Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Jak żyć zdrowo, unikać kontuzji, oraz je leczyć.Jak żyć zdrowo, oraz jak unikać i leczyć kontuzje.

TEMAT: Regeneracja po treningu

Regeneracja po treningu 2020/06/23 21:31 #56880

  • Kasia1990
  • Kasia1990 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 284
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Nie mam wiele doświadczenia, ale temat tym bardziej dla mnie, bo chciałabym ćwiczyć często, a nieraz bolące mięśnie mnie powstrzymują. Wiadomo, czarów nie ma i trzeba dać sobie czas. Ale może da się trochę wspomóc proces regeneracji:)



W skróce:
1. Nawodnienie
2. Spanie na plecach
3. Rolowanie przed i po treningu

Moze ktoś się wypowie ze swojego doświadczenia :)

(BTW, Azjaci są niesamowici. Jeśli spanie na plecach jest najbardziej optymalne to ŚPIJ TAK, nawet jesli nie mozesz zasnąć i marzysz o tym, żeby sie przewrócić na bok! :lol: )
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:01 #56887

  • Michael82
  • Michael82 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 575
  • Podziękowania: 9
  • Oklaski: 2
To ile powinno się pić wody dziennie tak na prawdę?

Wiadomo że spanie w jednej pozycji jest niemożliwe bo śpiąc zmieniamy pozycję w ciągu nocy dość często. Jak już by się udało spać w jednej pozycji kilka godzin to obudzimy się "połamani"..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:03 #56888

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 415
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
2 i 3 nie stosowałem. 1nie jestem pewien - często piję kawę podczas treningu...
Ale moje mięśnie są dziwne. Nie miewam zakwasów w głównych partiach. Tylko bóle łokci, przedramion i czasami lekki ból naramiennych.
Daj znać jak przetestujesz. Na plecach mogę spać:) Rolować się wolę z boku na bok:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:08 #56890

  • Kasia1990
  • Kasia1990 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 284
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Jeśli chodzi o wodę to słyszałam różne opinie - a to, że im więcej tym lepiej, a to np. ~30ml na kilogram masy ciała. Ja piję jakieś 1,5 litra wody, poza tym jakaś kawa i herbata. Więcej chyba nie dam rady :lol:

Śpię na brzuchu albo na boku i dosyć się motam. Właściwie to chyba spróbuję na plecach, bo ostatnio często coś mi zdrętwieje, szyja boli albo coś (chyba jak mam zakwasy to bardziej odczuwam jakieś "krzywe" pozycje).

A rolowania nigdy nie próbowałam. Więc wszystko przede mną :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:11 #56893

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 528
  • Podziękowania: 37
  • Oklaski: 4
No nie przekonał mnie do końca :)
do punktu 3:

do punktu 2: można na też na boku, ale trzeba to sobie przygotować :)


picie wody to norma :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:12 #56894

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 415
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Poduszka ortopedyczna Ci się kłania. I popychaj głowę rękami we wszystkich kierunkach, tylko nie przesadź z siłą. Może lekko chrupnąć w szyi, ale zazwyczaj tylko raz...
Po 6 litrach wody zamawiamy dębowe pudełko, więc przesada jest niezdrowa:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:16 #56897

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 528
  • Podziękowania: 37
  • Oklaski: 4
ale na raz ;)

tyle chyba nikt nie wypije :P
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:19 #56900

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 415
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Próbowali i dostali dębowe pudełko:) Ostatnio czytałem.
Ostatnio zmieniany: 2020/06/23 22:19 przez Maz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/23 22:23 #56901

  • Michael82
  • Michael82 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 575
  • Podziękowania: 9
  • Oklaski: 2
Mnie w sumie zawsze dziwiło jak kazali pić 1,5-2,5l wody dziennie jak ciężko mi to wchodziło. Jakiś czas temu trafiłem na ten filmik i nawet do mnie przemówił. Tym bardziej że ograniczyłem mięso w posiłkach i zamieniłem to na owoce i warzywa. Praktycznie ostatnio jeden z posiłków nawet po treningu składa się tylko z owoców i warzyw i mi to wystarcza. Szczególnie że jest to też pora wieczorna więc nie obciążam się na noc czymś innym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/24 08:24 #56906

  • Kasia1990
  • Kasia1990 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 284
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Jest jakaś część prawdy w tym filmie, ale jednocześnie koleś strasznie nachalnie forsuje swoją tezę :lol: Przy surowej albo w większości surowej diecie pewnie wystarczy mu pól litra wody dziennie, ale większość społeczeństwa odżywia się zupełnie inaczej. Nawet ja jak spojrzę w Cronometer to z jedzenia przez cały dzień mam jakies 500ml wody, więc co najmniej ten dodatkowy litr muszę wypić. No i coraz bardziej popularyzuje się picie kranówki - ja to robię od dawna, więc nikt na mnie biznesu nie robi :P
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/24 09:03 #56907

