Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Zmiana treningu

Zmiana treningu 2021/09/14 12:59 #65532

############METRYKA START################
Wiek: 26
Wzrost: 175
Waga: 70,9

Ilość wykonanych pompek: ok. 50
Ilość wykonanych podciągnięć (nachwyt i podchwyt): ok. 15 nachwyt
Ilość wykonanych dipów:
Ilość wykonywanych przysiadów:
Czy potrafisz zrobić: dragon flag l-sit, mostek,


Kiedy ostatni przebiegłeś/aś 1km, kiedy 5km, a kiedy 15+km: 5km - miesiąc temu, 15 km w Maju
Ogólny stan fizyczny (słaby, średni, dobry, super): dobry
Uprawiane aktywności fizyczne (rower, bieganie, siłownia, sztuki walki, wspinaczka, joga, ...?): streetworkout, skakanka

Przebyte kontuzje, urazy: kontuzja kolana, stąd zamiana biegania na streetworkout
Czy teraz coś boli: jest gitówa

Jak często chcesz/możesz trenować: 3/4 razy w tygodniu
Gdzie będą się odbywały twoje treningi (Dom, Siłownie, Park SW): lato park SW, jesień i zima - siłownia
Co chcesz osiągnąć (schudnąć, złapać masę, poprawić wyniki w pompkach, nauka trików, ?..): załapać trochę masy i podreperować siłę
Co masz do dyspozycji (Opisz cały sprzęt, który posiadasz do treningu):
############METRYKA KONIEC##############


Siema,

Chce się was poradzić odnośnie metody treningowej.
Zaczynałem mniej więcej pod koniec Czerwca z roczną przerwą od siłowni, więc praktycznie od zera. Zacząłem od piramidek, bo kiedyś dawały mi dobre rezultaty. Tak wyglądały moje pierwsze treningi:

1. Nachwyt - 1/2/3/4/4/3/2/1 - 1 minuta przerwy między seriami / 3 minuty przerwy pomiędzy powtórzeniami
2. Pompki klasyczne - 2/4/6/8/10/8/6/4/2 - -||-
3.Podchwyt - 1/2/3/4/5/3/2/1 - --||--
4. Dipy - 2/4/6/4/2

Nie opuszczałem treningów i siła (czy może wytrzymałość) pokaźnie się zwiększyły. Teraz trening wygląda tak (świeżo z wczoraj):

1. Nachwyt - 2/3/4/5/6/5/4/3/2 - 50 sec. pomiędzy seriami / 2,5 min. pomiędzy ćwiczeniami
2. Pompki klasycze (co drugi trening diamond) - 7/9/11/13/15/13/11/9/7
3. Podchwyt - 2/3/4/5/6/5/4/3/2
4. Pike (co drugi trening dip) - 3/5/7/9/9/7/5/3

I moja zagwozdka. Lepiej w tym momencie skrócić czas pomiędzy seriami i ćwiczeniami czy dorzucić ciężar (plecak z obciążeniem) w wlecieć w trening 5x5 ?

W tym momencie zależy mi przed wszystkim na sile (pod figury). Z drugiej strony urozmaicić trening, bo piramidki w tym wymiarze trochę mnie już nudzą :P

A inne pytanko czy łączenie tych metod treningowych w tygodniu ma sens ? Czyli:

Poniedziałek - 5x5
Środa - drabinki ze skróconym czasem
Piątek/Sobota - 5x5 itp. itp.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zmiana treningu 2021/09/14 13:27 #65533

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 4163
  • Podziękowania: 226
  • Oklaski: 18
Wszystko zależy jaki jest priorytet i jakim sprzętem dysponujesz. Jak chcesz zwiększyć siłę i żelastwo masz to możesz jechać blok siłowy :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuły Barbarzyńca

Zmiana treningu 2021/09/14 18:44 #65534

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1963
  • Podziękowania: 49
  • Oklaski: 7
Jak chcesz robić figury, zacznij je ćwiczyć.
5x5 zwiększa siłę, skrócenie przerw zwiększa intensywność - czyli pracujesz nad wytrzymałością. Przy krótkich przerwach mięśnie nie odpoczną i nie zrobisz kolejnych serii na maxa.
Moim zdaniem warto trochę pomieszać, tak jak napisałeś. Niech pikawa też popracuje :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuły Barbarzyńca

Zmiana treningu 2021/09/15 15:52 #65538

1. Dobra, to będę sprawdzał empirycznie jak działa takie mieszanie :D wrzucam treningi naprzemienne

Zastanawiam się jeszcze odnośnie krótszych przerw. Czy będą tak samo efektowne pomimo robienia słabszej jakości max'ów ?
Na chłopski rozum to też dochodzę do hipertrofii, tak ? Z drugiej strony "przerzucam" mniejszy ciężar przy treningach ?

Więc jak to w końcu wygląda ? :P

2. A odnośnie ćwiczenia tych figur.

Wydaje wam się że wrzucenie na przykład tych muscle-up z gumą 25kg przed treningiem właściwym w 3 seriach po 4/5 powtórzeń jest okej do szlifowania elementu czy lepiej w całości poświęcić trening na elementy ? ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zmiana treningu 2021/09/15 22:06 #65540

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1963
  • Podziękowania: 49
  • Oklaski: 7
Maksy siłowe są na ciężarach lub ćwiczeniach bliskich wydolności mięśni. Jak zrobisz 3 dipy zawieszając na sobie 30kg, to jak nie odpoczniesz, nie zrobisz żadnego, albo zrobisz 1 w kulawej formie w serii kolejnej.
Przy ćwiczeniach, w których masz ilość powtórzeń do 5 nie osiągniesz odpowiedniej objętości w jednej serii. Trzeba ich zrobić kilka. Żeby wyrobić przynajmniej 20-25 powtórzeń. Jak zrobisz długie przerwy, serii będzie 4-5. Jak zrobisz krótkie, serii będzie przynajmniej dwa razy więcej. Spróbuj sam.
Przy ćwiczeniach stricte siłowych (do 5-6 powtórzeń) hipertrofia jest gorsza niż przy zakresie większym (do 12-15). Zdecyduj się, czy chcesz poprawiać siłę maksymalną, czy rosnąć. I odpowiednio dobierz ćwiczenia.

Możesz wrzucić ćwiczenia figur przed innymi, ale licz się z tym, że są obciążające. Może Ci nie starczyć sił na resztę. Najlepiej zaeksperymentuj i się przekonaj.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Nie ma złej pogody czy złego dnia,
są tylko słabe charaktery.
 

Ostatnio na forum

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Inne rodzaje wejścia siłowego na drążek

Tym razem krótki tutorial od Sebastiana, przedstawiający inne kombinacje wejść siłowych. Jak się dobrze przyjrzycie, to zauważycie dwie zaprezentowane metody.

Więcej…

Blog Anny Lewandowskiej

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, wielokrotna medalistka Mistrzostw Polski, Europy i Świata w karate tradycyjnym, specjalistka ds.żywienia i ostatnimi czasy, dzieląca się swoją wiedzą i pasją blogerka: Anna Lewandowska...

Więcej…

Street Workout Freestyle - Lubliniec

Ekipa Street Workout z Lublińca organizuje imprezę freestyle-ową.   Termin imprezy: 5 kwietnia 2014  

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.