Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Masa i powtórzenia

Masa i powtórzenia 2020/10/27 17:04 #60801

  • sens1
  • sens1 Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 37
  • Oklaski: 0
Jestem na masie, od ostatniego czasu zastanawiam się czy co trening (3/4 dni w tygodniu) zajeżdżać się i robić praktycznie podciąganie do upadku mięśniowego czy załóżmy robić te 5 serii.

Co trening staram się mieszać
Trening a - 8/9 serii po 7 powotrzen nachwytu + 8serii po. 15 dipow
Trening b - 8/9 serii po 7 powotrzen podchwytem + 8 serii po 18 pompek
Trening c obwodowy - 6 serii po 7 podciąganie nachwytem, 6 serii po 15dipow i 6 serii po 18 pompek

Jak to rozlozyc, co. Zmienić jak. Radzicie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/27 17:19 #60802

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Napakuj kamieni do plecaka i ciśnij z plecakiem tak, by zejść do 8-12 powtórzeń w serii, bo te 15-18 to trochę za dużo na masę. Osobiście ćwiczę zawsze i wszystko do upadku mięśniowego i sobie taki trening chwalę, ale w tej sprawie zdania są różne...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/27 17:26 #60803

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1080
  • Podziękowania: 90
  • Oklaski: 4
Jak nie masz ciężaru to spróbuj się pobawić czasem, np. rób pauzy w górnej i środkowej fazie, wydłuż czas ekscentryczny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/27 17:26 #60804

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1073
  • Podziękowania: 24
  • Oklaski: 1
Robisz tylko podciągania, pompki i dipy? Czy coś jeszcze?
Jeśli nic więcej, to ubogi masz zakres ćwiczeń. Zmniejszyłbym ilości serii i dołożył trochę australijskich, parę ćwiczeń na core. Coś na nogi.
Innymi słowy katujesz ręce a reszta nie pracuje.
Obejrzyj treningi Kolegów albo gotowe plany dla początkujących i średniozaawansowanych. Może niektóre ćwiczenia Ci się spodobają, musisz spróbować. Poświęć na to jeden czy dwa treningi i sam dobierzesz te ćwiczenia, które Ci podpasują.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/27 17:34 #60806

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 553
  • Podziękowania: 75
  • Oklaski: 11
No właśnie - robisz masę, a nie ćwiczysz większości dużych mięśni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/27 17:56 #60809

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Pompki robisz jednego rodzaju? Jeśli robisz 8 serii pompek, zrób je powiedzmy w 4 różnych odmianach tak, by zaangażować różne mięśnie (patrz Marcolin et al., 2015). Z pompek klasycznych bez obciążenia można nawet zupełnie zrezygnować, bo są jednymi z najlżejszych, a ogólnie godne polecenia są różne pompki z rękami cofniętymi do tyłu tak na wysokości pępka, np. diamentowe lub pseudo planche.

Podciąganie masz już zróżnicowane na podchwyt i nachwyt; jeśli możesz dodaj chwyt neutralny, bo chwyt neutralny z tej trójki działa najlepiej np. na bicka (Dickie et al., 2017), no i oczywiście są chwyty wąskie i szerokie, oraz tak jak napisał @Maz, są też podciągnięcia australijskie.

***

Dickie et al., 2017. Electromyographic analysis of muscle activation during pull-up variations. Journal of Electromyography and Kinesiology 32, 30–36.

Marcolin et al., 2015. Selective activation of shoulder, trunk, and arm muscles: a comparative analysis of different push-up variants. Journal of Athletic Training 50 (11), 1126–1132.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/27 18:58 #60814

  • sens1
  • sens1 Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 37
  • Oklaski: 0
Niestety nie mam obciążenia. Pompki robię na poręczach, szerokie oraz diamenty. Nachwyt również mieszam z szerokim rozstawem rąk i "standardowym". Podchwyt wąsko
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/27 19:10 #60815

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
No to super, dobrze że wykonujesz różne typy pompek... :)

Dodam tylko dla przykładu, że mięsień prostownik grzbietu (musculus erector spinae) przy pompkach wykonanych z rękoma cofnietymi 20 cm do tyłu zaangażowany jest na ok. 8% swej mocy, podczas gdy w pompkach klasycznych na ok. 2% (Marcolin et al., 2015).

Mięsień prosty brzucha (musculus rectus abdominis) z rękoma wysuniętymi już zaledwie 20 cm do przodu zaangażowany jest na ok. 17% swej mocy podczas gdy w pompkach klasycznych na niespełna 5% (Marcolin et al., 2015).

Podobnie różne pompki z różną siłą aktywują tricepsy, bicepsy, itp., itd. Dlatego ważne jest wykonywanie zróżnicowanych wariantów ćwiczeń... :silly:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/28 12:52 #60823

  • sens1
  • sens1 Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 37
  • Oklaski: 0
To co jeszcze sugerujecie dodać?

Dodatkowo 2 dni w tygodniu w piłkę pykam na orlikach więc z nogami może. Być ciężko
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/28 13:45 #60826

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1073
  • Podziękowania: 24
  • Oklaski: 1
Scyzoryki, hollow body, planki, supermany. Wznosy nóg prostych / wznosy kolan wisząc na drążku. Boczne wznosy nóg. To wszystko na core, wybierz to, co Ci najbardziej pasuje.