  • Heeeku002
  • Heeeku002 Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Żeby wyjść na szczyt, musisz iśc pod góre.
  • Posty: 426
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
dużo białka = szybka regeneracja
7/9 godzin snu

ale tak jak Ci mówiłem 1 dzień przerwy między treningami, nie ma co patrzyć na tych co trenują 5x w tygodniu albo 7, ja jakbym na następny dzień po treningu chciał zrobić trening to nie ma szans.

ps. a co do kranówki, to nie ma w niej żadnych minerałów, i innych potrzebnych rzeczy, w dodatku nie wiadomo co tam jest, u mnie kranówka dosłownie śmierdzi xd,
2k21
Ostatnio zmieniany: 2020/06/24 09:05 przez Heeeku002.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/24 10:38 #56909

  • Michael82
  • Michael82 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 575
  • Podziękowania: 9
  • Oklaski: 2
Tylko mi też bardziej chodzi o wodę z warzyw i owoców która nawadnia nasze komórki a nie gasi tylko pragnienie. On ją nazywa wodą strukturalną. Kiedyś się tym bardziej interesowałem, gdzie była mowa o wodzie alkalicznej, jonizowanej, strukturalnej. Z jednej strony można włożyć pomiędzy bajki bo tego nie udowodnimy jaką woda jest dla nas dobra. Większość sprzedaje nam taką wiedzę żeby ukręcić właśnie na nas jakiś biznes pomijając sprzedaż agresywną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/24 10:52 #56910

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 415
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Jeszcze rok temu piłem w pracy butelkę wody 1,5l, w domu też sporo. Efekt był taki, że latałem do kibla co godzinę:) I nic ponadto. Teraz piję więcej kawy, wody dużo mniej. Jem dużo owoców typu jabłka, winogrona, borówki, banany. Nie mam problemów z regeneracją ani efektów odwodnienia. Na pewno nie piję już 2-3 litrów wody dziennie, może litr maksimum.

Popieram Heeeku - sen i zdrowa dieta są najważniejsze. Co do przerwy między treningami, to sprawa indywidualna. Ja się przyzwyczaiłem i ćwiczę praktycznie codziennie. Tyle, że staram się obciążać te same duże partie mięśniowe co drugi dzień. Stosuję coś w rodzaju podziału push-pull-core-legs. I to się u mnie sprawdza.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/24 10:54 #56911

  • Kasia1990
  • Kasia1990 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 284
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Na pewno najlepiej by było jeść jak najwięcej świeżych warzyw i owoców :)

A jeśli chodzi o samą wodę to żadna nie jest "czysta" jak pan na filmie mówi - gdybyśmy pili destylowaną, czyli czyste H20 to by nas szybko zabiło. A tak to nawet kranowa ma potrzebne minerały (zwykle więcej niż źródlana z butelki). Co do jakichś innych o uzdrawiających właściwościach to nie znam się, ale jestem mocno sceptyczna. Tu już faktycznie węszę biznes i propagandę :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regeneracja po treningu 2020/06/24 11:31 #56912

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 528
  • Podziękowania: 37
  • Oklaski: 4
Ogólnie to z tym gościem od wody to się zgadzam, ale...

Chciałem to już napisać, że nie pijemy destylowanej wody. Woda jest zmineralizowana naturalnie i nie sadzę by "przepływając" przez nasz układ nie była odfiltrowywana z tych minerałów.
Idąc jego tokiem rozumowania - argument, że nasz organizm dobrze wie co potrzebuje - na 100% nie dopuści by woda nas odmineralizowała. A argument z maratończykami mi nie pasuje, bo oni wypacają bardzo dużo minerałów.

Ja widzę taki efekt - jak piję mało mocz mam ciemny. Jak piję więcej wody jest dużo jaśniejszy.

Reasumując prawda leży pewnie gdzieś po środku ;)
Czyli jedzmy dużo "nawadniających" owoców i warzyw( najlepiej z własnej produkcji) + woda w rozsądnych ilościach :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes, Rabbek

facebook

Wszyscy ludzie upadają,
tyle że Ci Wielcy potrafią iść z obdartym kolanem.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Jeden z najtrudniejszych muscle up-ów siłowych

W tym tutorialu zobaczysz jakie ćwiczenia wykonywać żeby nauczyć się jednego z najtrudniejszych muscle up-ów siłowych. Zapraszam do obejrzenia.

Więcej…

Taboret - Street Workout podstawy

Taboret jest to jedno z podstawowych wejść na drążek, w poradniku znajdziesz przydatne ćwiczenia do nauki, oraz najczęstsze błędy. Miłego oglądania.

Więcej…

Szkoła na drążku 1 - Wymyk tyłem

Pierwszą serię tutoriali rozpoczynamy od filmików naszego kolegi zza wschodniej granicy: ?????? ???????a (Michaiła Waratowa). Seria jego tutoriali nazywa się ????? ???????, co w dosłownym tłumaczeniu na język polski oznacza szkołę drążka.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.