× Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

Powrót po kontuzji do kalisteniki

Więcej
2022/12/14 15:20 #67163 przez fourthreich
Powrót po kontuzji do kalisteniki was created by fourthreich
Siema po 3 miesięcznej przerwie od kalisteniki w której moim jedynym sportem było chlanie spadłem z wagi 75 kilo do 70 kilo przy 184cm. Nigdy nie miałem jakiegoś dużego % bodyfatu ale w tym momencie wyglądam tragicznie i chce powoli wracać do tego co straciłem a ba mam jeszcze większe ambicje. Mój staż to półtora roku czasu(jak zwykle zdarzały się lepsze miesiące i gorsze), przez ten rok stworzyłem dobre 15 kilo mięsa pozostając na podobnym % tanki tłuszczowej. Skupiałem się głównie na górze, nigdy nie robiłem dołu co teraz również chciałem zmienić. Robiłem po 45 pompek w serii, 21 podciągnięć wąskim podchwytem w serii, 20 dipów, 36 diamentowych pompek, po 30 odwróconych pompek, 18 podciągnięć podchwytem i 32 pompki łucznika. Wszystko to po 4 serie oczywiście podzielone na dwa treningi, do tego jeszcze robiłem sobie młotki żeby zwiększyć trochę biceps bo zawsze z ręką był problem.
Teraz chcę żeby mój plan wyglądał tak:
1.dzień: x4
-podciągnięcia z wąskim podchwytem 
-pompki 
-dipy  
-młotki  

2.dzień: x3
-krzesełko do odciny
-przysiady z wyskokiem
-przysiady bułgarskie
-prostowniki
-hollowbody/scyzoryki na koncu trzymanie

3.dzień: x4
-podciągnięcia nadchwytem 
-diamentowe pompki    
-odwrócone pompki    
-pompki łucznika  

4.dzień: x3
-unoszenie nóg leżąc  
-spinanie brzucha z piętami przy dupie 
-przyciąganie pięt do dupy w zgięciu 
-unoszenie nóg na drążku 
-''plank'' na drążku
-kółko 

Mogę podesłać zdjęcia sylwetki i prosiłbym o wszelkie porady czy też uwagi. Czy taki split ma sens, czy powinnienem odpoczywać między treningami (oczywiście tego nie chce dlatego podzieliłem to jak najbardziej sensownie jak sie da, chce codziennie mieć jakiś ruch), czy robienie nóg w ten sposób w ogóle coś mi da. 

Jeszcze jedną ważna kwestią jest to że przerwa była spowodowana zbiciem żeber, do tej pory lekko je czuję, ale już od 2 tygodni nie odczuwam żadnego bólu, ale np przy leżeniu po tej stronie ciała odczuwam nawet nie dyskomfort tylko że coś tam jest z tymi żebrami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2022/12/14 23:22 #67165 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Jak dla mnie to za ciężkie te treningi oo takiej przerwie. Zrób sobie jakieś lekkie FBW przez te 2-3 tyg 3 x w tygodniu trening.
Ja bym robił :
pull x3
push x 3
Legs x 4 bo tego to zawsze mało i tak 3x w tyg pomieszaj różne ćwiczenia raz cięższe na ciągnące raz na pchające.
Za tę wiadomość podziękował(a): fourthreich

