Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Jak żyć zdrowo, unikać kontuzji, oraz je leczyć.Jak żyć zdrowo, oraz jak unikać i leczyć kontuzje.

TEMAT: Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie?

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/24 22:00 #41725

  • Rosolek_11
  • Rosolek_11 Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Trening jest takie jak życie zaczyna sie i konczy
  • Posty: 64
  • Oklaski: 1
Otóż to zwracam sie do was z nietypowymi pytaniami:

Jak powinno sie brac oddech w kalistenice czy tak jak na silowni?
Czy w trudniejszych cwiczeniach izometrycznych np. Hollow Body Back lever Powinnismy byc na jedny oddechu?? bo przy planku latwo sie oddycha
Widzialem post ze nie wolno po miedzy seriami Pić bo woda moze wleciec do pluc
Ale pytanie:Czy powinno sie pic po miedzy seriami zadaje z innego powodu z powodu ze gdy juz łykne to w nastepnej serii czuje sie ociazaly
A jak nie pić gdy jest sie na parku do sw 2 h jest 31stopni i slonce grzeje jak glupie
Nie podpisze się
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/25 11:14 #41728

  • Nabemori
  • Nabemori Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 563
  • Podziękowania: 49
  • Oklaski: 4
Nietypowe pytania? hmm...
Po wpisaniu w google frazy:" jak oddychać podczas ćwiczeń" wyskakuje kilkanaście stron, gdzie jest to bogato opisane.

www.trener.pl/t...-silowych/

Woda do płuc może wpłynąć w każdej chwili. Wystarczy pić powoli. Ja co kilka serii pije wodę, ale niegazowaną najczęściej z miętą/cytryną.

Sam sobie poniekąd odpowiadasz na dwa ostatnie pytania... Pytasz czy można pić, a potem twierdzisz, że bez picia się nie wytrzyma. Gdzie tu logika? Piłeś do tej pory to pij nadal.

Przy hollow body musisz oddychac, złe bądź brak oddychania podczas ćwiczeń jest zgubne.

Po raz ostatni odpowiadam na twoje proste pytania. Jak już raz pisałem szukaj najpierw w necie, jesli nie znajdziesz sensownej odpowiedzi to pisz tutaj.
Mam plan plan,
I za ciosem idę...

ig: konrad.sudol
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/25 11:55 #41730

  • Rosolek_11
  • Rosolek_11 Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Trening jest takie jak życie zaczyna sie i konczy
  • Posty: 64
  • Oklaski: 1
Okej i dziekuje
Nie podpisze się
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/25 19:00 #41732

  • Sentomasu
  • Sentomasu Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Limit nie istnienie.
  • Posty: 88
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Oddychaj zawsze, bo trzeba oddychać przy ćwiczeniach izometrycznych aby nie tracić napięcia mięśni rób krótkie płytkie oddechy.
Pić, pić i jeszcze raz pić. Podczas wysiłku wytrącasz wodę z organizmu co prowadzi do odwodnienia go, w momencie gdy się odwadnia krew staje się gęstsza przez co tracisz energie. Bo serducho musi bardziej pompować. Ja pije co serie, tylko nie 0,5l na raz tylko małe łyki w trakcie treningu wypijam ok 1,5l wody.
Jak będziesz spędzał zbyt wiele czasu myśląc nad czymś, nigdy tego nie zrobisz. Zrób przynajmniej jeden krok dziennie w kierunku swojego celu.
Bruce Lee
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/25 19:12 #41733

  • Rosolek_11
  • Rosolek_11 Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Trening jest takie jak życie zaczyna sie i konczy
  • Posty: 64
  • Oklaski: 1
Serce mocniej bije po wypiciu wody
Nie podpisze się
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/25 19:28 #41735

  • Sentomasu
  • Sentomasu Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Limit nie istnienie.
  • Posty: 88
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Nie męczy się tak jak nie pijąc, bo krew się rozrzedza.
Jak będziesz spędzał zbyt wiele czasu myśląc nad czymś, nigdy tego nie zrobisz. Zrób przynajmniej jeden krok dziennie w kierunku swojego celu.
Bruce Lee
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/25 19:31 #41736

  • piesu
  • piesu Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 445
  • Podziękowania: 13
  • Oklaski: 2
Mi przy tej pogodzie na treningu (każdy trwa ok 2h) pęka 1,5 l lekko. Czasami jak wbijam do mieszkania to już mi się chce pić. Jakbyś nie pił to mogłoby się to skończyć w szpitalu przy tym wysiłku i tej temperaturze. Rozsądek i zdrowie najważniejsze.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/25 21:02 #41740

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 160
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 5
Oddychaj naturalnie po prostu wtedy gdy masz ochote :D

Pij wode ale w małych łykach bo jak wypijesz z kilka porządnych łyków to trochę ci będzie nie dobrze ( znam ze swojego doswiadczenia)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/30 09:24 #41835

  • megamoc
  • megamoc Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 445
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 5
Nie wyobrażam sobie nie pić w takich upałach :| butelka wody schodzi spokojnie podczas jednej sesji i nikomu bym nie polecał jej unikania.
Pracuję nad sobą...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2018/07/30 14:56 #41852

  • Virl3x
  • Virl3x Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • 2 lata treningu
  • Posty: 868
  • Podziękowania: 70
  • Oklaski: 9
Pij bardzo male lyczki wody jak bys mial tylko usta zwilzyc. Po jednym porzadnym lyku moze zlapac Cie kolka i wydajesz sie ciezejszy,.
Ćwiczenia wykonuj z poprawną techniką i z rozsądkiem!!!

