Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Podciaganie z ciężarem

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 15:13 #52103

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2859
  • Podziękowania: 185
  • Oklaski: 18
każdy ma jakieś swoje metody . Polecam filmik Michała Urbanika, on wie co mówi co widać jak wykonuje MU



Rafał Mu powiedziałeś 10 powtórzeń czyli to jest jakaś siła pewnie można ją jakoś porównać z 1repmax + technika i jest Mu gotowy
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 15:26 #52104

  • NeuroD
  • NeuroD Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 84
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Nie jestem ekspertem ale pozwolę dodać od siebie kilka zdań. Zgadzam się trochę z tym co piszę kolega Rafał ale także z tym co twierdzi Michał Urbaniak. Sam robię już MU ale raptem w zakresie 1-3 powtórzenia. Postanowiłem również podciągać się z ciężarem może nie do końca aby zwiększyć siłę maksymalną na 1 rep lecz po prostu zbudować większą siłę (choć wiadomo że zwiększy się max na 1 rep). Uważam, że do samego ruchu eksplozywnego potrzebujemy tej siły aby wygenerować jak największą siłę eksplozywną. Ktoś tutaj w jakimś wątku pisał, że zbudować jest dobrze niezłą siłę aby potem bawić się eksplozywnością i wyciągać jak najwięcej. Krótko mówiąc, większa siła = większa możliwość wygenerowania większej siły eksplozywnej do MU. Do samego MU jak na filmie z podciąganiem kolan wystarczy te jak pisał Rafał 10 powtórzeń ale do MU siłowego czy do poprawienia samego MU to wydaje mi się że trzeba byłoby zwiększyć swoją siłę aby ułatwić ten ruch.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 15:28 #52105

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2859
  • Podziękowania: 185
  • Oklaski: 18
tak jest :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 18:44 #52107

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 424
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5
Ale tu gościu pokazuje jak robić MU z kippingiem , no to tu wiadomo , że jakaś wielka siła nie bedzie potrzebna. Ale koledze , który założył ten temat chodzi o MU czysto siłowego bez pomocu nóg , gdzie musi mieć w pełno pary w plecach i łapach żeby go robić czysto.
Ostatnio zmieniany: 2020/03/26 18:45 przez Wariot.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 18:46 #52108

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 424
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5
Sam jestem zrobić w stanie 8-10 MU z pomocą nóg a , bez nóg ni chu chu ani ruszyć czysto siłowego. Gdzie mój max na 1 pull up wynosi ok. 30kg
Ostatnio zmieniany: 2020/03/26 18:46 przez Wariot.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 21:34 #52112

  • drake
  • drake Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 504
  • Podziękowania: 73
  • Oklaski: 10
Dokładnie - jest różnica między MU z kippingiem, MU gimnastycznym i MU czysto siłowym. Zależy jakie stawiasz sobie cele. Do MU z kippingiem wystarczy 8-10 podciągnięć i dobrze opanowany wzorzec ruchu, gdzie ruchy w poszczególnych stawach - kolana, biodra, barki, łokcie nakładają się wektorowo i dają przyspieszenie do przejścia nad drążek. MU gimnastyczny stawia większe wymagania co do mobilności, odchodzą nam łokcie i kolana, bo kończyny są proste, więc trzeba wygenerować pęd z bioder i barków.
No a MU siłowy, czyli klasyczne wejście siłowe - to jak sama nazwa mówi kwestia przede wszystkim siły, więc jeżeli MU z kippingiem ma być tylko etapem w opanowaniu wejścia siłowego, to warto pracować nad siłą już teraz. I co istotne, nie tylko podciąganie, bo w najtrudniejszej fazie MU siłowego będzie Cię limitować siła tricepsów, więc warto też wprowadzić ćwiczenia imitujące ruch w tej fazie ruchu - na początek pompki tygryski, a potem w progresji tzw. impossible dips.

ps. Stwierdzenie, które pada na filmiku gimnastyków, że "podciąganie się z 30 kg nic tu nie da" nawet w odniesieniu do tzw. MU z kippingiem miało tam chyba być skrótem myślowym mającym podkreślić nadrzędne znaczenie wzorca ruchowego - bo niby co, podążając tym tropem osobie z 30 kg nadwagi też nic nie da zrzucenie tych 30 kg do wykonania MU? Działa to przecież w obie strony. Oczywiście tak nie jest więc i większa siła w podciąganiu nie zaszkodzi a tylko pomoże w MU.
Znam osobiście kilka osób (w tym ja sam), które po dorzuceniu ciężaru w podciąganiu i dipach znacząco poprawiły się w MU.
Ostatnio zmieniany: 2020/03/26 21:36 przez drake.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/27 11:32 #52117

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 55
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Autor tematu napisał: "Dążąc do zrobienia muscle upa...". Zakładam więc, że nie zrobi ani jednego narazie. Chce się nauczyć. Nauka powinna być progresywna. Najpierw z zamachem, później zamach coraz mniejszy aż dochodzimy do siłowego. Podciąganie z ciężarem może być ćwiczeniem akcesoryjnym jeśli już szlifujemy ten musce up siłowy, a nie na początku nauki jako środek do celu.

