Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Plan do oceny

Plan do oceny 2019/07/17 17:37 #48333

  • Kagan
  • Kagan Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Witajcie,

chciałbym zaprezentować plan, który sobie ułożyłem. Tytułem wstępu powiem, że ćwiczę nim dwa miesiące. Dotychczas robiłem ćwiczenia w bardzo prostych wersjach lub pomagałem sobie gumami tak by się zaprawić.



Ostatnie 4 sesje treningowe to już sesje, w których wybieram wersje ćwiczeń gdzie w pierwszej serii mogę wykonać maksymalnie 10 powtórzeń oraz w ostatniej minimalnie 4 powtórzenia. Jeśli jakaś wersja ćwiczenia jest zbyt prosta to utrudniam sobie ciężarem, np. gumami.



Nie przeszkadza mi objętość czasowa treningu. Rozgrzewka, trening i rolowanie zajmuje mi ok 2h i mi pasuje taki czas.

Nie mogę tego planu nazwać treningiem FBW ani Split stąd zachodzą moje podejrzenia, że może nie być właściwy. I nie chodzi o to, że nie wpasowuje się w schemat, ale po prostu nie ufam sobie do końca. Dlaczego jednak tak wygląda? Dlatego, że moim celem było objęcie treningiem całego ciała tak by wzmocnić je siłowo i poprawić sylwetkę (pierwsze efekty widzę, szczególnie jeśli chodzi o wygląd brzucha). Dodatkowo starałem się dostosować trening do mojego trybu życia. Lubię mieć wszystko poukładane i raczej monotonne, nie lubię kombinować, czy robić tę lub inną partię dziś, a może jutro.

Powtórzę celem jest:
A. poprawa siły - nie chodzi o znaczną poprawę, ale o osiągnięcie siły większej niż przeciętny 30 latek pracujący przy komputerze (z natury jestem osobą o małej sile)
B. poprawa sylwetki - cel określiłbym jako sylwetka plażowa, przyjemna, delikatna, z fajnymi zarysami mięśni.

Oczywiście są to cele minimum, co potem to zobaczymy. Plan składa się na dwie różne sesje obwodowe.

Obwód A - 4 serie od 4 do 10 powtórzeń (nie dotyczy ćwiczeń na brzuch, które robię do upadku)

1. Dipy klasyczne

2. Wznosy nóg na drążku

3. Brzuski - zgięcie bez odrywania odcinka lędźwiowego, w końcowej fazie, gdy brzuch jest dobrze napięty odrywam od podłogi pięty wyprostowanych nóg

4. Podciąganie na drążku nachwytem

5. Pompki na barki

6. Ćwiczenie na stabilizację - klęk podparty, unoszenie lewej nogi i prawej ręki oraz odwrotnie

7. Podciąganie podchwytem

8. Plank na boku ze skrętami tak by zaangażować skośne brzucha.



Obwód B
- 4 serie od 4 do 10 powtórzeń (nie dotyczy ćwiczeń na brzuch, które robię do upadku)

1. Pompki klasyczne

2. Mostek

3. Przysiad (obecnie bułgarski)

4. Dipy na jednym drążku/poręczy

5. Starfish crunch

6. Pompki diamentowe

7. Ćwiczenie na prostowniki - wznosy nóg i rąk jednocześnie przy leżeniu na brzuchu

8. Kółko na brzuch - ab wheel

9. Ćwiczenie na łydki - unoszenie cała na jednej stopie w staniu na podwyższeniu





Mój tydzień wygląda tak:



Poniedziałek - rozciąganie lub wolne



Wtorek - obwód B



Środa - obwód A



Czwartek - amatorsko piłka nożna



Piątek - rozciąganie lub wolne



Sobota - obwód B



Niedziela - obwód A oraz amatorsko piłka nożna
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Plan do oceny 2019/07/17 21:27 #48339

  • StefczyKoks
  • StefczyKoks Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Rób to co kochasz !
  • Posty: 41
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Moim zdaniem elegancko ułożony trening , ja ewentualnie bym zrobił korekcje kolejności ćwiczeń zeby trenować daną partię po kolei , ale myślę że to nie ma większego znaczenia (mogę się mylić)

Tylko dalej trenować :) ewentualnie później dodawać wiecej powtórzeń lub wejść na trudniejsze ćwiczenia w celu robienia progresju.

Pozdrawiam.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Plan do oceny 2019/07/18 10:10 #48346

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 743
  • Podziękowania: 55
  • Oklaski: 6
Plan wydaje się być naprawdę dobry, ale proponuję byś zaczynał obwód najtrudniejszym dla Ciebie ćwiczeniem np w obwodzie B zaczynasz pompkami normalnymi, a mógłbyś dipami na poręczy, ale to jest szczegół
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Plan do oceny 2019/07/19 09:02 #48376

  • Kagan
  • Kagan Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Dziękuję Panowie za odpowiedź. Bardzo mnie cieszy pozytywna ocena treningu, bo jest on maksymalnie dostosowany do mojego trybu życia, więc ciężko byłoby mi to edytować. Faktycznie, może troszkę zmienię kolejność ćwiczeń tak by pierwsze były te najtrudniejsze.

Przepraszam jednocześnie, że nie zastosowałem się do szablonu, jaki tutaj obowiązuje. Nadrobię moje zaległości i zapoznam się z zasadami, jakie panują na forum.
Ostatnio zmieniany: 2019/07/19 09:03 przez Kagan.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Plan do oceny 2019/07/19 09:10 #48377

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 743
  • Podziękowania: 55
  • Oklaski: 6
Załóż może dziennik treningowy byśmy mogli śledzić Twój progres ;) w Nim zawsze będziesz mógł o coś zapytać i na bieżąco będzie można spróbować pomóc.
Dziennik też uczy systematyczności i jest świetną motywacją :) przemyśl to
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes, Virl3x

facebook

Wszyscy ludzie upadają,
tyle że Ci Wielcy potrafią iść z obdartym kolanem.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Street Workout

Street Workout (ang. Street - ulica, Workout - trening) Jest to rodzaj ćwiczeń kalistenicznych na świeżym powietrzu, wykonywanych z użyciem elementów tzw. "małej architektury" , np. trzepaki, murki, latarnie, bramki piłkarskie, ...).

Obecnie w Polsce powstaje coraz więcej specjalnie do tego celu przystosowanych Parków (place zabaw dla dorosłych), wyposażonych w drążki rozmieszczone na różnych wysokościach, poręcze, lub drabinki.

Jest to świetny sposób na wzmocnienie kondycji, poprawę sylwetki, oraz znakomity sposób na spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu. 

Więcej…

Nowe Parki do Street Workout

Mamy informację o planowanych nowych Parkach do Street Workout-u. Tym razem nowe Parki powstaną w: Gdańsku, Piasecznie, oraz Rzeszowie.  

Więcej…

Treningi dla średnio zaawansowanych

Przyszedł czas na kolejną serię treningów, tym razem coś dla osób bardziej średnio zaawansowanych.

Treningi były utworzone na naszym forum dyskusyjnym dla konkretnych osób, ale być może znajdziecie tu coś co Wam się spodoba.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.