Nie biorę za nikogo odpowiedzialności.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2019/08/10 15:44 #48875

  • Michael82
  • Michael82 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 214
  • Podziękowania: 5
  • Oklaski: 2
Dużo ćwiczących pisze że oddychanie jest ważne przy ćwiczeniach i napiszą nawet że wdech przy opuszczaniu i wydech przy podciąganiu i na odwrót przy push. Jest to prawda ale nie do końca wytłumaczone jak to robić prawidłowo.

Na większości filmików ćwiczący wdycha powietrze nosem, a wydycha ustami. Wiadomo oddychać trzeba ale to oddychanie jest akurat nieprawidłowe i nie tylko do ćwiczeń bo także przy normalnych czynnościach przeważnie tak każdy oddycha.

Takie oddychanie powoduje że nie aktywujemy przepony, a także nie dochodzi w organizmie do tzw. Efektu Bohra.
Prawidłowo powinno się wdychać i wydychać powietrze tylko przez nos.
Od jakiegoś czasu pilnuje tego żeby tak oddychać przy treningu i w codziennych czynnościach życiowych.

Poniżej zamieszczam linki do filmów w których fajnie jest to wytłumaczone. W jednym filmie pokazane jest jak ułatwić sobie oddychanie przeponą i ją aktywować za pomocą gumy założonej pod klatką piersiową. Sam stosuję to od niedawna i widzę że samoczynnie organizm skupia się na oddychaniu przeponą rozchylając żebra na boki.

Jeszcze zanim te filmiki obejrzałem wcześniej natrafiłem na metody lekarza Konstantyna Butejko, z którego wiedzą też warto się zapoznać.W skrócie twierdzi on że złe oddychanie skraca nam życie lub powoduje tworzenie się chorób. Ale głównie chodzi mu o to że im mniej oddychamy tym lepiej dla nas. Także Np. w stresowych sytuacjach, kiedy każą nam brać "głęboki oddech", powinniśmy robić na odwrót.

W "Nagi wojownik" też jest fragment o oddychaniu tylko przez nos.



Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Oddychanie Picie??? Jak co i gdzie? 2019/08/13 15:16 #48931

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 8107
  • Podziękowania: 488
  • Oklaski: 123
Hmmm z oddychaniem to jest tak, że najlepiej oddychać równomiernie, robiąc zawsze pełne wdechy i wydechy.
Jeśli uda Ci się to odpowiednio zsynchronizować z ruchem ekscentrycznym i koncentrycznym w jakimś ćwiczeniu to spoko.

No i teoretycznie w fazie ekscentrycznej wdech a w fazie koncentrycznej wydech.


Ale jak robisz pompki dosyć dynamicznie to masz oddychać płynnie i robić pełne wdechy i wydechy.

Możesz robić pełny wdech i wydech w trakcie wykonywania dwóch pompek, lub wcale się nie skupiać na ilości pompek.

To samo przy przysiadach i innych ćwiczeniach.


A co do wody, to ...... nie napełniaj nadmiarowo brzucha (żołądka) płynami. nabierz wodę do ust i trzymaj 2-3 minuty i dopiero połknij.
Bo jak wypijesz 0,5l wody w przerwie pomiędzy ćwiczeniami to złapiesz kolkę albo się porzygasz gdy będziesz przykładowo stał na rękach.

Woda jest potrzebna, ale podczas treningu tylko nawilżaj usta.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes, Rabbek

facebook

Wszyscy ludzie upadają,
tyle że Ci Wielcy potrafią iść z obdartym kolanem.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Bar Spinning #2 / kręcenie na drążku tyłem - Street Workout podstawy

Obiecany poradnik do nauki kręcenia tyłem po wejściu taboretem!(poprzedni poradnik). Jeśli wejście taboretem jest dla Was proste, z Bar Spining-iem też sobie poradzicie. Zapraszam do obejrzenia i nauki.

Więcej…

Rutyny MadBarz - Średnio zaawansowani

Tym razem prezentujemy zestaw rutyn MadBarz dla osób średnio zaawansowanych.

Coś dla bardziej wymagających zawodników.

Więcej…

Runmageddon - Dasz radę?

Na wiosnę szykuje się ciekawa impreza w stylu "Reebok Spartan Race". Będzie to pierwsza edycja nowej zabawy pod nazwą "Runmageddon". Jeśli lubisz ekstremalne wyzwania, nieziemskie zmęczenie, rywalizację, oraz całą masę błota, to ta impreza jest właśnie dla Ciebie...  

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.