× Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

Początkujący w kalistenice

Więcej
2022/02/04 22:01 #66222 przez Hubi7
Początkujący w kalistenice was created by Hubi7
Witam, 
jestem początkującym w kalistenice i chciałem ułożyć plan pod budowę sylwetki bez ciężaru. Chciałem zawrzeć w planie typowe ćwiczenia kalisteniczne typu pompki, dipy itp i kilka izometrycznych typu flaga, front lever i inne ale bez wariacji na drążku z przeskokami itp. Mam możliwość treningu 3 razy w tygodniu i chciałem połączyć jakoś to wszystko, żeby ćwiczenia izometryczne mieszać z tymi podstawowymi. W moim przypadku najlepszy byłby chyba FBW. Poniżej wklejam swój ułożony plan do oceny i chciałem zapytać jeszcze na jakim zakresie powtórzeń robić ćwiczenia, czy jeśli mogę max zrobić 15 to robić na 70% tego w każdej serii czy do upadku mięśniowego? A jak ma się sprawa np w front lever? Czy w tych izometrycznych trzymać na swój maksymalny czas ile się da czy zostawiać zapas iluś sekund? 

Trening A
Podciąganie nachwytem 3s
Pompki 3s
Front lever 3s
Dipy 3s
Flaga 3s

Trening B
Podciąganie podchwytem 3s
Pompki 3s
Planche 3s
Stanie na rękach 3s
Brzuch 3s

 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2022/02/07 20:09 #66238 przez Maz
Replied by Maz on topic Początkujący w kalistenice
Jeżeli jesteś początkujący, odpuść sobie zaawansowane izometrie, w szczególności planche (ale fronta i flagę też bym nie cisnął zbyt mocno na razie). Pierwszy rok poświęć na wzmocnienie mięśni w podstawowych ćwiczeniach. Najważniejsza jest regularność treningów. Musisz nabrać nawyku - trenujesz, nawet jeśli nie bardzo Ci się chce. A uwierz mi, takich dni będzie dużo. Zacznij niezbyt intensywnie, ćwicz tyle powtórzeń i serii, żeby się nie zamęczać na początku. I pomału, z tygodnia na tydzień dodawaj trochę. Niezbyt szybko. Daj mięśniom, ścięgnom i psychice przyzwyczaić się do wysiłku. Za rok, jeśli utrzymasz regularność, możesz zaczynać progresje do izometrii. 
W Twoim planie dodałbym coś na nogi - zamiast planche. I może australijskie. Nie wiem, co chcesz robić na brzuch - nie zaniedbuj core, to bardzo ważne partie mięśniowe. Jeśli lubisz izometrie, zacznij od l-sit. Szczególnie, jeśli mierzysz wysoko i chcesz robić izometrie, które wymieniłeś. Przyda się, jak znalazł na później.
Powodzenia!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Pepes
 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

facebook

Sprzęt treningowy

 

Ostatnio na forum