Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Jak zacząć z kalisteniką?

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 08:41 #50110

  • Kacperek97
  • Kacperek97 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Oklaski: 0
Witam. Mam 21 lat i chciałbym zacząć kalistenike z takich względów, że na obecną chwilę lekarz i fizjo odmawiają mi powrotu do treningów siłowch dopóki uszkodzony nerw się nie zrehabilituje. Chciałbym zmienić aktywność fizyczną i nie powiem taka aktywność mi się podoba (wizualnie jeśli chodzi o jakieś pozycję), ale zanim coś takiego to potrzebne są podstawy... Także na treningach robiłem Dipy, podciągania a lekarz tylko powiedział abym nie robił ćwiczeń które napinają odcinek lędźwiowy (martwy, przysiady,wyciskania)
Nachwytem robię (8-10) powtórzeń
podchwytem (10-12)
Dipy do 20 powtórzeń
Na brzuchu nie skupiałem się za bardzo, ew unoszenie nóg do klatki w zwisie na drążku 3x tygodniowo..

Dodam, że ważę 93-95kg przy 182cm, wiem ze to sporo, ale chciałbym to połączyć z jakimś cardio (bieganie na dworze) i zrzucić wagę do 85kg.. Czy dałoby radę wykonać dla mnie jakiś podstawowy trening kalisteniczny/gimnastyczny? Z góry dzięki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 09:04 #50111

  • deyv_pl
  • deyv_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • All day! every day!
  • Posty: 116
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
A co dokładnie masz z kręgosłupem?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 09:58 #50113

  • Kacperek97
  • Kacperek97 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Oklaski: 0
Przy martwym ciągu zrobiło mi się ciepło, był dosyć spory ciężar a technika nie byla naganna. Wydaje się ze przez lekko krzywy podest. Od tego momentu powraca to w postaci innego bólu, na początku bolało w jednym miejscu a teraz jak wracałem od półrocznej przerwy to po 2 miesiącach boli mnie ale cały dolny odcinek kręgosłupa, tam gdzie zwykle ma się pasek u spodni to mnie tam od tyłu boli i jest to taki tępy ból który nie przeszkadza mi przy chodzeniu, ale głównie boli przy ruchach typu brzuszki czyli jak np wstaje z łózka to boli jak podnosze nogi do góry wyprostowane. 3 razy robiony rentgen, wizyty u ortopedy, i oczywiście tylko dowiedziałem się ze nic mi nie jest i prosze się nie przejmować... Moją jedyna aktywnoscia fizyczna jest rollowanie i rozciaganie kregoslupa, posladkow.
Ostatnio zmieniany: 2019/11/03 09:59 przez Kacperek97.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 10:24 #50114

  • deyv_pl
  • deyv_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • All day! every day!
  • Posty: 116
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
I powiem Ci, że na tym poprzestań. Ćwiczenia rehabilitacyjne zostają tylko. Przy kręgosłupie nie ma facet żartów. Bardziej bym Ci polecał basen niż jakiekolwiek treningi siłowe. Kalistenika wbrew pozorom jest bardzo siłowym sportem. Przy każdym podciąganiu angażujesz cały kręgosłup. Tym bardziej na początku na pewno będzie występowało bujanie ciałem oraz podciąganie z zarzutem nóg. Skonsultuj się naprawdę z dobrym fachowcem (poszperaj na Endomedical - Poznań). Biorę również pod uwagę Twoją wagę ponad 90 kg... też bardzo duży nacisk.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 10:42 #50115

  • Kacperek97
  • Kacperek97 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Oklaski: 0
Tak, cały czas szukam dobrego specjalisty, mieszkam w Poznaniu także się zorientuje co i jak, fundusze też są zebrane, chcę jeszcze rezonans zrobić w tym miejscu.. Jeśli chodzi o podciąganie to pracuje samymi plecami nie zarzucam i takich podciągnięć maksymalnie 10 zrobię (nie wiem jak teraz) urazu nie bagatelizuje, raczej rodzice nie chcieli mi pomóc, też studiuje to ile zarobie to wydam na mieszkanie oraz jedzenie wiec dopiero jak zrobiło się źle to mi sfinansują fizjo, badania..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 10:49 #50116

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 1650
  • Podziękowania: 99
  • Oklaski: 12
Ja nigdy nie miałem urazu kręgosłupa ale jak sobie pośpię na brzuchu i w dziwnych pozycjach to później mnie lędźwie napieprzają. Fakt nie wzmacniam ich jakoś specjalnie ale w sumie przy różnych ćwiczeniach też pracują.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 10:52 #50117

  • deyv_pl
  • deyv_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • All day! every day!
  • Posty: 116
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 0
Byłem w endomedical z kontuzją kolana (dr Spichalski - do dzisiaj 0 problemów) oraz z połamaną ręką w łokciu (dr Surdziel - do dzisiaj 0 problemów). Spróbuj. Zastukaj do nich może ci coś podpowiedzą.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 15:25 #50121