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2022/12/22 03:44 #67181 przez fourthreich
Replied by fourthreich on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Miałeś rację, troszeczkę przesadziłem bo się napaliłem. Łokieć nie wytrzymuje ale zacząłem robić to wszystko w troche mniejszym tempie i powoli jakoś to wychodzi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2023/01/06 18:32 #67209 przez fourthreich
Replied by fourthreich on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Niesamowicie dziwna rzecz mnie spotkała, miałem problem z barkami, przez pare dni nie mogłem podnieść bez bólu ręki do góry. Robiłem jakieś wariacje rozciągające, jakieś ''ćwiczenia na rotatory'', zrobiłem sobie przez to tydzień przerwy. Nie mogłem zrobić dosłownie 2 pompek bez bólu. Dzisiaj zacisnąłem zęby, chciałem zobaczyć czy będzie lepiej po tygodniu przerwy i tej rehabilitacji. W trakcie robienia pompek bolało jak skruwysyn, ale w pewnym momencie zacząłem robić pompki maksymalnie powoli jak to tylko było możliwe, coś mi strzeliłło i ból jakimś cudem zniknął. Właśnie skończyłem cały trening przy tym po tak długiej regeneracji dodałem trochę więcej powtórzeń i nie ma żadnego bólu. Mam się bać, iść z tym do lekarza czy cieszyć się? Na prawdę nigdy coś takiego jeszcze mnie nie spotkało.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2023/01/06 20:32 #67210 przez Maz
Replied by Maz on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Mam podobnie. Mam bardzo pospinane mięśnie naramienne - przedni akton w prawym, zaczynam z bólem, coś chrupnie w trakcie pierwszej serii i potem idzie normalnie. Tyle, że jak odpuszczę na dwa, trzy dni, spina się znowu i zabawa od nowa. Sprawdź przez parę dni, jak będzie. Możesz trochę pomasować i porolować. Zluzuj trochę obciążenia, nie rób na maksa.
Pewnie ciężka kontuzja to nie jest, bo ból by nie ustąpił. Ale jak będzie boleć dłużej, lepiej zrobić jakieś usg i sprawdzić, żeby się coś nie urwało.
Za tę wiadomość podziękował(a): fourthreich

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2023/01/10 22:17 #67215 przez fourthreich
Replied by fourthreich on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Zacząłem spać z poduszką pod tym popsutym barkiem, rozgrzewać go bardziej i tylko przy połowie pierwszej serii go czuje, a bóle codziennie bez ćwiczeń zniknęły . A jeżeli chodzi o powrót do ćwiczeń to waga wróciłą a nawet jest dużo większa, trochę przytyłem przez święta i przez siedzący tryb życia no i myśle że też oczywiście przez kreatyne. Myśle że w tą zimę oprócz tego tłuszczu przyjdzie również trochę mięsa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2023/01/11 21:49 #67217 przez Maz
Replied by Maz on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Dobrze, że trochę odpuścił, ale traktuj go ostrożnie przez najbliższe dwa - trzy miesiące. Bez przeciążania i zapomnij o progresie w tych ćwiczeniach, które go mocno obciążają. Wyleczy się całkowicie, ale musisz go ruszać a nie nadrywać dalej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2023/01/14 19:21 #67222 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Zerknij sobie na stronkę www.triggerpoints.net/
Wybierz miejsce , które Cię boli i dostaniesz odpowiedź co trzeba pomasować /ucisnąć.
Za tę wiadomość podziękował(a): fourthreich

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2023/01/17 05:38 - 2023/01/17 05:39 #67231 przez fourthreich
Replied by fourthreich on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
Mam jeszcze jedno nietypowe pytanie do was. Przytyłem niesamowicie, waże teraz prawie 8 dych, wróciłem do swoich dawnych powtórzeń sprzed kontuzji (w dodaktu przed kontuzją ważyłem mniej) ale już z treningu na trening nie mogę dodawać więcej powtórzeń w tak szybkim czasie, wtedy dosłownie co tydzień dodawałem jedno powtórzenie więcej w każdej serii a teraz już przez dwa tygodnie siłowo stoję w miejscu (chociaż przez te dwa tygodnie doszło mi prawie 2 kilo masy). Pierwszy raz do swojej diety dodałem 500 kcal więcej, jem dużo więcej mięsa i odczułem również że mam w ciągu dnia duuużo więcej energii. Tylko no trochę mnie niepokoi ten zastój w liczbie powtórzeń, chociaż nie powiem, do młotków musiałem dołożyć 2 i pół kilo.
Ostatnia2023/01/17 05:39 edycja: fourthreich od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2023/01/17 11:30 #67232 przez Maz
Replied by Maz on topic Powrót po kontuzji do kalisteniki
2 kilo w dwa tygodnie to sam tłuszcz. Jak jesz dużo, masz dużo energii, ale równocześnie fat narasta. Moim zdaniem za dużo tych kalorii dodałeś, obtłuścisz się niepotrzebnie. Zmniejsz do 200 - 300, powinieneś mieć siłę i masa nie będzie tak szybko leciała do góry.
Nic dziwnego, że nie zwiększasz ilości powtórzeń, jak musisz dźwigać coraz więcej:) Albo powtórzenia, albo dodatkowy ciężar:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Pepes
 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

facebook

Sprzęt treningowy

 

Ostatnio na forum