Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
O tym jak wykonać podstawowe triki, figury, ćwiczenia.
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Pompka porady, ocena techniki

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 12:39 #55887

  • Boro
  • Boro Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Oklaski: 0
Dzień dobry
Jestem nowym użytkownikiem forum, nie mam doświadczenia w kalistenice, chciałabym dołączyć do mojej codziennej aktywności ćwiczenia z masą własnego ciała. Zależy mi na opanowaniu poprawnej technicznie pompki, mam dość duże zastrzeżenia do obecnej, na dołączonym filmiku zresztą widać o co chodzi. Pytanie: czy polecacie wykonywać pełną pompkę i dążyć do odpowiedniej techniki,, zwracając uwagę na słabe punkty typu ciągnięcie głową i spięcie brzucha czy wykonywać łatwiejsze wersje typu negatywy czy wersje na kolanach. Na jakie błędy jeszcze zwrócić uwagę?


tutaj wideo

Od 1,5 miesiąca wykonywałam 2 razy w tygodniu 5 serii pompek w zakresie od 6 do 8 powtórzeń. Choć teraz mam wątpliwości czy nie lepiej byłoby robić to częściej z mniejszą ilością serii.
Moim celem jest ogólna sprawność, nie planuję zostać turbo koksem, po prostu chciałabym robić dobre pompki.
Wykonuję 3 razy w tygodniu trening siłowy z obciążeniem zewnętrznym oraz biegam 2 razy w tygodniu, przed rozpoczęciem ćwiczeń wykonuję 3/4 serie ćwiczeń typu deska, hollow body, aktywny zwis na drążku.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 12:44 #55888

  • Heeeku002
  • Heeeku002 Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Żeby wyjść na szczyt, musisz iśc pod góre.
  • Posty: 426
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
hej,

po pierwsze, zbyt mocno wychylasz się do przodu, nie przechylaj się, znajdź wygodną pozycję, dłonie ustaw na szerokość barków, palce skierowane do przodu, pupa spięta, brzuch też, ale nie tak, żebyś nie mogła złapać oddechu :P

albo nie wychylaj się tak mocno, albo daj dłonie na poziomie klatki piersiowej, bo masz dłonie przy brzuchu kiedy schodzisz, staraj się nie załamywać w lędźwiach, w tym pomaga spięcie brzucha i pupy, nie stresuj się, jeśli nie będzie progresu, siła przyjdzie z czasem, a bez techniki nie zrobisz progresu, polecam kanał kura workout, ma na kanale omówione każde ćwiczenie bazowe z kalisteniki.

edit. zobaczylem, że łokcie rozchodzą Ci się na boki, to efekt tego że nie masz jeszcze siły, spróbuj może robić dodatkowo pompki na kolanach, lub na jakimś podwyższeniu
2k21
Ostatnio zmieniany: 2020/06/07 12:46 przez Heeeku002.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Boro

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 12:44 #55889

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 921
  • Podziękowania: 84
  • Oklaski: 4
Całkiem dobrze te pompki wyglądają, rozumiem że są one tylko dodatkiem bo główny trening robisz na siłowni (trenujesz wszystkie partie)? Jeśli tak to na spokojnie możesz sobie zrobić codziennie te parę serii pompek i będzie ok.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Boro

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 12:55 #55890

  • Boro
  • Boro Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Oklaski: 0
Ok dziękuję za porady. Znam ten kanał :D. Oglądam tego gościa, ale mimo wszystko nie czuję się jeszcze zbyt ogarnięta w tym temacie, czuję, że coś jest nie tak i wydaje mi się, że może wiem co, ale osoba trzecia zawsze coś zauważy ;p.
Dzięki bardzo, próbuję dalej :P.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 13:01 #55891

  • Boro
  • Boro Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Oklaski: 0
Dziękuję za odpowiedź. W czasie przerwy od siłowni robiłam 3 razy w tygodniu FBW z hantlami, uwzględniając wszystkie partie. Dzięki, spróbuję codziennie albo przynajmniej z 5 razy w tygodniu :).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 16:04 #55896

