Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Getting shredded

Getting shredded 2020/11/06 18:42 #61031

  • eragon22
  • eragon22 Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
Hej, mam pytanie do nieco bardziej doświadczonych użytkowników co do budowania sylwetki. Krótko nakreślę swoją sytuację.
Jeszcze 4-5 lat temu miałem około 30kg nadwagi. Miałem wtedy około 18 lat. W ciągu mniej więcej 3 lat zbiłem to wszystko za pomocą biegania. Ważę aktualnie około 80kg przy 185cm wzrostu. Jakieś 2 lata temu zainteresowałem się kalisteniką. Od mniej więcej 2 lat w miarę regularnie ćwiczę brzuch i mniej więcej rok temu zacząłem robić pompki. Cały czas oprócz tego biegam. Zazwyczaj są to biegi na 10km około 2-3 razy w tygodniu. Udało mi się dojść przez ten czas do stosunkowo zadowalającej sylwetki, ale nie do końca wiem co robić dalej. Przez fakt, że byłem otyły mam nadmiar skóry i przez to nie wydaje mi się, że jestem w stanie spowodować, że moje mięśnie brzucha będą bardziej widoczne/zaznaczone. Ciężko jest mi w tej chwili spalać dalej tkankę tłuszczową, waga pokazuje mi około 22%, ale wydaje mi się, że w rzeczywistości jest ona niższa i problemem jest nadmiarowa skóra. Moim celem jest osiągnięcie sylwetki, w której mięśnie są wyraźnie zaznaczone, coś jak na przykład Lewy tutaj:

i.pinimg.com/or...0e9903.jpg

Dodam, że nie mam ochoty uderzać na siłownię i rzucać ciężarami. Jestem osobą cierpliwą, jednak brak wyraźnego progresu od jakiegoś roku wydaje mi się nieco niepokojący. Czy to jest w moim przypadku w ogóle realne, żeby osiągnąć cel? W załączniku dodaję obecny stan. Bardzo proszę o pomoc i rady od osób bardziej doświadczonych.
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 19:20 #61033

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1078
  • Podziękowania: 24
  • Oklaski: 1
Po pierwsze gratuluję Ci wytrwałości! Sam zrzuciłem 25kg i wiem ile to wymaga samozaparcia.
Zrobiłeś super robotę i jesteś wytrwały, to się liczy.
Sądzę, że Twoje ćwiczenia na brzuch i te pompki stały się rutynowe. Prawdopodobnie możesz zrobić kilkadziesiąt pompek i kilkadziesiąt tych ćwiczeń na brzuch. Organizm się przyzwyczaił i jedynie zwiększasz wytrzymałość. Powinieneś utrudnić te ćwiczenia, które robisz albo zmienić je na inne. Tak, żebyś wywołał hipertrofię. Ćwiczenie powinno być na tyle ciężkie, żebyś był w stanie zrobić maksimum 10-12 powtórzeń.
Przykładowo, jak zaczynałem robić pompki, zrobiłem 10. Potem dojechałem do 30 i dokupiłem paraletki. Można schodzić niżej i pompki były wyraźnie trudniejsze. Potem przesiadłem się na ringi. Potem zacząłem pseudo planche pushup. Potem dołożyłem 15kg ciężaru...
Wszystko po to, żeby mięśnie musiały pokonywać coraz większy opór. To jak ze sztangą - trzeba pomału dodawać ciężaru.

Same pompki i ćwiczenia na brzuch nie wystarczą. Powinieneś ćwiczyć też plecy i bicepsy (podciąganie się kłania) i może parę innych partii.

