Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Masa a robienie brzucha

Masa a robienie brzucha 2020/09/13 17:46 #59587

  • sens1
  • sens1 Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 37
  • Oklaski: 0
Siemanko. Aktualnie zacząłem masówkę, mam. Pytanko czy robicie brzuch będąc na masie? Wiem że przy ćwiczeniach brzuch również pracuje w jakimś stopniu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/09/13 18:08 #59588

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1080
  • Podziękowania: 90
  • Oklaski: 4
Mięsień jak każdy inny należy ćwiczyć.
Zauważ, że biceps również pracuje w znacznym stopniu w wielu ćwiczeniach, a nikt nawet nie myśli o tym, aby nie dodać czegoś na bica, więc wrzuć parę serii sensownych ćwiczeń, a na pewno będzie to z korzyścią dla sylwetki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/09/13 18:51 #59589

  • Heeeku002
  • Heeeku002 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 652
  • Podziękowania: 12
  • Oklaski: 2
przy ciężarach np. brzuch przy takim martwym ciągu czy też przysiadach, stabilizuje ci kręgosłup, tak samo przy wiosłowaniu sztangą, no brzuch praktycznie jest ciągle uzywany, ja sobie wrzucam na brzuch tylko hollow body, krótkie spięcia szybkie, i wznosy nóg prostych z uniesieniem bioder, uniesienie bioder daje maksymalne przyciągnięcie żeber do miednicy i spięcie brzucha, ale tak jak mówię, sam przysiad i martwy ciąg robi z brzucha kamień, dosłownie xD.
Ostatnio zmieniany: 2020/09/13 18:52 przez Heeeku002.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/09/13 19:49 #59591

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1080
  • Podziękowania: 90
  • Oklaski: 4
Heeeku002 napisał:
przy ciężarach np. brzuch przy takim martwym ciągu czy też przysiadach, stabilizuje ci kręgosłup, tak samo przy wiosłowaniu sztangą, no brzuch praktycznie jest ciągle uzywany, ja sobie wrzucam na brzuch tylko hollow body, krótkie spięcia szybkie, i wznosy nóg prostych z uniesieniem bioder, uniesienie bioder daje maksymalne przyciągnięcie żeber do miednicy i spięcie brzucha, ale tak jak mówię, sam przysiad i martwy ciąg robi z brzucha kamień, dosłownie xD.

Robi kamień w przypadku pracy na naprawdę dużych ciężarach i wzorowej technice wykonywania , które gwarantuje pełne spięcie i prace większości mięśni.
Ostatnio zmieniany: 2020/09/13 19:49 przez koteł.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): X-ManMaciej

Masa a robienie brzucha 2020/09/13 21:11 #59595

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 553
  • Podziękowania: 75
  • Oklaski: 11
Brzuch warto robić, nie w sensie kaloryfera, ale szerzej jako cały core. Jeżeli chodzi o wielostawy to ok, angażują core, ale nie w wystarczającym stopniu aby się równomiernie wzmacniał. I właśnie jeżeli będzie zaniedbany to słabość core zahamuje postępy w tych ćwiczeniach. A jeżeli w jakiejś tam perspektywie myślisz o figurach kalistenicznych, czy choćby ćwiczeniach typu dragon flag czy OAP to przyjdzie czas, że pożałujesz, że go nie ćwiczyłeś. Na pewno warto robić regularnie izometrię i jakieś anty rotacje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/09/13 21:18 #59596

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 65
  • Podziękowania: 9
  • Oklaski: 4
koteł napisał:
a nikt nawet nie myśli o tym, aby nie dodać czegoś na bica

Hm.. Ja tam nigdy na biceps nic nie wrzucam z kolei nie wyobrażam sobie nie ćwiczyć brzucha osobno. W ten sposób to każdą partię można sobie odpuścić. Przy martwym ciągu barki też pracują więc po co je ćwiczyć? W każdym ćwiczeniu wyróżniamy:

1. Główne partie mięśniowe (w martwym będą to prostowniki pleców)
2. Pomocnicze partie (w martwym będą to nogi, ramiona, barki, pozostałe mięśnie pleców)
3. Mięśnie stabilizujące (w martwym brzuch np.)

