Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Podciaganie z ciężarem

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 18:50 #52017

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 142
  • Oklaski: 0
Dążąc do zrobienia muscle upa postanowiłem zamówić ciężar do podciągania żeby zwiększyć swoją siłę maksymalną. Do tej pory ćwiczyłem treningiem Armstronga i progress w podciagnieciach bez ciężaru był bardzo fajny. Jako że bardzo dobrze mi się w ten sposób ćwiczyło, a w dodatku poprzedni tydzień to był deloadu (więc odpocząłem po bodajże 8 tygodniach armstronga), postanowiłem że mógłbym w treningu Armstronga środę i piątek zamienić na podciaganie z ciężarem. W wielu opisach tego planu polecają dodanie ciężaru w piątek, ale ja chciałbym się bardziej skupić trochę na tej sile i dodać jeszcze je w środę.

I tutaj pytanie, czy po treningu siłowym organizm się będzie dobrze regenerował i nie będzie taka intensywność przeszkadzała? Przez te 8 tygodni Armstronga (bez ciężaru) mimo treningów od pon do pt było wszystko ok.

Oraz drugie pytanie - jaka metodę podciągania z ciężarem wybrać? Widziałem jakieś 5x5, lub inne gdzie było trochę więcej serii, a mniej powtórzeń i nie wiem co byłoby najlepsze. Wiem też że powinny być dluzsze przerwy między seriami, ale czy 2-3 minuty będzie ok?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:00 #52018

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 142
  • Oklaski: 0
Dałem tutaj przez przypadek złą kategorie, chyba nie mogę jej zmienić już :/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:27 #52019

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2952
  • Podziękowania: 187
  • Oklaski: 18
Zależy ile tego ciężaru zakupiłeś. Mogłeś kupić np 5kg i tym jechać dalej armstronga. Ale jak już masz 20kg to możesz robić 5x5 lub na 3 powtórzenia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:29 #52020

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 142
  • Oklaski: 0
Kupiłem kamizelkę z max obciążeniem 36 kg, regulacja co 3 kg. Mój max na 1 rep to 21.5 około, wcześniej nigdy się nie podciagalem z ciężarem
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 19:35 #52021

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2952
  • Podziękowania: 187
  • Oklaski: 18
no to wybierzesz najbardziej optymalny wariant dla siebie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 20:09 #52022

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 949
  • Podziękowania: 85
  • Oklaski: 4
Skoro początek przygody z ciężarem to najlepszym rozwiązaniem będzie 5x5. 3 chyba trochę dla bardziej zaawansowanych (wzmocnionych).
Progresja liniowo po zrobieniu założonego 5x5 (jeśli nie zrobisz to powtarzasz tydzien).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 21:03 #52023

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 433
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5
Jeśli zaczynasz z ciężarem dopiero to wydaje mi się , że najprościej ci teraz będzie jechać poprostu 5x5 :D
Z czasem , po kilku miesiącach 5x5 stanie się mało efektywne bo twoje mięśnie się przyzwyczają do tego i wtedy będziesz kombinował powolutku co znów zmienić :D
Ostatnio zmieniany: 2020/03/21 21:03 przez Wariot.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 22:53 #52024

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 142
  • Oklaski: 0
Dzięki za rady, wybiorę w takim razie chyba 5x5. Jeszcze tylko jedna sprawa, bo spotkałem się z różnymi wariantami, wszystkie serie z tym samym ciężarem?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/21 23:18 #52025

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2952
  • Podziękowania: 187
  • Oklaski: 18
z tym samym bo nie będzie ci się chciało wyjmować tych pakietów z kamizelki ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 19:46 #52078

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 142
  • Oklaski: 0
Jestem już po pierwszym treningu z obciążeniem, zrobiłem w końcu 5 serii po 3 powtorzenia I było dodane kolejno: 15kg,15,15,12,12 z 3 minutowymi przerwami między seriami. Wszystko czuje ze było dobrane dość dobrze albo może troszkę nawet za lekko bo pierwszy trening robiłem dość bezpiecznie i żeby zobaczyć jak to jest. Ale w porównaniu do moich normalnych treningów podciągania była jakaś mała "pompa" - normalnie ręce mam aż spuchnięte nawet w połowie treningu, a teraz nawet pod koniec tego nie było (ogólnie mimo to byłem zmęczony). Robię coś źle, czy w tego typu treningach tak jest? Czy może przerwa za długa?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 20:57 #52081

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2952
  • Podziękowania: 187
  • Oklaski: 18
W treningach na siłę nie ma pompy. Co najlepsze człowiek czuje się jakby w ogóle nie trenował ale dopiero później układ nerwowy przypomina, że jednak popracował :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 21:45 #52085

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1203
  • Podziękowania: 96
  • Oklaski: 6
Trenując z ciężarem na pasie ćwiczysz centralny układ nerwowy, który daje o sobie znać zazwyczaj później.
O pompę się nie martw, ważne byś też dał sobie trochę czasu na odpoczynek bo jak za często będziesz obciążać CUN to się przetrenujesz. Myślę, że trening z obciążeniem 1-2 razy w tyg na początek wystarczy
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 21:58 #52088

