Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Izometria i inne alternatywy przy kontuzji dłoni?

Izometria i inne alternatywy przy kontuzji dłoni? 2021/03/26 08:41 #63959

  • mpac
  • mpac Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Cześć wszystkim
Mam 44 lata, 185 cm, 88 kg, od paru lat ćwiczę z masą własnego ciała, przez ostatni rok głównie korzystam z programu Reddit Recommended Routine + trening Core z Gymnastic Bodies, korzystam z kółek gimnastycznych.
Niestety złamałem ostatnio kość śródręcza i prowadzenie treningu w tej formie przez minimum 6 tygodni nie będzie możliwe.
Chciałbym oczywiście zostawić te elementy treningu na dolne partie i core, które będę mógł wykonywać, najbardziej jednak martwi mnie brak możliwości wykonywania podciągnięć, dipów na kółkach i pompek. Podciągnięcia to mój bardzo słaby punkt, bardzo duzo czasu zajęło mi przejście od 0 do 5 podciągnięć w serii podchwytem i nie chciałbym stracić za dużo w tym ćwiczeniu. Myślałem o jakimś sensownym planie izometrycznym lub innym, który będzie alternatywa do tych ćwiczeń a który będę mógł wykonywać bez angażowania dłoni czy przedramienia. Jeśli coś sensownego przychodzi Wam do głowy, będę wdzięczny za każdą pomoc.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Izometria i inne alternatywy przy kontuzji dłoni? 2021/03/26 09:41 #63961

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1583
  • Podziękowania: 46
  • Oklaski: 4
Na zdrowej ręce możesz robić podciągania australijskie - podnieś ringi tak, żebyś dawał radę. Jeżeli dasz radę, możesz też wisieć w tej pozycji (łokcie zgięte) na obu rękach, zahaczając uszkodzoną rękę głębiej o przedramię - wtedy bicepsy pracują izometrycznie. W tej pozycji możesz spinać plecy, nie ruszając rękoma. Wszystko to pod warunkiem, że skonsultujesz to z lekarzem - lepiej sobie nie narobić dodatkowej szkody.

Jeśli lekarz nie pozwoli na takie ćwiczenia, możesz zwyczajnie napinać biceps i triceps i trzymać taką izometrię. Zawsze to trochę pomoże i spadki siły będą mniejsze. Pocieszę Cię, że spadek siły przez 6 tygodni będzie, ale mięśnie "pamiętają" poprzedni wysiłek i powrót do formy powinien być w miarę szybki.

Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): mpac

Izometria i inne alternatywy przy kontuzji dłoni? 2021/03/26 14:09 #63962

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 641
  • Podziękowania: 84
  • Oklaski: 16
Dobra wiadomość jest taka, że przez 6 tygodni forma na pewno nie zleci w dużym stopniu, jeżeli będziesz mógł normalnie potem ćwiczyć to wrócisz do poprzedniej formy po kolejnych 2 tygodniach.

A gorsza wiadomość jest taka, że prawdopodobnie minie więcej czasu, zanim będziesz mógł normalnie ćwiczyć. Możesz odczuwać niedogodności jeszcze przez jakiś czas i przez to możliwe, że będziesz musiał ćwiczyć lżej / ostrożniej.

Uważaj na dietę, najbardziej w takich przerwach psuje formę nie sam brak treningu, ale właśnie olanie diety i wejście na niezdrowe odżywianie. W połączeniu z mniejszą ilością ruch to waga może o dobre 5-10 kg skoczyć i potem trudno się zmobilizować.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): mpac

Izometria i inne alternatywy przy kontuzji dłoni? 2021/03/26 14:10 #63963

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 3894
  • Podziękowania: 218
  • Oklaski: 18
Jak masz gumę to możesz ją przełożyć przez pionową rurkę i wsadzić łokcie w te końcowe pętle i ściągasz tą gumę plecami
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Izometria i inne alternatywy przy kontuzji dłoni? 2021/03/27 22:49 #63982

  • mpac
  • mpac Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
No liczę się z tym że powrót do treningów może nie być taki łatwy. W łapie mam dwa pręty i pewnie jeszcze poczekam aż się wszystko zagoi.
Mam gumy, ketla, ringi, paraletki, od biedy będę ćwiczył na jedną stronę lub tylko izometryczne na drugą.
Przyrostowi wagi mówię stanowcze nie, ten etap mam już za sobą w dużo poważniejszym wydaniu, dużo się od tego czasu nauczyłem :-)
Supermany? Spięcia pleców w oparciu na łokciach tyłem, znacie takie ćwiczenie? Pewnie coś tam okololopatkowego można tym wyćwiczyć a przynajmniej coś utrzymać. A jakieś typowo izometryczne programy znacie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Jedyny nieudany trening to taki,
który się nie odbył.
 

Ostatnio na forum

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Wstęp

Witamy w nowej kategorii naszych Artykułów. Będziemy zamieszczać w tym miejscu różne tutoriale, dotyczące trików wykonywanych w Street Workout i Gimnastyce. Mamy nadzieję, że pomogą Wam w treningach i zmotywują do uczenia się kolejnych trików.

Więcej…

Naturalne suplementy diety

Obecnie na pólkach sklepowych znaleźć można przeróżne suplementy diety wspomagające odchudzanie, poprawiające kondycje skóry, włosów czy paznokci, preparaty zatrzymujące czas oraz przyspieszające oczyszczanie organizmu Występują one w różnej postaci, począwszy od herbatek poprzez tabletki, napoje na batonach kończąc.

Więcej…

Szkoła na drążku 8 - Wspieranie wychwytem

Kolejne ćwiczenie przedstawione w naszym tutorialu jest ćwiczeniem zaczerpniętym bezpośrednio z gimnastyki sportowej. Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że jest to rodzaj Muscle Up-a, wykonywanego z większym zamachem ciała.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.