki na twarzy.

Więcej
2022/02/16 23:11 #66289 przez Siematojestemja
Czerwone kropki na twarzy. was created by Siematojestemja
Witam, ćwiczę właściwie kalistenikę od ok. 2-3 miesięcy. Przedwczoraj próbowałem jako jedna z pierwszych prób zrobić back levera (straddle i z 1 nogą). Oczywiście mi nie wyszło, ale chciałem się tylko sprawdzić (z 1 nogą nawet się udało z 3 sek w kiepskiej formie, ale to i tak zbyt trudna progresja dla mnie). Godzinę po tym zobaczyłem w lustrze masę czerwonych kropek na twarzy, szczególnie w okolicach oczu. Mama, farmaceutka (więc ma pewnie jakąś wiedzę o zdrowiu) powiedziała że trzeba jechać do lekarza. Powiedziałem jej jednak, że ćwiczyłem głową w dół na drążku (wisiałem głową w dół i schodziłem do back levera). Stwierdziła, że w takim razie to pewnie tylko naczynka mi popękały na twarzy (i lekarza odpuściła), ale powiedziała też żebym nie przesadzał, bo jak mi one pękają to znaczy, że mam bardzo duże ciśnienie w głowie (podczas ćwiczenia) i żebym się tak nie wysilał, bo może to być szkodliwe dla oczu (w sensie zbyt duże ciśnienie krwi w głowie). Czy też tak macie (te kropki)? Znajomy twierdzi, że ma podobnie przy handstandzie. Nie wiem co o tym sądzić, podobno zbyt duże ciśnienie serio może być szkodliwe dla oczu. Może po prostu powinienem unikać trudnych progresji gdy jeszcze nie jestem na nie gotowy?
Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem, z góry dzięki za każdą sensowną odpowiedź.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2022/02/17 08:59 #66290 przez Maz
Replied by Maz on topic Czerwone kropki na twarzy.
Mama ma rację. A na dokładkę ćwiczenie back levera w zbyt zaawansowanej progresji może spowodować dodatkowo kontuzję. W skrajnych przypadkach możesz zerwać ścięgno bicepsa. 

Przeciążyłeś się - nie podchodź do leverów dopóki nie wzmocnisz ścięgien i mięśni. Poćwicz najpierw z pół roku klasyczne ćwiczenia - pompki, podciągania itp. Potem możesz powoli zacząć, ale też nie od progresji one-leg czy straddle. Trzeba organizm przygotować. Na początek próbuj tucked, niezbyt długie trzymania. Jeżeli pojawi się ból lub ciągnięcie w łokciu, natychmiast przerwij i daj ścięgnom odpocząć przez parę dni. Po paru miesiącach ćwiczenia tucked możesz przechodzić do advanced tucked - sam się zorientujesz, że już dasz radę.

Progresje wymyślono po to, żeby powoli nabierać siły i nie dopuścić do kontuzji. Nie wariuj i nie przeciążaj się, bo leczenie pozrywanych ścięgien trwa długo i na pewno nie przyspiesza postępów w treningu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: PepesRabbek
 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

facebook

Sprzęt treningowy

 

Ostatnio na forum

    • Plan
    • 2022/11/25 10:50