Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 14:19 #53989

  • Komurr
  • Komurr Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Witam wszystkich, z góry przepraszam jeśli temat dodałem do złej kategorii (jestem nowy i staram się wszystko ogarniać). Tak jak w tytule napisałem, szukam pomysłu na 3 sposób progresji do budowania bazy w warunkach domowych (narazie posiadam niestety tylko poręcze więc treningi robie tylko push up) Mój na dzień dzisiejszy plan treningowy wygląda tak, że buduje siłe w poniedziałek , w piątek piramidką buduje wytrzymałość i problem pojawia się w środe (Dni podałem dla przykładu bo i tak trenuje co drugi dzień , ale żeby łatwiej sobie to wyobrazić) Jak mógłbym trenować pomiędzy tymi dwoma treningami ? Mam zrobić pół na pół objętości i intensywności czy może trening bardziej ukierunkować pod intensywność ? Jeśli nawet któraś z tych opcji, to w jaki sposób robić trening i go progresować? Do dnia dzisiejszego robiłem obwodówke ale nie ukrywam że nie wiem jak progresować w niej , czy zmniejszać czas , dodawać powtórzenia. Bardzo byłbym wdzięczny jakby ktoś podrzucił fajny pomysł na taki wzór treningowy pomiędzy intensywnością a objętością.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 14:57 #53991

  • kr@k@dyl
  • kr@k@dyl Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 52
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Jak nie masz za bardzo kasy na sprzęt, to możesz też kupić albo gdzieś znaleźć w miarę ciężki bal drewniany (albo nawet kilka różnych do rożnych ćwiczeń) i możesz z nim robić przysiady podtrzymując go rękami na karku, wyciskać do góry na barki, ćwiczyć biceps albo nawet wyciskać na klatę.
Ostatnio zmieniany: 2020/05/16 14:58 przez kr@k@dyl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:12 #53993

  • Komurr
  • Komurr Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Z obciążeniem nie mam problemu, buduje baze do streeta więc zwykłe ćwiczenia izolacyjne mnie nie interesują. Ale dzięki za odpowiedz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:21 #53995

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 724
  • Podziękowania: 64
  • Oklaski: 4
Dobrze rozumiem, że na pull nic nie robisz?
Jeśli nie masz drążka to są alternatywy choćby z użyciem poręczy. Co do tego dnia pomiędzy, jeśli masz pozostałe 2 dni dość i intensywne to na pusha wystarczy. Wrzuć sobie nogi, coś na core i koniecznie tego pulla.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:24 #53996

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 151
  • Podziękowania: 5
  • Oklaski: 0
Trening na wytrzymałość kłóci się z treningiem na siłę. Jak robisz pompki powyżej 15 w serii, trenujesz wytrzymałość. Jak trenujesz te same pompki z dodatkowym ciężarem i jesteś w stanie wykonać około 7-8, trenujesz siłę. Więc może w ten trzeci dzień zrób oba takie ćwiczenia? Chyba, że wcale nie możesz zrobić 15 powtórzeń. Wtedy trenujesz siłę (i hipertrofię) i skup się na tym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:28 #53997

  • Komurr
  • Komurr Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Niestety nie robie bo tak jak wspomniałem, nie mam takiej możliwośći ale spokojnie wprowadze to. Poręcze mam wolnostojące więc też nie ukrywam jakbym miał progresować do pull up'ów albo nawet robić zwykłe podciągnięcia australijskie to latają i są nie stabilne, a aż tak dużego pokoju nie mam. Nogi zawsze robie , ewentualnie faktycznie coś dorzuce na core i mówisz żeby robić treningi push/pull 3-4 razy w tygodniu ? Narazie ciężka by była z tym sprawa ogarnąć gdzieś najzwyklejszy drążek na tą chwile.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:32 #53998

  • Komurr
  • Komurr Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Wiem na czym polega trening siłowy a na czym trening wytrzymałościowy, oba takie ćwiczenia czyli co masz dokładnie na myśli ? Jakby miało to wyglądać w praktyce? Spokojnie, pompek zrobie więcej niż 15 więc problem jedynie leży w pomyśle na jakiś 3 trening gdzie mógłbym cały czas progresować :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:40 #54000

