Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Jak progresować w treningu kalistenicznym ?

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/25 14:54 #64258

  • Milano99
  • Milano99 Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Mam pytanie dotyczące progresowania w kalistenice, przejrzałem dużo artykułów na ten temat i jakoś dalej nie jestem w stanie pojąć pewnej sprawy. Załóżmy że mamy osobę totalnie początkującą która zrobi max 4-6 pompek a jej celem są pompki na jednej ręce.
Więc taka osoba zaczyna sobie jakiś typowy trening FBW z podstawowymi ćwiczeniami jak podciąganie, przysiady, dipy, wspomniane pompki itd. (skupimy sie tylko na tych pompkach). Wiec ma taki trening:

1.Podciąganie
2.Pompki na poręczach
3.Pompki
4.Przysiady
5.Jakieś ćwiczenie na brzuch
I tak sobie trenuje ta osoba tym programem kilka miesięcy i juz potrafi zrobić 15-20 tych pompek i chce teraz zmienić zwykłe pompki na jakąś trudniejszą odmianę gdzie będzie robiła ich znów tylko kilka powtórzeń np. pompki diamentowe. I tutaj moje pytanie jak taka osoba chce ułożyć trening już z cięższymi wariacjami ćwiczeń to rezygnuje z tych bazowych ? W sensie robi już tylko te diamentowe pompki a odpuszcza sobie zwykłe czy np. ma zarówno te diamentowe jak i zwykłe pompki w planie ? Pozdrawiam i liczę na pomoc w odpowiedzeniu mi na to pytanie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/25 15:38 #64260

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 3960
  • Podziękowania: 221
  • Oklaski: 18
Robisz trudniejszą wersje ćwiczenia i tyle. W twoim przypadku dał bym pod jedną rękę książkę i dalej pompował, następnie dołożył kolejne i tak dalej. Pompki diamentowe nie przybliżą cię do pompki na jednej ręce bo tam obie ręce pracują po równo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/25 15:51 #64261

  • Milano99
  • Milano99 Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Akurat tym trudniejszym wariantem pompki zasugerowałem się z książki ''skazany na trening'', czyli w skrócie w momencie kiedy chce trenować systemem FBW to progresowanie powinno wyglądać mniej więcej np. tak:
1.Podciąganie --> trudniejsza wersja
2.Pompki na poręczach --> trudniejsza wersja itd.
3.Pompki -->
4.Przysiady -->
5.Coś na brzuch -->
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/25 17:24 #64263

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 3960
  • Podziękowania: 221
  • Oklaski: 18
A w Skazanym nie było właśnie pompki na książkach ?
To rób jak w skazanym tam chyba docelową pompką była właśnie ta na jednej ręce.
Co do nóg to : przysiady, wykroki i coś na dwugłowe ( rotować można te ćwiczenia) - Czmeu tak ? bo jak dwugłowe będą za słabę a będziesz robił same przysiady to zaczną zaraz kolana boleć.
Na brzuch to pod tą pompkę to przydały by się jakieś side planki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/25 20:59 #64265

  • Thorus
  • Thorus Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 187
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 1
w skazanym do "wielkiej 6" czy jakoś tak były jeszcze mięśnie grzbietu np mostek.
A Ty dublujesz klatę bo dipy i pompki.
Wideo atlas ćwiczeń: www.youtube.com...imEHb7-TAf
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/25 21:38 #64266

  • Milano99
  • Milano99 Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Ten trening na szybko w ramach przykładu napisałem (nie zastanawiałem się czy poprawnie go ułożyłem) :) Na co dzień trenuje raczej siłowo, na chwile obecną ze względu na zamknięte siłownie mam przerwę od treningów, za to zainteresowałem się kalisteniką i dużo o niej czytam. Zastanawiam się nie rozpocząć treningów z własną masą ciała jeśli nie będzie sie zapowiadało żeby otworzyli branżę fitness. Te podane powtórzenia przykładowo też dałem w razie czego, na ten moment podciągniecia max 14 powtórzeń nachwytem z dobrą techniką, dipy 18 a pompek nie sprawdzałem. Mam taką wizję na ten moment gdybym polubił się z treningami kalistenicznymi że podziele sobie je na bloki treningowe czyt. np. w ramach wdrożenia się 2-3 miesiące ćwiczenia bazowe w zakresie powtórzeń 6-12 potem siła 2-3 miesiące spróbuję trudniejsze warianty ćwiczeń robić i wprowadzać co raz trudniejsze, zakres powtórzeń 1-5 a potem wytrzymałość. Pozdrawiam :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/25 22:07 #64267