Reasumując - skoro Twój trening stał się rutynowy, musisz go utrudnić. Skoro biegasz dużo, pewnie nogi możesz odpuścić. Przejrzyj plany treningowe w dziale artykuły i dobierz coś pod siebie. W razie czego pytaj, może coś podpowiemy jeszcze.
Powodzenia!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): eragon22

Getting shredded 2020/11/06 19:41 #61035

  • eragon22
  • eragon22 Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
Dziękuję Ci bardzo za szybką odpowiedź i faktycznie uwagi są jak najbardziej trafne. Tak jak napisałeś jestem w stanie bez większych problemów zrobić serie składające się z dużej ilości powtórzeń i nie myślałem o tym w ten sposób jak opisałeś. Również spróbuję skupić się na drążku. Podciągałem się już wcześniej, ale uznałem, że średnio jest sens robić po 5-8 powtórzeń i najpierw muszę popracować nad pompkami. Widocznie był to błąd. Bardzo mi pomogłeś. Dziękuję bardzo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 19:52 #61036

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 3458
  • Podziękowania: 198
  • Oklaski: 18
Drążek, dipy , pompki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 19:59 #61037

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1078
  • Podziękowania: 24
  • Oklaski: 1
Nie ma sprawy:) Pamiętaj, że ćwiczenia na siłę są w zakresie max do 5-8 (pracujesz nad siłą maksymalną), potem jest zakres hipertrofii max do 12 powtórzeń (najbardziej rosną mięśnie). Wyżej pracujesz nad wytrzymałością.
Jeżeli robisz ciężkie ćwiczenie, jedna seria nie wystarczy. Objętość będzie za mała. Trzeba zrobić kilka. A pomiędzy nimi musisz dać mięśniom odpocząć, nawet kilka minut. Bo nie dasz rady zrobić kilku serii bez przerwy.
To jest odwrotnie, niż przy bieganiu, gdzie dajesz jedną długą "serię" i kończysz wypompowany.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 20:00 #61038

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1295
  • Podziękowania: 97
  • Oklaski: 7
Podciąganie jest mega ważne a robienie już 5 technicznych podciągnięć jest czymś fajnym i wartościowym ;)
Nie zapomnij o nogach, bo bieganie nie wystarczy do ich prawidłowego rozwoju
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 20:15 #61039

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1078
  • Podziękowania: 24
  • Oklaski: 1
Słusznie. Samo bieganie nie spowoduje wzrostu siły nóg, czy wzrostu mięśni. Ale jak dużo biegasz, to ciężkie ćwiczenia na nogi mogą to bieganie utrudnić lub uniemożliwić, bo po prostu nie dasz rady :lol: Musiałbyś rozplanować dni treningowe odpowiednio.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 20:23 #61040

  • eragon22
  • eragon22 Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
Jeśli chodzi o nogi to chyba z nich jestem najbardziej zadowolony, ale no tyle lat biegania zrobiło swoje. Chociaż faktycznie zimą nieco ograniczam i najpewniej dałbym radę wrzucić w to jeszcze jakieś ćwiczenia. Na pewno nad tym pomyślę. Dzięki wszystkim za rady :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 20:45 #61041

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 699
  • Podziękowania: 43
  • Oklaski: 4
wskocz na trening siłowy. Buduj mięśnie. Nie trzeba ciężarów tylko odpowiednie trudne ćwiczenia.
W załączniku przykładowe progresje.
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 23:05 #61042

  • deyv_pl
  • deyv_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • All day! every day!
  • Posty: 139
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
Co do nóg i ich jeszcze wiekszego wyrzezbienia i powiekszenia polecam przy bieganiu test harwardzki na 120 bpm. Koledzy wspomnieli wszystko co ważne jednak nie napisales jak sie odzywiasz... moze wiecej białka dorzucic?? Mniej wegli.. i zylka może wyjsc przy tym trybie... przy podciaganiu jest wazne ze opuszczajac sie rozciagasz miesnie klatki w pionie a przy pompkach samych powieksza je i rozszezasz... przy podciaganiu równiez robi sie zarys klatki i wciecie pod sutkami ktore u cibie na zdjeciu odchodza od miesnia piersiowego a powinny byc sutki w płacie mięśnia. Jak kolega wczesniej napisal na ten problem najlepsze są dipy.. ale np po wejściu MU.
Ostatnio zmieniany: 2020/11/06 23:06 przez deyv_pl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/06 23:12 #61043