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 415
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Na moje oko masz za dużo siły:)
Wykonujesz piękną pompkę pseudo planche, sporo trudniejszą od zwykłej:)
Spróbuj sama - im ręce postawisz na podłodze bliżej bioder, tym trudniej wykonać taką pompkę. Im bliżej ramion, tym łatwiej. Jak ręce będą na wysokości barków, wtedy to będzie zwykła pompka. Podejrzewam, że wtedy ilość też Ci się zwiększy.
Reszta techniki w porządku, pilnuj, żebyś była prosta i biodra nie powinny wpadać w dół.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Boro

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 16:57 #55898

  • Hryniak
  • Hryniak Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 738
  • Podziękowania: 48
  • Oklaski: 6
Dokłądnie jak Maz napisał, to już pod pseudo planch push up podchodzi :) dłonie bliżej barków i będzię normalna pompka. Brakuje tu chyba jeszcze dokręcanie łokci czyli jak jesteś na górze to skieruj doły łokciowe przed siebie, dopnie to klatkę piersiową do końca.
Podsumowując, widać kobiecą siłę ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Boro

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 17:30 #55900

  • Boro
  • Boro Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Oklaski: 0
Tego nie brałam pod uwagę :p. Dziękuję za porady :).
Dziś robiłam już starając się nie wychylać się do przodu i ustawiłam dłonie bliżej barków, jak pisał Heeeku002 w pierwszym komentarzu i faktycznie czuję różnice, łatwiej mi utrzymać właściwą pozycję i prowadzić łokcie bliżej tułowia.
Dziękuję za miłe słowa, podnieśliście mnie na duchu, będę kontynuować :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 17:40 #55901

  • Heeeku002
  • Heeeku002 Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Żeby wyjść na szczyt, musisz iśc pod góre.
  • Posty: 426
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
Boro napisał:
Tego nie brałam pod uwagę :p. Dziękuję za porady :).
Dziś robiłam już starając się nie wychylać się do przodu i ustawiłam dłonie bliżej barków, jak pisał Heeeku002 w pierwszym komentarzu i faktycznie czuję różnice, łatwiej mi utrzymać właściwą pozycję i prowadzić łokcie bliżej tułowia.
Dziękuję za miłe słowa, podnieśliście mnie na duchu, będę kontynuować :)

no i gratulacje, bo wtedy robiłaś właśnie z mocnym przechyleniem pompke.
2k21
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 21:20 #55929

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 528
  • Podziękowania: 37
  • Oklaski: 4
Całkiem dobrze to wygląda.
Myślę, że trzymanie na siłę postawy "deski" płaskiej też nie jest do końca właściwe.
tutaj masz znakomity poradnik :)




Reasumując - naprawę dobrze to wygląda. Jaki masz plan treningowy? Może napiszesz metrykę to poznamy twoje możliwości. Łatwiej będzie ci coś polecić.
metryka
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Boro

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 21:31 #55932

  • Kasia1990
  • Kasia1990 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 284
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Kobieta! Jest kobieta! Zatrzymać ją! :lol:

Wybacz ekscytację :silly: Cześć! Ze swojej strony bardzo polecam kanał na youtube Calisthenic Movement. Goście super ogarniają ćwiczenia z masą własnego ciała, mają dużo merytorycznych filmów na temat ćwiczeń, całych treningów, mobilności itd.
www.youtube.com...icmovement
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Boro

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 22:04 #55939

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 415
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
No zobacz Kasia - a na takim forum z przystojniakami powinno być Was mnóstwo:) A tylko Wy dwie jesteście odważne:)
Wybaczcie staruszkowi żartobliwy humor:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 22:25 #55949

  • Boro
  • Boro Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Oklaski: 0
Haha :D Dzięki :D Szczerze mówiąc od jakiegoś czasu myślałam o tym, żeby zagadać na forum, ale czułam się trochę zbyt leszczowa. Nie żebym teraz uważała, że jestem kozakiem, raczej stwierdziłam, że warto zapytać, żeby przestać być tym leszczem xd. Dzięki, nie znałam tego kanału.