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 433
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5
Trening ukierunkowany na siłe , nie powinien pompować.
Przerwy między seriami musisz sobie wyczuć. Tak ok. 5 min będzie legit :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/25 22:00 #52089

  • Wariot
  • Wariot Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 433
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 5
workout-polska....treningowe

A tu masz link. Wszystko wyjaśnione na temat progresji i różnych treningów. Tam w kilku postach jest wszystko wyjaśnione :D

W kilku postach , pisze na temat periodyzacji , treningach ukierunkowanych na siłe , mase , wytrzymałość.
Ostatnio zmieniany: 2020/03/25 22:01 przez Wariot.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 13:56 #52093

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 55
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Tysiac100 napisał:
Dążąc do zrobienia muscle upa postanowiłem zamówić ciężar do podciągania żeby zwiększyć swoją siłę maksymalną.

Wiesz... Możesz się podciągać z ciężarem 50 kg i nie zrobić muscle-upa. Nie tędy droga. Tracisz czas. Żeby zrobić muscle up potrzebna jest siła na 10 powtórzeń siłowych w podciąganiu bez ciężaru. Jeśli podciągasz się 10 razy siłowo to jesteś gotów na muscle up tylko trzeba się tego po prostu nauczyć i pracować nad siłą w konkretnym schemacie ruchowym. Trajektoria ruchu w muscle up jest inna niż w podciąganiu. Dalszy wzrost siły w podciąganiu nic tu nie da.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:17 #52097

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 142
  • Oklaski: 0
Chyba pierwszy raz spotykam się z taką opinia, jednak najczęściej jako ćwiczenia pod mu podaje się podciągnięcia eksplozywne i podciągnięcia z ciężarem... Jestem w stanie zrobić 13 dobrych podciągnięć, ale z broda ponad drążek, daleko brakuje temu do ruchu muscle upa. Robiąc podciągnięcia eksplozywne już bardziej ćwiczymy ruch pod mu, a podciaganie z ciężarem na małych powtórzeniach daje siłę maksymalną, która też jest potrzebna - na początku wygenerujemy dużo siły która umożliwi nam wejście na drążek. Sugerowałem się też filmem Michała Urbanika na ten temat. Chyba że się mylę?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:20 #52098

  • Tysiac100
  • Tysiac100 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 142
  • Oklaski: 0
Oczywiście po uzyskaniu odpowiedniej siły pod mu będę uczył się samego ruchu, lecz teraz mam dostęp tylko do drążka który ma nad sobą sufit od razu i nie mogę robić prób mu. Więc próbuje się przygotować przynajmniej I progresowac w sile
Ostatnio zmieniany: 2020/03/26 14:20 przez Tysiac100.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:42 #52099

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2952
  • Podziękowania: 187
  • Oklaski: 18
Ja też uważam , że im większy 1 rep max tym łatwiej o MU bo do takiego pull upa trzeba użyć dużo siły na początku żeby w ogóle ruszyć
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:42 #52100

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 55
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Ja z kolei pierwszy raz się spotykam z taką opinią, żeby podciąganie z ciężarem było potrzebne do MU. Zamiast tego rób tzw. wprawki. Nie przeszkadza do tego specjalnie sufit nad drążkiem. Wrzucam film gimnastyków. Posłuchaj dokładnie co mówi: "Podciąganie z 30 kg odważnikiem niewiele nam da".

Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Podciaganie z ciężarem 2020/03/26 14:45 #52101

  • Rafał Mu.
  • Rafał Mu. Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 55
  • Podziękowania: 7
  • Oklaski: 3
Muscle upy robią nawet dziewczyny. Do tego nie ma potrzeby robienia max repów z ciężarem. Kluczem jest odpowiednia koordynacja + siła, ale nie maksymalna w podciąganiu, tylko minimalna w odpowiednim schemacie ruchowym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Pepes

facebook

Wszyscy ludzie upadają,
tyle że Ci Wielcy potrafią iść z obdartym kolanem.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Kombinacje Planka

Wszyscy znają ćwiczenie na brzuch jakim jest Plank, ale czy nie jest ono trochę nudne?

Żeby nie popadać w monotonię przedstawiamy kilka ciekawych sposobów na wykonanie Planka.

Więcej…

Treningi dla średnio zaawansowanych

Przyszedł czas na kolejną serię treningów, tym razem coś dla osób bardziej średnio zaawansowanych.

Treningi były utworzone na naszym forum dyskusyjnym dla konkretnych osób, ale być może znajdziecie tu coś co Wam się spodoba.

Więcej…

Szkoła na drążku 9 i 10

Dzisiaj zaprezentujemy dwa bardzo zbliżone do siebie triki, dzięki którym można `dosyć łatwo` przejść ze zwisu swobodnego do pozycji siedzącej na drążku. Wejście Hiszpańskie i Wejście Księcia...

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.