I tylko główne mięśnie są istotnie rozwijane w ćwiczeniu. Niestety nie zrobi się brzucha martwym ciągiem, ani żadnym innym ćwiczeniem które na brzuch nie jest. Znam osoby - i sam jestem jedną z nich - które nie tylko nie robiły brzucha przysiadami / martyw ciągiem itd, ale też nie zrobiły go nieodpowiednimi ćwiczeniami na brzuch (spięcia, sręcia, brzuszki sruszki itd.)

Dopiero konkretny trening brzucha dał mi efekty. Reasumując... ćwicz brzuch.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/09/13 21:23 #59598

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1080
  • Podziękowania: 90
  • Oklaski: 4
Rafał Mu. napisał:
koteł napisał:
a nikt nawet nie myśli o tym, aby nie dodać czegoś na bica

Hm.. Ja tam nigdy na biceps nic nie wrzucam z kolei nie wyobrażam sobie nie ćwiczyć brzucha osobno. W ten sposób to każdą partię można sobie odpuścić. Przy martwym ciągu barki też pracują więc po co je ćwiczyć? W każdym ćwiczeniu wyróżniamy:

1. Główne partie mięśniowe (w martwym będą to prostowniki pleców)
2. Pomocnicze partie (w martwym będą to nogi, ramiona, barki, pozostałe mięśnie pleców)
3. Mięśnie stabilizujące (w martwym brzuch np.)

I tylko główne mięśnie są istotnie rozwijane w ćwiczeniu. Niestety nie zrobi się brzucha martwym ciągiem, ani żadnym innym ćwiczeniem które na brzuch nie jest. Znam osoby - i sam jestem jedną z nich - które nie tylko nie robiły brzucha przysiadami / martyw ciągiem itd, ale też nie zrobiły go nieodpowiednimi ćwiczeniami na brzuch (spięcia, sręcia, brzuszki sruszki itd.)

Dopiero konkretny trening brzucha dał mi efekty. Reasumując... ćwicz brzuch.

Ja też nie mam nic na biceps z izolacji, pisałem w aspekcie budowania masy :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/26 21:17 #60750

  • X-ManMaciej
  • X-ManMaciej Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Oklaski: 0
Ja od zawsze robiłem wielostawy i na odpierdol wznosy nóg i wycieraczki wystarczało.
Brzuch się robi w kuchni głównie a reszta tzn jakie ćwiczenia wybierzesz nie ma znaczenia dopuki będziesz systematyczny w treningu.
Możesz mieć potężny core od wielostawów i nie potrafić figur tak samo jak robić figury i być pizdą w wielostawach wszystko zależy pod co trenujesz .
Wracając do głównego wątku nawet jak masa poszła nie tak i nie widać kraty i tak warto wzmacniać brzuch
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/27 12:14 #60788

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 553
  • Podziękowania: 75
  • Oklaski: 11
X-ManMaciej napisał:
Brzuch się robi w kuchni głównie
To hasełko było modne jakiś czas temu, ale wprowadza nieporozumienie. W kuchni (tzn. dietą) można tylko odsłonić to co się ma, a nie zbudować. A żebyś po redukcji miał ten przysłowiowy "kaloryfer" 3D, a nie płaską krateczkę to musisz najpierw zbudować trochę masy mięśni brzucha, a tu ci kuchnia nie pomoże. A w ogóle osobna sprawa to siła i sprawność core, a osobna wygląd. Można mieć ładnie zarysowane mięśnie, które będą słabe, można też mieć oponkę, ale core mocny jak skała.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/27 15:05 #60798

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
drake napisał:
A w ogóle osobna sprawa to siła i sprawność core, a osobna wygląd. Można mieć ładnie zarysowane mięśnie, które będą słabe, można też mieć oponkę, ale core mocny jak skała.
Jakie ćwiczenia są na wygląd, a jakie są na siłę?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/27 17:30 #60805

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 553
  • Podziękowania: 75
  • Oklaski: 11
Boa_constrictor napisał:
drake napisał:
A w ogóle osobna sprawa to siła i sprawność core, a osobna wygląd. Można mieć ładnie zarysowane mięśnie, które będą słabe, można też mieć oponkę, ale core mocny jak skała.
Jakie ćwiczenia są na wygląd, a jakie są na siłę?