############METRYKA START################
Wiek: 25 lat
Wzrost:158
Waga:55 kg

Ilość wykonanych pompek: 10
Ilość wykonanych podciągnięć (nachwyt i podchwyt): nachwytem 0, podchwytem w porywach do 1
Ilość wykonanych dipów: nie mam aktualnych informacji
Ilość wykonywanych przysiadów: bez obciążenia bułgarskie, 12-15 powtórzeń w pięciu seriach
Czy potrafisz zrobić: Handstand, front, back, l-sit, mostek : z wymienionych tylko mostek


Kiedy ostatni przebiegłeś/aś 1km, kiedy 5km, a kiedy 15+km: dwa dni temu 9 km, zwykle robię dystans 6 - 10 km, 2 lub 3 razy wtygodniu
Ogólny stan fizyczny (słaby, średni, dobry, super): dobry
Uprawiane aktywności fizyczne (rower, bieganie, siłownia, ?): bieganie plus zastępczy trening siłowy w domu z hantlami,

Jeśli ostatni trenowałeś cokolwiek (Siłownia, Street Worout, Crossfit, Boks...), to tu podaj jak wyglądał twój trening (plan treningowy, ciężar, jakie ćwiczenia ile serii, ...):
w czasie zamknięcia siłowni trening z hantlami w domu, naprzemiennie zestaw A I B, pomiędzy 1 dzień przerwy, raz w tygodniu lub rzadziej 2 dni przerwy, czyli trening 3-4 razy w tygodniu
A
przysiad goblet 5 x 8-12 powtórzeń
pompka 5 x 6-8 powtórzeń
floor press z hantlami 5 x 8-12
gorilla row 4 x 8-12 powtórzeń
monster walk z gumą 4 x 45 s

B
hip trust jednonóż x 12
glute bridge 5 x 20-25
odwodzenie z gumą pod kolanami 5 x 15
podciąganie negatywne 3 x 5-7 powtórzeń
OHP z hantlami 6 x 6-10
ściąganie gumy do klatki podchwytem 4 x 15
facepull z gumą 4 x 15

na koniec każdego treningu i przed bieganiem 2 ćwiczenia na stabilizację spośród: hollow body, deska, deska bokiem, aktywny zwis na drążku w 3/ 4 seriach

Przebyte kontuzje, urazy:
Czy teraz coś boli: nie boli

Jak często chcesz/możesz trenować: 3/ 4 razy w tygodniu
Gdzie będą się odbywały twoje treningi (Dom, Siłownie, Park SW): W najbliższym czasie dom, park SW, wkrótce siłownia
Co chcesz osiągnąć (schudnąć, złapać masę, poprawić wyniki w pompkach, nauka trików, ?..): Poprawić wyniki w pompkach, nauczyć się podciągania, wzmocnić brzuch
Co masz do dyspozycji (Opisz cały sprzęt, który posiadasz do treningu): hantle regulowane - jeden maks 30 kg, mini bandy, gumy 16 kg i (chyba, jest trochę zdezelowana, wydaje mi się, że z 10 kg już straciła na oporze xd) 60 kg oporu, drążek rozporowy,
############METRYKA KONIEC##############
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 22:37 #55953

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 415
  • Podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Witamy Cię serdecznie!
Skoro dajesz radę po angielsku, to ja z kolei polecam FitnessFAQ i Dominika Sky. Te dwa i Calistenics Movement to chyba najlepsze kanały w sieci.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/07 23:17 #55960

  • Boro
  • Boro Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Oklaski: 0
Super będę oglądać :)
Ostatnio zmieniany: 2020/06/07 23:18 przez Boro.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/08 07:25 #55963

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 528
  • Podziękowania: 37
  • Oklaski: 4
Ok,
To na początek zerknij na temat Kasi. Tam fajnie już opisaliśmy co robić, aby zwiększyć ilość podciągnięć.
A ostatnio Kasia uświadomiła sobie, że kobiety i mężczyźni bazę robią w identyczny sposób. Więc ogólnie możesz się kierować wszystkimi podpowiedziami z innych tematów.

