Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
O tym jak wykonać podstawowe triki, figury, ćwiczenia.

TEMAT: Poprawa MU

Poprawa MU 2020/07/16 13:46 #57714

  • NeuroD
  • NeuroD Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 129
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Siemanko! :) Przychodzę do was z poradą co do poprawy MU a mianowicie jak rozłożyć ćwiczenia wzmacniające pod MU aby miało to sens lub co może wyrzucić. Nie chodzi o plan tylko podział ewentualnych ćwiczeń na treningu (co wyrzucić a co może dodać). A więc mając ćwiczenia takie jak:
- MU kipowany (ogólnie ten MU jakoś mi idzie ale za daleko odsuwam się od drążka więc trzeba szlifować technikę)
- MU z gumą
- High Pull up
- Podciąganie z ciężarem
I teraz jak połączyć te ćwiczenia na treningu? Czy warto wszystkie progresje wykonywać na jednym treningu czy może zrezygnować z czegoś?
Przykładowo np. 1 dzień treningowy:
- Mu kipowane
- Mu z gumą
- Podciąganie z ciężarem

2 dzień treningowy:
- MU z gumą
- High Pull up
- Podciąganie z ciężarem

Pomijam ilość serii bo to dobiorę sobie już sam zakładam tylko Pull up-y z ciężarem 5x5, chodzi o rozsądny rozkład ćwiczeń żeby nie przedobrzyć. Jak wy to widzicie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Virl3x

Poprawa MU 2020/07/16 13:47 #57715

  • NeuroD
  • NeuroD Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 129
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Kurde, wrzuciłem temat w zły dział.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/16 14:25 #57716

  • Virl3x
  • Virl3x Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • Kalistenika - Moja Pasja
  • Posty: 1340
  • Podziękowania: 84
  • Oklaski: 11
Już przeniosłem.

Jak twoim priorytetem jest MU no to plan pod niego jak najbardziej, nie wiem jak podciąganie z ciężarem bo przy uczeniu MU tego nie robiłem ale MU kipowany (tylko nie przez jedną rękę) i MU z gumą robiłem codziennie po kilka prób po rozgrzewce i mi to weszło po jakimś czasie.

Robiłem niskie bar dipy jeszcze co nie było zbyt dobre bo to się tak nie przekłada na MU a można se barki rozwalić.
MAXY WYTRZYMAŁOŚCIOWE:

Pompki - 64
Podciąganie nachwytem - 20
Dipy - 40

MAXY SIŁOWE:
Dip - 40 kg
Podciągnięcie nachwytem - 35 kg

Instagram: www.instagram.com/prze.m3k_/

Fanpage: www.facebook.co...948518977/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/16 15:42 #57719

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 3348
  • Podziękowania: 195
  • Oklaski: 18
Jak masz dostęp do ciężaru to ja bym robił próby MU + podciąganie z ciężarem a następny trening próby MU + dynamiczne podciągnięcia
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/16 17:26 #57720

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 551
  • Podziękowania: 75
  • Oklaski: 11
Jeżeli robisz już kipowany, to ja bym osobiście robił w tej kolejności :
- MU z kippingiem
- negatywy
- wysokie podciągnięcia

Te z gumą bym odpuścił na rzecz negatywów które imo są lepszym ćwiczeniem.
Jeżeli czujesz że 3 ćwiczenia to za dużo i trzecie nie idzie już dobrze to rób na zmianę negatywy i wysokie co drugi trening
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/16 18:16 #57721

  • Virl3x
  • Virl3x Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • Kalistenika - Moja Pasja
  • Posty: 1340
  • Podziękowania: 84
  • Oklaski: 11
MU z gumą są lepsze niż negatywy.
Jakim sposobem negatywy do MU mają się przełożyć na To?
MAXY WYTRZYMAŁOŚCIOWE:

Pompki - 64
Podciąganie nachwytem - 20
Dipy - 40

MAXY SIŁOWE:
Dip - 40 kg
Podciągnięcie nachwytem - 35 kg

Instagram: www.instagram.com/prze.m3k_/

Fanpage: www.facebook.co...948518977/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/16 19:11 #57722

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 551
  • Podziękowania: 75
  • Oklaski: 11
Kwestia indywidualna co komu więcej da. Skoro mu z kippingiem robi to podstawową technikę ma opanowaną a do kolejnych wariantów brakuje mu siły. Z mojego doświadczenia kontrolowany negatyw lepiej buduje siłę w ruchu niż próby z gumą (które mi akurat przy mu ni nie dały)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/16 20:05 #57723

  • NeuroD
  • NeuroD Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 129
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Powiem wam, że co do techniki dopytywałem się gościa z grupy KURY i on polecił właśnie MU z gumą. Dodatkowo mówił żeby dołożyć podciąganie z ciężarem aby wzmocnić siłę. Kwestia tylko rozłożenia tych ćwiczeń na przełomie tygodnia.
Virl3x MU wchodzi mi już z kippingiem bo po twojej wypowiedzi wychodzi jakbyś dał mi rady co do nauki :)
drake - no właśnie ja negatywów raczej bym nie robił, jakoś nie jestem nastawiony na to że dają one coś do samego MU a raczej wzmacniają pod slow MU jak sam Urbanik mówił.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/16 20:51 #57725

