Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Z siłowni na drążki

Z siłowni na drążki 2019/12/17 09:17 #50691

  • jaceeeek
  • jaceeeek Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
Cześć,
od kilku lat trenuję siłowo, jednak wpływ siedzącego trybu pracy i ćwiczeń wielostawowych na kręgosłup ostatnio zaczął być coraz bardziej odczuwalny (kifoza+hiperlordoza). Dlatego postanowiłem przerzucić się na drążki, żeby było ciut zdrowiej dla kręgosłupa + włączyć 2 sesje cardio (na zmianę basen i bieganie).

Nie zależy mi na akrobacjach na drążku, bardziej na tężyźnie fizycznej, ogólnej sprawności, kontroli swojego ciała - żeby ćwiczenia takie jak podciąganie czy muscle ups nie sprawiały mi problemów.


Ułożyłem sobie taki plan 3 dniowy (w załączeniu) - zakładam, że będę ćwiczyć na siłowni wyposażonej w klatkę kalisteniczną. Nogi chciałbym trenować sztangą.

Co myślcie ? Ma to sens? Czy jest co należałoby usunąć z planu/ zmienić ?

Z góry dziękuję

Pozdrawiam
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2019/12/17 09:18 przez jaceeeek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Z siłowni na drążki 2019/12/17 09:37 #50692

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2074
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
Dla mnie przeładowany ten trening. Ja osobiście bym się nim zajechał na amen.

Zrób sobie jakieś dwa treningi A i B , które będziesz realizował ABA BAB i tam porozdzielaj albo na push pull albo rozbij te ćwiczenia co tu masz po prostu na dwa dni
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Z siłowni na drążki 2019/12/18 15:46 #50707

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 8270
  • Podziękowania: 496
  • Oklaski: 124
Jeśli kilka lat trenujesz, to pewnie sam dobrze wiesz co jest dla Ciebie dobre.

Chcesz wszystko robić na każdym treningu, spoko.

Tylko czy musisz liczyć te powtórzenia?
Ja obecnie przestałem liczyć i robię tak jak czuję.
A że słabo czuję to robię sporo mniej niż bym mógł..

Co do przysiadów to mógł byś zwiększyć ilość do 15-20 powtórzeń. To by było bardziej naturalne.
Nogi są zwykle wykorzystywane w sposób długotrwały, ciągły, a nie siłowy.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Z siłowni na drążki 2019/12/18 16:03 #50709

  • jaceeeek
  • jaceeeek Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
zulco napisał:
Jeśli kilka lat trenujesz, to pewnie sam dobrze wiesz co jest dla Ciebie dobre.

Chcesz wszystko robić na każdym treningu, spoko.

Tylko czy musisz liczyć te powtórzenia?
Ja obecnie przestałem liczyć i robię tak jak czuję.
A że słabo czuję to robię sporo mniej niż bym mógł..

Co do przysiadów to mógł byś zwiększyć ilość do 15-20 powtórzeń. To by było bardziej naturalne.
Nogi są zwykle wykorzystywane w sposób długotrwały, ciągły, a nie siłowy.

Nawyk z treningu na siłowni- liczenie serii i potworzeń jest kluczowe do zachowania stałego wzrostu objętości treningowej - chodzi o to, żeby mięśnie z tygodnia na tydzień dostawały coraz większy bodziec, żeby organizm "wiedział", że z każdym tygodniem wzrasta poziom trudności.
Myślałem, że w kalistenice jest tak samo - stąd liczenie i progresja powtórzeń oraz dokładanie ciężaru.

Co do nóg - jest to moja słaba partia, ciężarem jest mi bardzo ciężko coś zbudować dlatego zdecydowałem się je ćwiczyć nadal sztangą - boję się, że przysiadami na wysokim zakresie powtórzeń nic nie zbuduje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Z siłowni na drążki 2019/12/18 16:17 #50712

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 8270
  • Podziękowania: 496
  • Oklaski: 124
Jest dokładnie tak samo.
Liczysz powtórzenia i przesz do przodu stopniowo zwieszając ilość powtórzeń, lub co jakiś czas wprowadzając trudniejsza wersje ćwiczenia (i znowu dążysz do zwiększania ilości powtórzeń).

Tylko liczenie mi osobiście się znudziło. Sprawiło ze przestało mi się chcieć trenować.
Teraz czasem robię 3 powtórzenia, czasem 5 a czasem 15.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes, Virl3x

facebook

Fizyczne bariery są niczym wobec tych,
które wznosimy w naszych umysłach.
Wątpliwości mogą pokonać nawet najsilniejszego wojownika.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Przysiady

Przysiady (ang. squats) - Jedno z popularniejszych ćwiczeń wykonywanych na zajęciach z Wychowania Fizycznego. Angażuje w głównym stopniu mięśnie nóg i pośladków oraz mięśnie głębokie brzucha. W mniejszym stopniu (w sposób pasywny lub izometryczny) angażowane są wszystkie pozostałe mięśnie naszego ciała.

Więcej…

Bar Spinning Tutorial / kręcenie na drążku!

Tym razem poradnik do nauki bardzo łatwego kręcenia na drążku do przodu. Obejrzyj tutorial i zaskocz innych nowym trikiem na drążku. Zapraszam!

Więcej…

Trening dla osób początkujących - kalistenika / street workout

Dla wszystkich osób chcących zacząć przygodę ze Street Workoutem Sebastian przygotował specjalny tutorial. W poradniku przykładowy trening dla osób zaczynających ćwiczyć z ciężarem własnego ciała - kalistenika / street workout

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.