Pompki masz spoko, ilość treningów też optymalny.
Jeśli chodzi o podciąganie to - negatywy i podciąganie z gumą. To na początek. Jak będziesz potrzebowała pomocy w ułożeniu jakiegoś planu to wal śmiało :)

Polecam też poczytać artykuły na forum:
Artykuły

Ps. Siła czy wytrzymałość??
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/08 08:31 #55966

  • Kasia1990
  • Kasia1990 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 284
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
matthan napisał:

A ostatnio Kasia uświadomiła sobie

Z serii - dziewczynka poznaje świat :lol: Dzięki :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/08 09:16 #55970

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 528
  • Podziękowania: 37
  • Oklaski: 4
;) :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/08 15:33 #55988

  • Boro
  • Boro Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Oklaski: 0
Dziękuję :)
Odnośnie podciągnięć własnie staram się przeplatać negatywy z podciągnięciem z gumą, ostatnio przerzuciłam się na cieńszą, więc może coś z tego będzie :D
Teraz zależy mi bardziej na sile, zwłaszcza pod kątem podciągania, no te trening z hantlami z wieloma powtórzeniem w serii na to nie wyglądają, ale to była chwilowa opcja, żeby coś robić poza siłownią, te goblety na 12 razy mnie wkurzają, szczególnie kiedy czuję, że pierwsze co odpada to ręce :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pompka porady, ocena techniki 2020/06/08 15:52 #55990

  • Kasia1990
  • Kasia1990 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 284
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Mój dziennik już się dość rozwinął i jest dużo pitu pitu ;) Ale jakbyś miała czas i chęć to zajrzyj (Dziennik 30-latki). Ja korzystam z jednego z planów z tej strony - skupiam się na kilku podstawowych ćwiczeniach, bez sprzętu (tylko drążek i stół + krzesła :P ale wreszcie kupuję też poręcze do dipów). Podoba mi się właśnie to, że można zwiększać swoją siłę bez żadnego dodatkowego obciążenia. Też jestem totalnie początkująca, ale już samymi negatywami (nawet bez drążka w domu, ale byłam uparta i chodziłam codziennie na placyk robić kilka powtórzeń) już zaczęłam się podciągać. Podchwytem jest dużo łatwiej (przynajmniej dla mnie), ale najlepiej rób obie wersje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Firentis

facebook

Jednym z największych wyzwań w życiu jest bycie
sobą w świecie, który próbuje byś był jak reszta.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Runmageddon - Dasz radę?

Na wiosnę szykuje się ciekawa impreza w stylu "Reebok Spartan Race". Będzie to pierwsza edycja nowej zabawy pod nazwą "Runmageddon". Jeśli lubisz ekstremalne wyzwania, nieziemskie zmęczenie, rywalizację, oraz całą masę błota, to ta impreza jest właśnie dla Ciebie...  

Więcej…

Fit & Sport Show ? największe wydarzenie dla ludzi kochających sport i zdrowie

Już niebawem, w Warszawskim Centrum EXPO XXI odbędzie się pierwsza edycja targów dla aktywnych: Fit & Sport Show. Fit & Sport Show to impreza dla wszystkich ludzi ceniących sobie aktywny styl życia. Jeśli w weekend 15-16 listopada 2014 r. nie musicie ratować świata, przed jakimś kosmicznym zagrożeniem, to nie szukajcie innych wymówek. Po prostu musicie się zjawić...

Więcej…

Bar Spinning #2 / kręcenie na drążku tyłem - Street Workout podstawy

Obiecany poradnik do nauki kręcenia tyłem po wejściu taboretem!(poprzedni poradnik). Jeśli wejście taboretem jest dla Was proste, z Bar Spining-iem też sobie poradzicie. Zapraszam do obejrzenia i nauki.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.