Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Podciaganie z ciężarem

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 18:50 #52017

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 11
  • Oklaski: 0
Dążąc do zrobienia muscle upa postanowiłem zamówić ciężar do podciągania żeby zwiększyć swoją siłę maksymalną. Do tej pory ćwiczyłem treningiem Armstronga i progress w podciagnieciach bez ciężaru był bardzo fajny. Jako że bardzo dobrze mi się w ten sposób ćwiczyło, a w dodatku poprzedni tydzień to był deloadu (więc odpocząłem po bodajże 8 tygodniach armstronga), postanowiłem że mógłbym w treningu Armstronga środę i piątek zamienić na podciaganie z ciężarem. W wielu opisach tego planu polecają dodanie ciężaru w piątek, ale ja chciałbym się bardziej skupić trochę na tej sile i dodać jeszcze je w środę.

I tutaj pytanie, czy po treningu siłowym organizm się będzie dobrze regenerował i nie będzie taka intensywność przeszkadzała? Przez te 8 tygodni Armstronga (bez ciężaru) mimo treningów od pon do pt było wszystko ok.

Oraz drugie pytanie - jaka metodę podciągania z ciężarem wybrać? Widziałem jakieś 5x5, lub inne gdzie było trochę więcej serii, a mniej powtórzeń i nie wiem co byłoby najlepsze. Wiem też że powinny być dluzsze przerwy między seriami, ale czy 2-3 minuty będzie ok?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:00 #52018

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 11
  • Oklaski: 0
Dałem tutaj przez przypadek złą kategorie, chyba nie mogę jej zmienić już :/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:27 #52019

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
Zależy ile tego ciężaru zakupiłeś. Mogłeś kupić np 5kg i tym jechać dalej armstronga. Ale jak już masz 20kg to możesz robić 5x5 lub na 3 powtórzenia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:29 #52020

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 11
  • Oklaski: 0
Kupiłem kamizelkę z max obciążeniem 36 kg, regulacja co 3 kg. Mój max na 1 rep to 21.5 około, wcześniej nigdy się nie podciagalem z ciężarem
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:35 #52021

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
no to wybierzesz najbardziej optymalny wariant dla siebie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 20:09 #52022

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 454
  • Podziękowania: 49
  • Oklaski: 2
Skoro początek przygody z ciężarem to najlepszym rozwiązaniem będzie 5x5. 3 chyba trochę dla bardziej zaawansowanych (wzmocnionych).
Progresja liniowo po zrobieniu założonego 5x5 (jeśli nie zrobisz to powtarzasz tydzien).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 21:03 #52023

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 216
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 5
Jeśli zaczynasz z ciężarem dopiero to wydaje mi się , że najprościej ci teraz będzie jechać poprostu 5x5 :D
Z czasem , po kilku miesiącach 5x5 stanie się mało efektywne bo twoje mięśnie się przyzwyczają do tego i wtedy będziesz kombinował powolutku co znów zmienić :D
Ostatnio zmieniany: 2020/03/21 21:03 przez Wariot.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 22:53 #52024

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 11
  • Oklaski: 0
Dzięki za rady, wybiorę w takim razie chyba 5x5. Jeszcze tylko jedna sprawa, bo spotkałem się z różnymi wariantami, wszystkie serie z tym samym ciężarem?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 23:18 #52025

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
z tym samym bo nie będzie ci się chciało wyjmować tych pakietów z kamizelki ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 19:46 #52078

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 11
  • Oklaski: 0
Jestem już po pierwszym treningu z obciążeniem, zrobiłem w końcu 5 serii po 3 powtorzenia I było dodane kolejno: 15kg,15,15,12,12 z 3 minutowymi przerwami między seriami. Wszystko czuje ze było dobrane dość dobrze albo może troszkę nawet za lekko bo pierwszy trening robiłem dość bezpiecznie i żeby zobaczyć jak to jest. Ale w porównaniu do moich normalnych treningów podciągania była jakaś mała "pompa" - normalnie ręce mam aż spuchnięte nawet w połowie treningu, a teraz nawet pod koniec tego nie było (ogólnie mimo to byłem zmęczony). Robię coś źle, czy w tego typu treningach tak jest? Czy może przerwa za długa?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 20:57 #52081

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
W treningach na siłę nie ma pompy. Co najlepsze człowiek czuje się jakby w ogóle nie trenował ale dopiero później układ nerwowy przypomina, że jednak popracował :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 21:45 #52085

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1045
  • Podziękowania: 88
  • Oklaski: 6
Trenując z ciężarem na pasie ćwiczysz centralny układ nerwowy, który daje o sobie znać zazwyczaj później.
O pompę się nie martw, ważne byś też dał sobie trochę czasu na odpoczynek bo jak za często będziesz obciążać CUN to się przetrenujesz. Myślę, że trening z obciążeniem 1-2 razy w tyg na początek wystarczy
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 21:58 #52088

