× Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

Zmiana treningu

Więcej
2021/09/14 12:59 #65532 przez Czuły Barbarzyńca
Zmiana treningu was created by Czuły Barbarzyńca
############METRYKA START################
Wiek: 26
Wzrost: 175
Waga: 70,9

Ilość wykonanych pompek: ok. 50
Ilość wykonanych podciągnięć (nachwyt i podchwyt): ok. 15 nachwyt
Ilość wykonanych dipów:
Ilość wykonywanych przysiadów:
Czy potrafisz zrobić: dragon flag l-sit, mostek,


Kiedy ostatni przebiegłeś/aś 1km, kiedy 5km, a kiedy 15+km: 5km - miesiąc temu, 15 km w Maju
Ogólny stan fizyczny (słaby, średni, dobry, super): dobry
Uprawiane aktywności fizyczne (rower, bieganie, siłownia, sztuki walki, wspinaczka, joga, ...?): streetworkout, skakanka

Przebyte kontuzje, urazy: kontuzja kolana, stąd zamiana biegania na streetworkout
Czy teraz coś boli: jest gitówa

Jak często chcesz/możesz trenować: 3/4 razy w tygodniu
Gdzie będą się odbywały twoje treningi (Dom, Siłownie, Park SW): lato park SW, jesień i zima - siłownia
Co chcesz osiągnąć (schudnąć, złapać masę, poprawić wyniki w pompkach, nauka trików, ?..): załapać trochę masy i podreperować siłę
Co masz do dyspozycji (Opisz cały sprzęt, który posiadasz do treningu):
############METRYKA KONIEC##############


Siema,

Chce się was poradzić odnośnie metody treningowej.
Zaczynałem mniej więcej pod koniec Czerwca z roczną przerwą od siłowni, więc praktycznie od zera. Zacząłem od piramidek, bo kiedyś dawały mi dobre rezultaty. Tak wyglądały moje pierwsze treningi:

1. Nachwyt - 1/2/3/4/4/3/2/1 - 1 minuta przerwy między seriami / 3 minuty przerwy pomiędzy powtórzeniami
2. Pompki klasyczne - 2/4/6/8/10/8/6/4/2 - -||-
3.Podchwyt - 1/2/3/4/5/3/2/1 - --||--
4. Dipy - 2/4/6/4/2

Nie opuszczałem treningów i siła (czy może wytrzymałość) pokaźnie się zwiększyły. Teraz trening wygląda tak (świeżo z wczoraj):

1. Nachwyt - 2/3/4/5/6/5/4/3/2 - 50 sec. pomiędzy seriami / 2,5 min. pomiędzy ćwiczeniami
2. Pompki klasycze (co drugi trening diamond) - 7/9/11/13/15/13/11/9/7
3. Podchwyt - 2/3/4/5/6/5/4/3/2
4. Pike (co drugi trening dip) - 3/5/7/9/9/7/5/3

I moja zagwozdka. Lepiej w tym momencie skrócić czas pomiędzy seriami i ćwiczeniami czy dorzucić ciężar (plecak z obciążeniem) w wlecieć w trening 5x5 ?

W tym momencie zależy mi przed wszystkim na sile (pod figury). Z drugiej strony urozmaicić trening, bo piramidki w tym wymiarze trochę mnie już nudzą :P

A inne pytanko czy łączenie tych metod treningowych w tygodniu ma sens ? Czyli:

Poniedziałek - 5x5
Środa - drabinki ze skróconym czasem
Piątek/Sobota - 5x5 itp. itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/09/14 13:27 #65533 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Zmiana treningu
Wszystko zależy jaki jest priorytet i jakim sprzętem dysponujesz. Jak chcesz zwiększyć siłę i żelastwo masz to możesz jechać blok siłowy :)
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuły Barbarzyńca

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2021/09/14 18:44 #65534 przez Maz
Replied by Maz on topic Zmiana treningu
Jak chcesz robić figury, zacznij je ćwiczyć.
5x5 zwiększa siłę, skrócenie przerw zwiększa intensywność - czyli pracujesz nad wytrzymałością. Przy krótkich przerwach mięśnie nie odpoczną i nie zrobisz kolejnych serii na maxa.
Moim zdaniem warto trochę pomieszać, tak jak napisałeś. Niech pikawa też popracuje :)
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuły Barbarzyńca

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/09/15 15:52 #65538 przez Czuły Barbarzyńca
Replied by Czuły Barbarzyńca on topic Zmiana treningu
1. Dobra, to będę sprawdzał empirycznie jak działa takie mieszanie :D wrzucam treningi naprzemienne

Zastanawiam się jeszcze odnośnie krótszych przerw. Czy będą tak samo efektowne pomimo robienia słabszej jakości max'ów ?
Na chłopski rozum to też dochodzę do hipertrofii, tak ? Z drugiej strony "przerzucam" mniejszy ciężar przy treningach ?

Więc jak to w końcu wygląda ? :P

2. A odnośnie ćwiczenia tych figur.

Wydaje wam się że wrzucenie na przykład tych muscle-up z gumą 25kg przed treningiem właściwym w 3 seriach po 4/5 powtórzeń jest okej do szlifowania elementu czy lepiej w całości poświęcić trening na elementy ? ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2021/09/15 22:06 #65540 przez Maz
Replied by Maz on topic Zmiana treningu
Maksy siłowe są na ciężarach lub ćwiczeniach bliskich wydolności mięśni. Jak zrobisz 3 dipy zawieszając na sobie 30kg, to jak nie odpoczniesz, nie zrobisz żadnego, albo zrobisz 1 w kulawej formie w serii kolejnej.
Przy ćwiczeniach, w których masz ilość powtórzeń do 5 nie osiągniesz odpowiedniej objętości w jednej serii. Trzeba ich zrobić kilka. Żeby wyrobić przynajmniej 20-25 powtórzeń. Jak zrobisz długie przerwy, serii będzie 4-5. Jak zrobisz krótkie, serii będzie przynajmniej dwa razy więcej. Spróbuj sam.
Przy ćwiczeniach stricte siłowych (do 5-6 powtórzeń) hipertrofia jest gorsza niż przy zakresie większym (do 12-15). Zdecyduj się, czy chcesz poprawiać siłę maksymalną, czy rosnąć. I odpowiednio dobierz ćwiczenia.

Możesz wrzucić ćwiczenia figur przed innymi, ale licz się z tym, że są obciążające. Może Ci nie starczyć sił na resztę. Najlepiej zaeksperymentuj i się przekonaj.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Pepes
 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

facebook

Sprzęt treningowy

 

Ostatnio na forum