Szacun za formę dla Pana Urbaniaka, ale merytoryka jest ciężka dla mnie, a widzę to już w kolejnym filmie. Zaznacza, że eksplozywność jest kluczowa i poleca trening na 1rep. To tak jakby robić max rep przysiadu ze sztangą by lepiej skakać w dal. Poza tym, nie sugerujcie się mną, a innymi. Gimnastycy, czołówka ze street workout w pl :

Mateusz Płachta (Kura Workout):
"Minimum podciągnięć 10 - 12 powt, ćwiczenia wzmacniające: 1. Wysokie podciągnięcia pod kątem (wprawki o którym pisałem wcześniej), Negatywny muscle up (zdyskredytowany prze kolegę Urbaniaka), w dalszej perspektywie progresja, czyli nauka techniki w tym muscle up z gumą (znów Urbaniak odradza, ale może Kura się nie zna)."

Co do czystego MU siłowego polecam obejrzeć materiał Davida Durante, światowej klasy gimnastyka - tam też nie ma wzmianki o podciąganiu z ciężarem.

Oczywiście jak ktoś ma powód by słuchać jednak Michała to oczywiście ma prawo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/27 12:06 #52118

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 424
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5


A tu troche też merytoryki ze strony WK. Wszystko to co mówi o wyskoku , można przełożyc w 90% w podciąganie eksplozywne. Czyli jak podciągać się wyżej ( eksplozywniej ) :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/27 13:12 #52119

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2859
  • Podziękowania: 185
  • Oklaski: 18
ja tam nie umiem takiego typowo kippowanego muscle up, jakoś nie umiem momentu z golan wyciągnąć i uczę się bardziej strict.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/27 13:25 #52120

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 55
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Wariot, dokładnie. Ważna część filmu to ta tabela w 7:10. Większy max rep w przysiadzie nie oznacza wyższego wyskoku. Liczy się rfd, czyli moc (siła*prędkość). Więc... Aby zrobić muscle up potrzebujemy siły na odpowiednim poziomie i rfd na odpowiednim poziomie. Odpowiedni poziom siły to 10 powt w podciąganiu. Teraz trzeba popracować nad rfd i techniką wykonania.

Autor wątku zaczyna wciąż zwiększać siłę, nie pracuje nad techniką i rfd (spekuluję rzecz jasna), czyli skupia się nie na tym co istotne w tym momencie. To co powiedział mrówek w filmie, podciąganie z 30 kg odważnikiem na niewiele się zda, ma właśnie odzwierciedlenie w tej tabeli.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/27 16:16 #52127

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 424
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5
Samo RFD nam nic nie da , jeśli nie mamy zbudowanej dużo siły względnej do masy ciała. Jeśli podciągasz się 10 razy to już wchodzisz w wytrzymałość a tu chodzi o to żeby siła rosła względnie do naszej masy ciała w 1repie. To tak samo jak trening pod plyometrie do wyskoku co wyzej owca mówił. Najpierw trzeba zbudować dużo siły względnej do masy ciała a potem sie bawić w RFD.

P = F * v
W tym wzorze najbardziej poprawimy F , czyli siłe względną , a na v już za bardzo nie mamy opcji.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/27 16:21 #52130

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 424
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5
Sam ci powiem na przykładzie moim. Mam rekord 20-25 pull up czystych siłowo. Kippowanych MU zrobie 8-10. A co do czego przyjdzie mi robić MU siłowo , odpadam , rekord na 1 rep +35kg.

Mam kolegów , którzy trenują ich max wynosi 10-15rep. A potrafią na pas dołożyc +50 ,+ 60kg na 1rep , muscle upy robią po 2 -6 w serii i tu leży różnica między mną a nimi. Siła względna do masy ciała.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Pepes

facebook

Nie ma złej pogody czy złego dnia,
są tylko słabe charaktery.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Inne rodzaje wejścia siłowego na drążek

Tym razem krótki tutorial od Sebastiana, przedstawiający inne kombinacje wejść siłowych. Jak się dobrze przyjrzycie, to zauważycie dwie zaprezentowane metody.

Więcej…

Dynamiczne wejście na drążek / Dynamic bar entrance Tutorial

Kolejny tutorial od Sebastaina. Co to tym razem będzie: ″Dynamiczne wejścia i triki są bardzo efektowne. Zapraszam do obejrzenia i nauki.″

Więcej…

Street Workout Poland Championships 2014

Mimo iż wakacje się jeszcze na dobre nie rozpoczęły, to wielu z nas już wygląda ich końca. Dlaczego? Otóż w dniach 23 - 24 sierpnia, w nowo wybudowanym Parku do Street Workout w Rzeszowie odbędą się Mistrzostwa Polski Street Workout 2014...  

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.