  • Milano99
  • Milano99 Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
To może jeszcze raz w skrócie napisze coś o sobie oraz jakie mam cele.
21 lat, 185 cm, 80 kg, staż treningowy: 1,5 roku siłowni od grudnia brak treningów/spontaniczne treningi. Wyniki: max 14 podciągnięć nachwytem, dipy 18 powtórzeń Cel: Polepszyć po trochu cechy motoryczne jak siła, wytrzymałość (opcjonalnie moc/eksplozywność) oraz nauczyć się podstawowych figur i tych trików jak np. muscle up.
Pomysł na trening:
FAZA I: masa 2-3 miesiące, obwodówki lub drabinki/piramidki jeśli będę w stanie zakres powtórzeń 6-12
FAZA II: siła 2-3 miesiące, zwiększanie trudności ćwiczeń, zwykłe serie lub drabinki zakres powtórzeń 1-5
FAZA III moc nie mam pomysłu jaką metodą ja trenować ale łączył bym w super serie ćwiczeniami na siłę z eksplozywnymi np. trudny wariant przysiadów i przysiady w wyskokiem na 100% mocy
FAZA IV wytrzymałość 2-3 miesiące piramidki zakres powtórzeń >12

Wszystko bym robił systemem FBW a potem bym całość powtórzył ale już systemem push i pull.

Git to wygląda czy przekombinowałem ?
Ostatnio zmieniany: 2021/04/25 22:12 przez Milano99.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak progresować w treningu kalistenicznym ? 2021/04/26 13:47 #64269

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1671
  • Podziękowania: 47
  • Oklaski: 5
W teorii dobrze to wygląda, ale do faz I i II musisz eksperymentować z różnymi wersjami ćwiczeń, żeby osiągnąć żądany zakres powtórzeń. Prawdopodobnie wymagane będzie obciążenie - pas + talerze do dipów i pullupów, kamizelka albo plecak do pompek. Do przysiadów jakieś kettle pewnie, nawet jak przejdziesz na pistol-squaty.
Druga metoda to przejść na trudne wersje ćwiczeń - przykładowo pompki, dipy i podciągania typu archer. Ale tu może się okazać, że są za trudne na początek.
Generalnie musisz trochę poeksperymentować i spróbować różnych wersji ćwiczeń bazowych.

Ćwiczenie eksplozywności jest dość łatwe, wystarczy robić pompki, przysiady i podciągania eksplozywne.
Wytrzymałość jak napisałeś.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Milano99
Moderatorzy: Pepes

facebook

Nie ma złej pogody czy złego dnia,
są tylko słabe charaktery.
 

Ostatnio na forum

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Posiłek po treningowy

Posiłek po treningu jest równie istotny jak posiłek spożywany przed treningiem. Mimo, że bardzo często po skończonych ćwiczeniach nie odczuwamy uczucia głodu to jednak zawsze warto coś zjeść, choćby garść suszonych owoców czy małą porcję jogurtu. Wynika to przede wszystkim z tego, że...

Więcej…

Street Workout Poland Championships 2015

Wakacje coraz bliżej, a w raz z nimi długo oczekiwane: Street Workout Poland Championships 2015

Więcej…

Z Back Lever-a do Front Levera-a - Combo

Jeśli brakuje Ci pomysłu jak urozmaicić swoje umiejętności na drążku koniecznie zapoznaj się z tym poradnikiem!

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.