A gdzie ja cokolwiek pisałem o ćwiczeniach w tym aspekcie? Pisałem o wyglądzie - że osoby z odtłuszczonym brzuchem z ładnie wyseparowanym kaloryferem mogą mieć słabszy brzuch od tych z tłuszczykiem, gdzie mięśni prawie nie widać - wygląd niczego nie przesądza.

Ale odpowiadając - np. izometrie świetnie budują siłę core, ale niemal nie wpływają na wygląd. A jak już jesteśmy przy sile brzucha, to warto wiedzieć, że ona głównie wynika z siły mięśni skośnych brzucha, które są znacznie większe, silniejsze i ważniejsze w funkcjach posturalnych od mięśnia prostego.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/27 18:32 #60812

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
@drake - Przepraszam, nie zrozumiałem co masz na myśli przez "oponkę" - myślałem, że to kształt mięśnia, a tu o tłuszczyk chodziło.

Zestaw ćwiczeń Russian twist z obciążeniem + brzuszki z obciążeniem rozwinie mięśnie brzucha w miarę równomiernie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/30 09:52 #60849

  • X-ManMaciej
  • X-ManMaciej Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Oklaski: 0
Rusian twist do śmietnika więcej balansujesz niż trzymasz napięty mięsień szukaj cięższych odpowiedników gdzie będzie czuć lepiej mięsień który chcesz cwiczyć. Masz dostęp do siłowni albo jakiś ekwipunek? Wznosu nóg z rotacją są dobre wycieraczki antyrotacje albo wood chopy guma albo wyciąg zależnie od tego co masz dostępne spacer farmera z cięzarem po 1 stronie też fajnie wzmacnia chodzisz na czas albo na dystans
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/30 10:54 #60852

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 3455
  • Podziękowania: 198
  • Oklaski: 18
jakie obciążenie na ten spacer farmera polecasz ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/30 12:20 #60853

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 451
  • Podziękowania: 27
  • Oklaski: 6
Na brzuch w głownej mierze przysiad i martwy , warto dorzucic ab wheela , albo planka na piłce gimnastycznej.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): X-ManMaciej

Masa a robienie brzucha 2020/10/30 12:55 #60854

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 553
  • Podziękowania: 75
  • Oklaski: 11
Rabbek napisał:
jakie obciążenie na ten spacer farmera polecasz ?

to raczej indywidualnie trzeba dobrać do możliwości. Ja zazwyczaj biere 30-35 kg i idę aż mi chwyt puści.
Ważne, żeby nie opierać ciężaru na biodrze i nie wyginać się, tylko trzymać prostą sylwetkę, tak jakby się szło bez obciążenia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Masa a robienie brzucha 2020/10/30 14:47 #60855

  • Boa_constrictor
  • Boa_constrictor Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Mam dostęp do kamieni, które albo trzymam rękach lub układam na sobie, albo pakuję do plecaka. Tymczasowo nie korzystam z drążka. W Russian twist jednak jakieś mięśnie pracują, od czegoś w końcu się męczę. Moja masa ciała wynosi 63.5 kg, tymczasem dzisiaj będę robić Russian twist z obciążeniem 32 kg (15 kg położone na udach + 18 kg trzymane w rękach), a dotychczas robiłem z 26 kg. Pod tak rozłożonym obciążeniem czuć mnóstwo mięśni w większej części ciała od rąk po nogi. Do śmietnika to raczej nie jest.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Wyznaczaj sobie cele i dąż do nich,
osiągnięty cel da Ci dalszą motywację,
a droga którą będziesz podążał, by go osiągnąć, da ci siłę.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

II Mistrzostwa Polski w Muscle Up na Fit & Sport Show

Podczas pierwszego dnia targów Fit & Sport Show odbyły się długozapowiadane II Mistrzostwa Polski w Muscle Up. Zawody te są organizowane przez Sportowe Forum Dyskusyjne SFD. ...

Więcej…

Rutyny MadBarz - Średnio zaawansowani

Tym razem prezentujemy zestaw rutyn MadBarz dla osób średnio zaawansowanych.

Coś dla bardziej wymagających zawodników.

Więcej…

Back Lever - Waga tyłem

Tutorial od naszego kolegi: Waga Tyłem / Back Lever tutorial. Zapraszamy do oglądania.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.