  • Komurr
  • Komurr Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Zrozumiałem co miałeś na myśli, tak jak wspominałem aby nabijać jednocześnie objętość jak i intensywność dobra jest obwodówka, ale tak mnie drażni bo albo jest za łatwa , albo za ciężka. Może są inne sposoby niż typowa obwodówka aby zrobić taki neutralny trening.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:43 #54001

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 151
  • Podziękowania: 5
  • Oklaski: 0
Jeżeli koniecznie chcesz pomieszać to jednego dnia, zrobiłbym najpierw ćwiczenie siłowe. Potem odpoczynek przynajmniej 3-5minut, żeby mięśnie odpoczęły. A potem ciśnij lekką wersję do oporu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 15:45 #54002

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 724
  • Podziękowania: 64
  • Oklaski: 4
Skoro jest za ciężka albo zbyt lekka to musisz znaleźć coś po środku. Nikt nie zna Twojego ciała tak dobrze jak Ty - próbuj różne przerwy, możesz robić standardowe serie.
Australijskie możesz robic chwytem neutralnym (jedna poręcz - jedna ręka - powinno być stabilniej).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 16:30 #54003

  • Komurr
  • Komurr Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Dzięki wielkie za odpowiedzi :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 18:24 #54007

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 468
  • Podziękowania: 64
  • Oklaski: 8
Jest wzorzec tzw. periodyzacji falowej. Pierwszy trening robisz na niską ilość powt., drugi średnią, trzeci wyższą. Standardowo najczęściej stosuje się 5/10/15. Możesz coś takiego dostosować pod siebie. I mimo ograniczeń rób pull - na ile możesz, nie musisz progresować póki co, chodzi o zachowanie podstawowego balansu funkcjonalnego.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/16 22:07 #54024

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Online
  • Złoty forowicz
  • Posty: 262
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 3
Z tymi pullami to chociaż stołu użyj i podciągaj się do krawędzi ( australijsckie). - jak za słabe to zrób archery, za słabe połóż nogi wyżej. W domu można sporo pokombinować. Nie jest to w 100% zamiennik podciągnięć, ale lepsze to niż nie robić pullów wcale.

A co do twojego pytania:
Koteł dobrze mówił, nie znamy Ciebie i Twoich możliwości. Ty to wiesz.
Jeśli chcesz ćwiczyć bazę pod coś w przyszłości to musisz uwzględnić co najmniej 4 podstawowe wzorce ruchowe i to ćwiczyć Pull, Puch, Core( stabilizacja) i nogi

Ja robię FBW obwody i jak dla mnie pasuje.
Tylko robię dwa różne:
- albo na 50% i obwody bez przerw pomiędzy a po obwodzie przerwa aby zrobić kolejny( i tak przez 1h)
- lub na 70-80% przerwy 25-30 sec pomiędzy i 120 sec po obwodzie ( u mnie ma 8 ćwiczeń po 2 z każdego ruchu)

progresuję na wiele sposobów:
- dodaję obwód,
- dodaję powtórzenie,
- zmieniam ćwiczenie na trudniejsze,
- zmniejszam czas przerw,
i t d - jest tego na prawdę sporo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wzór treningu progresyjnego pod mase/siłe 2020/05/17 10:59 #54033

  • Komurr
  • Komurr Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Dzięki wielkie za pomoc , dostosuje się do waszych porad i spróbuje coś wykombinować
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Jednym z największych wyzwań w życiu jest bycie
sobą w świecie, który próbuje byś był jak reszta.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Słownik Street Workout

Poniższy Słownik Street Workout powstał z potrzeby uporządkowania terminów, które ciągle przetaczają się w różnorodnych artykułach o tematyce SW. Zawiera najpopularniejsze ćwiczenia (również gimnastyczne), które są wykonywane przez miłośników Street Workout-u.   W miarę możliwości oraz waszych sugestii będziemy go dalej rozwijać.

Więcej…

Nauka stania na rękach / Handstand Tutorial

Kolejny tutorial od Sebastiana, tym razem: Nauka stania na rękach / Handstand Tutorial

Więcej…

Street Workout Showcase

W dniach 18-19 Kwietnia 2015 r. we Wrocławiu, podczas międzynarodowych targów Wrocław Sport Power ekipy z całej Polski prezentować będą swoje umiejętności właśnie na pokazie Street Workout Showcase!

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.