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 216
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 5
Trening ukierunkowany na siłe , nie powinien pompować.
Przerwy między seriami musisz sobie wyczuć. Tak ok. 5 min będzie legit :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 22:00 #52089

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 216
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 5
workout-polska....treningowe

A tu masz link. Wszystko wyjaśnione na temat progresji i różnych treningów. Tam w kilku postach jest wszystko wyjaśnione :D

W kilku postach , pisze na temat periodyzacji , treningach ukierunkowanych na siłe , mase , wytrzymałość.
Ostatnio zmieniany: 2020/03/25 22:01 przez Wariot.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 13:56 #52093

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 48
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Tysiac100 napisał:
Dążąc do zrobienia muscle upa postanowiłem zamówić ciężar do podciągania żeby zwiększyć swoją siłę maksymalną.

Wiesz... Możesz się podciągać z ciężarem 50 kg i nie zrobić muscle-upa. Nie tędy droga. Tracisz czas. Żeby zrobić muscle up potrzebna jest siła na 10 powtórzeń siłowych w podciąganiu bez ciężaru. Jeśli podciągasz się 10 razy siłowo to jesteś gotów na muscle up tylko trzeba się tego po prostu nauczyć i pracować nad siłą w konkretnym schemacie ruchowym. Trajektoria ruchu w muscle up jest inna niż w podciąganiu. Dalszy wzrost siły w podciąganiu nic tu nie da.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:17 #52097

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 11
  • Oklaski: 0
Chyba pierwszy raz spotykam się z taką opinia, jednak najczęściej jako ćwiczenia pod mu podaje się podciągnięcia eksplozywne i podciągnięcia z ciężarem... Jestem w stanie zrobić 13 dobrych podciągnięć, ale z broda ponad drążek, daleko brakuje temu do ruchu muscle upa. Robiąc podciągnięcia eksplozywne już bardziej ćwiczymy ruch pod mu, a podciaganie z ciężarem na małych powtórzeniach daje siłę maksymalną, która też jest potrzebna - na początku wygenerujemy dużo siły która umożliwi nam wejście na drążek. Sugerowałem się też filmem Michała Urbanika na ten temat. Chyba że się mylę?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:20 #52098

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 11
  • Oklaski: 0
Oczywiście po uzyskaniu odpowiedniej siły pod mu będę uczył się samego ruchu, lecz teraz mam dostęp tylko do drążka który ma nad sobą sufit od razu i nie mogę robić prób mu. Więc próbuje się przygotować przynajmniej I progresowac w sile
Ostatnio zmieniany: 2020/03/26 14:20 przez Tysiac100.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:42 #52099

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
Ja też uważam , że im większy 1 rep max tym łatwiej o MU bo do takiego pull upa trzeba użyć dużo siły na początku żeby w ogóle ruszyć
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:42 #52100

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 48
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Ja z kolei pierwszy raz się spotykam z taką opinią, żeby podciąganie z ciężarem było potrzebne do MU. Zamiast tego rób tzw. wprawki. Nie przeszkadza do tego specjalnie sufit nad drążkiem. Wrzucam film gimnastyków. Posłuchaj dokładnie co mówi: "Podciąganie z 30 kg odważnikiem niewiele nam da".

Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:45 #52101

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 48
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Muscle upy robią nawet dziewczyny. Do tego nie ma potrzeby robienia max repów z ciężarem. Kluczem jest odpowiednia koordynacja + siła, ale nie maksymalna w podciąganiu, tylko minimalna w odpowiednim schemacie ruchowym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Pepes, Virl3x

facebook

Fizyczne bariery są niczym wobec tych,
które wznosimy w naszych umysłach.
Wątpliwości mogą pokonać nawet najsilniejszego wojownika.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Crossfit

Co to jest Crossfit? Próbowaliście może kiedyś wbiec na wysokie schody, bądź na szczyt góry i mimo że już nie dawaliście rady biegliście dalej z językiem na brodzie? A może na zajęciach WF-u kazano wam zrobić w określonym czasie maksymalnie dużo brzuszków, przysiadów, bądź pompek?   Crossfit wygląda podobnie...

Więcej…

Nauka stania na rękach / Handstand Tutorial

Kolejny tutorial od Sebastiana, tym razem: Nauka stania na rękach / Handstand Tutorial

Więcej…

Lista światowych imprez Street Workout 2014

Światowa federacja Street Workout i Kalisteniki (World Street Workout & Calisthenics Federation\'s) udostępniła na swojej stronie kalendarz imprez na 2014.   Najbliższa impreza odbędzie się w stolicy Republiki Chińskiej (Tajwanu)) Tajpej.  

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.