Australijskie, żebyś miał ćwiczenie pull horyzontalne.
Spróbuj pompek pike - push vertical (niekonieczne, ale może Ci się spodoba).

Nogi ćwiczysz, więc możesz odpuścić dodatkowe ćwiczenia.

Utrudnij pompki, ćwicz je na paraletkach i schodź głębiej. Do dipów dobry byłby ciężar, chociaż 5kg. Załaduj sobie butelki z wodą do plecaka / powieś przy pasie:) Tak, żeby Ci wyszło 8-12 powtórzeń w serii. Podciągania bez zmian.
Ostatnio zmieniany: 2020/10/28 13:48 przez Maz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/28 13:55 #60827

  • sens1
  • sens1 Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 37
  • Oklaski: 0
Brzuch staram się robić 2 razy w tygodniu ćwiczeniami od Kury workout w dni nietreningowe. Myślę żeby dodać australijskie i bar dupy, wtedy będa 4 ćwiczenia i może pike push upy. Myślisz że w takim zestawie nachwyt, dupy, pompki, australijskie i pike zjechać do 4/5 serii?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/28 14:33 #60830

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1073
  • Podziękowania: 24
  • Oklaski: 1
Oceń, czy wydalasz. Na dodatkowe ćwiczenia musi Ci zostać trochę siły:)
Te dodatkowe daj po podciąganiach i dipach, są łatwiejsze.
Sam bym chciał jakieś d... w zestawie :silly:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/28 14:49 #60832

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
sens1 napisał:
Brzuch staram się robić 2 razy w tygodniu ćwiczeniami od Kury workout w dni nietreningowe.
"Ćwiczenie brzucha w dni nietreningowe" to ciekawe określenie, z którym się nie wiem, ile razy spotkałem. Ćwiczenie brzucha to nie jest trening? :huh:

Wydaje mi się, że ćwiczenia, które Kura pokazuje na brzuch to taki aerobik, przynajmniej jeśli nie dodamy do nich obciążenia. Sam mam problem z tym, jak odpowiednio obciążyć brzuch (na razie układam na sobie kamienie na różne sposoby), ale pewne jest, że ćwiczyć brzuch bez obciążenia, to trochę tak jakby ćwiczyć bicepsa dmuchaną sztangą. Woda ma niską gęstość 1 g/cm3, więc butelki z wodą są chyba najgorszą możliwą materią do obciążania, ale ludzie w necie z jakiegoś powodu o butelkach z wodą zwykli pisać zawsze, gdy ktoś nie ma ciężarów. Przynieś sobie z dworu kawał solidnej skały, płyty jakiejś, albo kawał solidnego żelastwa znajdź, przytrzymaj na klacie i rób brzuszki np. ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): X-ManMaciej

Masa i powtórzenia 2020/10/28 18:15 #60834

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 3451
  • Podziękowania: 198
  • Oklaski: 18
można brzuch na kółku robić a tam gwarantuje , że nie będzie ci potrzebny ani gram obciążenia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): X-ManMaciej

Masa i powtórzenia 2020/10/28 20:12 #60839

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1080
  • Podziękowania: 90
  • Oklaski: 4
Przy brzuchu wystarczy się odpowiednio skupić na pracy mięśni przy zachowaniu techniki i naprawdę można świetnie poczuć mięśnie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/29 05:29 #60843

  • sens1
  • sens1 Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 37
  • Oklaski: 0
Zrobiłem wczoraj trening i powiem szczerze że czułem się psychicznie lepiej po nim niż tylko po dwóch ćwiczeniach, co sprawiło wiecej frajdy.

Nachwyt 4 serię po 7
Dipy 4 serię po 10
Australijskie 4 serię po 8
Pompki (zwykle na poręczach pogłębiając zakres ruchu, szerokie z nogami na podwyższeniu Oraz diamenty) każdego.wariantu po 2 serię 15 powotrzen
Bar dipy 4 serię po 8
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa i powtórzenia 2020/10/30 10:17 #60850

  • X-ManMaciej
  • X-ManMaciej Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Oklaski: 0
Obciążenie to nie problem u nas ludzie z osiedla przynieśli gruz i żeliwo napychasz do plecaka i działasz.
Z dodatkowym obciążeniem możesz już poważnie trenować nogi wykroki i bułgary tak samo góra body row podciaganie pompki nagle czuć że jest ciężko
Te gówienko że zdjęcia 31kg ogień na podciaganiu xD
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Jeśli robię krok w tył,
to tylko po to, żeby wziąć rozbieg.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Wideo Tutoriale

Właśnie uruchamiamy nową kategorię artykułów, w której będziemy prezentować gotowe wideo tutoriale znalezione w internecie, dotyczące wykonywania różnych trików Street Workout-owych.   Mamy nadzieję, że pomogą Wam w treningach i zmotywują do uczenia się kolejnych trików.

Więcej…

Taboret - Street Workout podstawy

Taboret jest to jedno z podstawowych wejść na drążek, w poradniku znajdziesz przydatne ćwiczenia do nauki, oraz najczęstsze błędy. Miłego oglądania.

Więcej…

UWAGA KONKURS!!! - Wyniki

Już niebawem, bo 12-13 września 2015 roku w Warszawie odbędą się Międzynarodowe Targi Fitness & Wellness. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was KONKURS. Zachęcamy Wszystkich do wzięcia w nim udziału.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.