  • deyv_pl
  • deyv_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • All day! every day!
  • Posty: 139
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
Co do nóg i ich jeszcze wiekszego wyrzezbienia i powiekszenia polecam przy bieganiu test harwardzki na 120 bpm. Koledzy wspomnieli wszystko co ważne jednak nie napisales jak sie odzywiasz... moze wiecej białka dorzucic?? Mniej wegli.. i zylka może wyjsc przy tym trybie... przy podciaganiu jest wazne ze opuszczajac sie rozciagasz miesnie klatki w pionie a przy pompkach samych powieksza je i rozszezasz... przy podciaganiu równiez robi sie zarys klatki i wciecie pod sutkami ktore u cibie na zdjeciu odchodza od miesnia piersiowego a powinny byc sutki w płacie mięśnia. Jak kolega wczesniej napisal na ten problem najlepsze są dipy.. ale np po wejściu MU. Co do pompek jeszcze rob w roznych szerokosciach by rownomiernie kształtować mieśnie, im szerzej bedzie szersza klata, diamond najlepsze bys nie mial dolków.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/07 10:29 #61045

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1295
  • Podziękowania: 97
  • Oklaski: 7
deyv_pl napisał:
wciecie pod sutkami ktore u cibie na zdjeciu odchodza od miesnia piersiowego a powinny byc sutki w płacie mięśnia.

Bardzo często jaki kształt okolic sutków związany jest z lekka ginekomastią, która nastąpiła z powodów zmian hormonalnych, spowodowanych nadwagą. Sam zrzuciłem 20 kg i też miałem taki problem, teraz jest dużo mniej widoczny dzięki ćwiczeniom ale jednak trochę pozostało. Jak dla mnie trzeba nadbudować mięśnia, więc pompki w różnych ustawieniach dłoni i dipy są wskazane :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Getting shredded 2020/11/07 11:55 #61046

  • deyv_pl
  • deyv_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • All day! every day!
  • Posty: 139
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
Charles88 napisał:
deyv_pl napisał:
wciecie pod sutkami ktore u cibie na zdjeciu odchodza od miesnia piersiowego a powinny byc sutki w płacie mięśnia.

Bardzo często jaki kształt okolic sutków związany jest z lekka ginekomastią, która nastąpiła z powodów zmian hormonalnych, spowodowanych nadwagą. Sam zrzuciłem 20 kg i też miałem taki problem, teraz jest dużo mniej widoczny dzięki ćwiczeniom ale jednak trochę pozostało. Jak dla mnie trzeba nadbudować mięśnia, więc pompki w różnych ustawieniach dłoni i dipy są wskazane :)

Dlatego o tym mówię ale w pionie też rozciągać również w pionie ponieważ poźniej efekty mogą być słabe i nie komfortowe dla ćwiczącego, o tym samy piszemy
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Czasem zbyt długo myśląc o marzeniach,
tracimy czas na ich realizację.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Rutyny MadBarz - Początkujący

W tej galerii przedstawiamy zestaw rutyn MadBarz przeznaczony dla osób początkujących.


Nie wiecie jeszcze co to są rutyny?

Rutyny to gotowe SET-y które można wykonywać samodzielnie w ramach własnego treningu.

SET - to zestaw ćwiczeń wykonywanych kolejno po sobie (zgodnie z instrukcją). Jeden trening może składać się z jednego lub więcej SET-ów.

Więcej…

Kobiety w Street Workout

Kto powiedział że Street Workout jest tylko dla mężczyzn. Kobiety również świetnie się w nim odnajdują odnajdują. Postaramy się zachęcić Was do trenowania Street Workout zamieszczając kilka filmików z udziałem kobiet.  

Więcej…

Przysiady

Przysiady (ang. squats) - Jedno z popularniejszych ćwiczeń wykonywanych na zajęciach z Wychowania Fizycznego. Angażuje w głównym stopniu mięśnie nóg i pośladków oraz mięśnie głębokie brzucha. W mniejszym stopniu (w sposób pasywny lub izometryczny) angażowane są wszystkie pozostałe mięśnie naszego ciała.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.