Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Masa a redukcja - ilość powtórzeń

Masa a redukcja - ilość powtórzeń 2021/05/20 23:39 #64586

  • szeryfeek
  • szeryfeek Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 9
  • Oklaski: 0
Witam. Mam do Was pytanie odnośnie różnic w treningu podczas redukcji i masy. Chodzi mi dokładnie o podciąganie, dipy, pompki. W tej chwili jestem na redukcji i robię podczas jednego treningu po 5 serii w/w ćwiczeń przykładowo w dipach doszedłem do takich serii 11-10-10-10-10 co trening dokładam 1-2 powtórzenia. Teraz staram się zrobić tyle powtórzeń ile dam radę. W związku z tym, że po skończeniu redukcji chciałbym wejść na masę, moje pytanie brzmi czy mogę kontynuować taki typ treningu czy muszę koniecznie trzymać się 6-12powtórzeń? W odróżnieniu od treningu na siłowni tutaj nie mam możliwości dokładania ciężaru, więc w gre wchodzi tylko dodawanie ilości powtórzeń, tak, aby objętość treningowa stale rosła, dobrze rozumiem?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a redukcja - ilość powtórzeń 2021/05/21 00:13 #64588

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 241
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
Liczba powtórzeń nie ma znaczenia w budowniu masy (e.g., Schoenfeld et al., 2015; Lixandrão et al., 2018). Ważne jest tylko to, byś cisnął powtórzenia w serii do upadku lub bardzo blisko upadku - spełniwszy tylko tę zasadę hipetrofia mięśniowa będzie taka sama niezależnie od tego, czy w serii wykonujesz tylko po 5, 10, 20, czy 50 powtórzeń. Osobiście ćwiczę głównie w zakresie kilkunastu-kilkudziesięciu powtórzeń w serii i widzę oczywiste efekty hipetroficzne, ale ćwiczę do upadku lub bardzo blisko upadku, nie zostawiam świadomie zapasu powtórzeń, itp.

Co innego, jeśli poza samą hipetrofią zależy Ci też z rozwijaniu siły lub rozwijaniu wytrzymałości - wówczas zakres powtórzeń jak najbardziej ma istotne znaczenie (see Schoenfeld et al., 2015).

Lixandrão, M.E., Ugrinowitsch, C., Berton, R., Vechin, F.C., Conceição, M.S., Damas, F., Libardi, C.A. and Roschel, H. 2018. Magnitude of Muscle Strength and Mass Adaptations Between High-Load Resistance Training Versus Low-Load Resistance Training Associated with Blood-Flow Restriction: A Systematic Review and Meta-Analysis. Sports Medicine 48 (2): 361–378.

Schoenfeld, B.J., Peterson, M.D., Ogborn, D., Contreras, B. and Sonmez, G.T. 2015. Effects of Low- vs. High-Load Resistance Training on Muscle Strength and Hypertrophy in Well-Trained Men. Journal of Strength and Conditioning Research 29 (10): 2954–2963.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a redukcja - ilość powtórzeń 2021/05/21 00:26 #64589

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 241
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
P.S. Oczywiście, że w razie potrzeby jest możliwość dokładania ciężaru - zakładasz plecak wypełniony kamieniami i robisz np. pompki. Prosta sprawa. ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a redukcja - ilość powtórzeń 2021/05/21 00:42 #64590

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 241
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
P.S.S. Także jeśli zależy Ci na hipertrofii tj. na wzroście mięśni, na masie, nie musisz się przejmować tym, że wchodzisz w wysokie zakresy powtórzeń. Ćwiczenie w wysokim zakresie powtórzeń na niewielkim ciężarze ma tę zaletę, że jest znacznie mniej kontuzyjne. Nawet jeśli będziesz cisnął maxy powtórzeń w seriach, znacznie trudniej będzie Ci sobie coś uszkodzić w ciele robiąc 30 powtórzenie z małym ciężarem niż robiąc 3 powtórzenie z dużym ciężarem.

Niemniej, jeśli poza uzyskaniem hipertrofii chcesz ponadto rozwinąć siłę, niestety musisz ćwiczyć z dużym ciężarem, czyli np. zakłożyć plecak z kamieniami i tak ćwiczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a redukcja - ilość powtórzeń 2021/05/21 08:12 #64591

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 4163
  • Podziękowania: 226
  • Oklaski: 18
możesz też wprowadzić tempo do tych dipów. 2 w dół -1 na dole -1 na górze
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a redukcja - ilość powtórzeń 2021/05/21 09:45 #64594

  • szeryfeek
  • szeryfeek Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 9
  • Oklaski: 0
Super. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Co do obciążenia to mam kamizelkę 10kg, ale specjalnie opisałem sytuację w ten sposób, aby lepiej wszystko zrozumieć. Jeszcze raz dzięki!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Jednym z największych wyzwań w życiu jest bycie
sobą w świecie, który próbuje byś był jak reszta.
 

Ostatnio na forum

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

100 treningów bez sprzętu

Widziałem już wiele tego typu treningów.

Nawet chciałem je pozbierać i wrzucić luzem w formie grafiki.

Ale bym się musiał przy tym narobić :P

Więcej…

Park Street Workout Bemowo - Wielkie Otwarcie

No i się doczekaliśmy. Właśnie stanęły konstrukcje bemowskiego Parku do Street Workout.   Póki co Park jest w fazie budowy (beton dopiero wiąże), ale już na przyszłą sobotę (tj. 2014.03.29) planowane jest huczne otwarcie.  

Więcej…

Naturalne suplementy diety

Obecnie na pólkach sklepowych znaleźć można przeróżne suplementy diety wspomagające odchudzanie, poprawiające kondycje skóry, włosów czy paznokci, preparaty zatrzymujące czas oraz przyspieszające oczyszczanie organizmu Występują one w różnej postaci, począwszy od herbatek poprzez tabletki, napoje na batonach kończąc.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.