  • Hryniak
  • Hryniak Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 408
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 4
Raz napisales że polecono ci przerwe bo nerw musi sie zregenerować a później mowią ci że nic ci nie jest? nie czaje.
Ze swojego doświdczenia kiedys jak ćwiczyłem z cieżarami to kilka sytuacji miałem takich że po martwym czy przysiadach (dawno i technika kulała) nie moglem się wyprostować czy potem kilka dni ciągneło do nogi. Nie świadczy to o uszkodzeniu nerwu, wystarczyło trochę porozluźniać i działa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 16:49 #50122

  • Kacperek97
  • Kacperek97 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Oklaski: 0
Nie napisałem, że nic mi nie jest, boli mnie tylko przy niektórych ruchach głównie związane jak unosze nogi leżąc, podnosząc się z łózka. Przez pewien okres wrocilem, ale po 2 miesiącach jak robiłem mostek przy wyciskaniu znow zaczelo bolec i teraz wstawanie rano jak kręgosłup jest taki spięty maskara. Niestety nikt mi w tym nie pomógł bo podotykanie w tym miejscu to nic nia daje.. Mialem fizjo darmowego, stąd taki efekt teraz troche pieniedzy mam to zainwestuje w niego, rodzice tez się tym przejeli. Kazdy jest inny, taką dostałem diagnoze ze albo kość guziczna przesunięta jest do przodu (albo budowa anatomiczna) albo uszkodzony nerw i ze musze zrobić rezonans zeby sie dowiedziec
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 17:46 #50124

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 1650
  • Podziękowania: 99
  • Oklaski: 12
Rób rezonans bo tak to wróżenie z fusów
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 19:32 #50125

  • Hryniak
  • Hryniak Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 408
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 4
badań nigdy za mało ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/03 19:46 #50127

  • Kacperek97
  • Kacperek97 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Oklaski: 0
robilem rentgeny, ale to za malo najwidoczniej ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zacząć z kalisteniką? 2019/11/04 14:21 #50138

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 8158
  • Podziękowania: 491
  • Oklaski: 123
Według mnie, a też mam problemy z odcinkiem lędźwiowym...

Po pierwsze: obserwuj swój organizm. Jeśli przy którymś ćwiczeniu odczuwasz ból, to go nie rób.
Po drugie: Jeśli lekarz zabrania, to powinieneś się go słuchać.

Po trzecie, czwarte, piąte, ....
Podciąganie nachwyt, podchwyt powinny być spoko.

Pompki i dipy też powinny być spoko.

Brzuch - lepiej przerzucić się na ćwiczenia statyczne i nie chodzi mi tu o L-sity, itp. Bardziej chodzi o sylwetki gimnastyczne które możesz wykonywać nie tylko w pozycji leżącej, ale także w zwisie i podporze.

Na lędźwie też by się coś trochę przydało, ale bardzo ostrożnie. 2-3 serie bez żadnego przeciążania. Sylwetki gimnastyczne lub wznosy bioder w leżeniu na ziemi.

Półprzysiady na nogi. Im niżej będziesz schodził tym bardziej twoje plecy będą dostawały w kość. Czasem nawet ćwierć przysiady możesz robić.

Podciąganie i pompki oczywiście w różnych odmianach.

No i jeszcze rozgrzewka przed każdym treningiem.
Obowiązkowo. Masz już zwalone plecy, to zadbaj o resztę.

Do pleców się musisz przyzwyczaić. Pewnie będą Cię tak okresowo pobolewać do końca życia. Przyzwyczaisz się.

W treningu przestań się ścigać z innymi. Trenuj tylko dla siebie. Na olimpiadę się nie wybierasz, więc nie musisz trenować na 110%.

...
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes, Virl3x

facebook

Jeśli robię krok w tył,
to tylko po to, żeby wziąć rozbieg.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Inne rodzaje wejścia siłowego na drążek

Tym razem krótki tutorial od Sebastiana, przedstawiający inne kombinacje wejść siłowych. Jak się dobrze przyjrzycie, to zauważycie dwie zaprezentowane metody.

Więcej…

Słownik Crossfit

W sieci można znaleźć bardzo wiele gotowych treningów i zestawów ćwiczeń CrossFit-owych, jednak w gąszczu specyficznych nazw i określeń można się łatwo pogubić. Poniższy słownik pomoże Państwu w ich rozszyfrowaniu.

Więcej…

Szkoła na drążku 1 - Wymyk tyłem

Pierwszą serię tutoriali rozpoczynamy od filmików naszego kolegi zza wschodniej granicy: ?????? ???????a (Michaiła Waratowa). Seria jego tutoriali nazywa się ????? ???????, co w dosłownym tłumaczeniu na język polski oznacza szkołę drążka.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.