  • Virl3x
  • Virl3x Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • Kalistenika - Moja Pasja
  • Posty: 1340
  • Podziękowania: 84
  • Oklaski: 11
Teraz pewnie neuro będzie chcial wyczyścić tego MU czyli nadal siła eksplozywna tu będzie.
Negatyw do MU to bardziej pod siłowego bo jak schodzisz negatywem no to klatke masz przy drążku w fazie przełożenia A przy MU masz klatkę kilkanaście cm od drązka bo nie idziesz pionowo w górę.
MU z gumą mówią że zły bo guma Ci pomaga w najtrudniejszym dla Ciebie momencie, tak 5o prawda no bo jest najbardziej rozciągnięta Ale bardziej patrzę na zastosowanie do ogarnięcia ruchu bez kipowania.
Dlatego uważam że MU z gumą jest lepszy niż negatyw MU.
MAXY WYTRZYMAŁOŚCIOWE:

Pompki - 64
Podciąganie nachwytem - 20
Dipy - 40

MAXY SIŁOWE:
Dip - 40 kg
Podciągnięcie nachwytem - 35 kg

Instagram: www.instagram.com/prze.m3k_/

Fanpage: www.facebook.co...948518977/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/17 13:04 #57739

  • NeuroD
  • NeuroD Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 129
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Opieram się też tutaj na tym co polecał mi ten gość z Polskiego związku kalisteniki aby robić z gumą. Uważam, że schodzenie z progresją z gumy z większym oporem do gumy z bardzo małym oporem z zachowaniem czystej techniki w seriach tak 3x10 pozwoli wyrobić siłę na chociaż kilka wejść bez gumy. Coś jak progresję przy podciąganiu gdzie przy nauce jesteśmy w stanie zrobić 3 podciągnięcia bez gumy a z gumą łatwiejsza progresja do poprawy siły. Może na jakimś treningu, tak raz na 2 tygodnie zrobiłbym te negatywy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/21 18:52 #57817

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 8319
  • Podziękowania: 503
  • Oklaski: 125
90%MU w internecie jest wykonywanych z mniejszym lub większym kippingiem.
Można to bardziej nazwać dynamiczne MU.
Jeśli chcesz czyścić technikę to staraj się robić coraz to mniejszy kipping.
Tzn. Robiąc MU wykorzystaj tylko bujnięcie ciała do przodu i ewentualnie użyj tylko bioder do uniesienia nóg. Kolana trzymaj cały czas zablokowane.

Jeśli opanujesz MU tylko z bujnięciem i lekkim ruchem bioder (ten ruch bioder to takie uniesienie prostych nóg w odpowiednim momencie), to później, po kilku treningach stopniowo zmniejszasz bujnięcie i wymach bioder.

Ale zakręciłem.

Chodzi o to że w kippingu używasz całego ciała, a można tylko biodra uaktywnić. Bez kopania nogami.


Zrób sobie trening w stylu 50 powtórzeń po jednym powtórzeniu MU.
Co jedno powtórzenie czekasz 10-20-30 sekund - ile chcesz :)
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): NeuroD

Poprawa MU 2020/07/21 20:34 #57827

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 3348
  • Podziękowania: 195
  • Oklaski: 18
i odciski do remontu :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/21 20:35 #57828

  • NeuroD
  • NeuroD Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 129
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Ok. To rozumiem. Tak myślałem żeby z jeden trening w tygodniu taki sobie zrobić. Chciałem przez jakiś czas jeszcze z dwa-trzy tygodnie się trochę wzmocnić i wtedy bardziej starać się szlifować technikę. A co sądzisz jeżeli chodzi o ten rozkład ćwiczeń który mam w temacie? Bo o to mi chodzi najbardziej. :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Poprawa MU 2020/07/22 08:50 #57845

  • NeuroD
  • NeuroD Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 129
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
Rabbek nie ma że boli :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Firentis

facebook

Dziś zrobię coś, czego innym się nie chce.
Jutro zrobię coś, czego inni nie będą w stanie!
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Muscle up 360

Kolejny tutorial od Sebastiana. Tym razem dynamiczny element jakim jest Muscle Up 360º. Miłego oglądania.

Więcej…

Posiłek po treningowy

Posiłek po treningu jest równie istotny jak posiłek spożywany przed treningiem. Mimo, że bardzo często po skończonych ćwiczeniach nie odczuwamy uczucia głodu to jednak zawsze warto coś zjeść, choćby garść suszonych owoców czy małą porcję jogurtu. Wynika to przede wszystkim z tego, że...

Więcej…

Jeden z najtrudniejszych muscle up-ów siłowych

W tym tutorialu zobaczysz jakie ćwiczenia wykonywać żeby nauczyć się jednego z najtrudniejszych muscle up-ów siłowych. Zapraszam do obejrzenia.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.