Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tematy dotyczące tylko Street Workout-u.

TEMAT: Początkujący w SW - plan do oceny

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 10:38 #63405

  • Barti15
  • Barti15 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Witam.Zaczynam swoją przygodę z treningiem kalistenicznym i chciałbym pokazać wam mój plan którym ćwiczę dopiero jeden dzień.Jest to trening obwodowy. Poniżej plan:

1.Podciaganie - 5x
2.Dipy - 12x
3.Podciaganie podchwytem 12x( na biceps) , nogi oparte o ziemię- to nie jest na drążku tylko takie poręcze jak przy dipach. ( nie wiem czy to ćwiczenie ma jakąś swoją nazwę dlatego tak wam je opiszę )
4.Pompki szeroko 12x
5.pompki diamenty 12x
6.pompki na barki - ręce oparte o ławkę, pochylenie tułowia.To jest mój plan, wykonuje 4 takie obwody. Przyznam że po tych 4 obwodach mam dosyć.Czy to jest dobry plan czy może byście coś zmienili? Inne ćwiczenie lub mniej/więcej ćwiczeń dodac/odjąć, ilość obwodów jest ok? Prosze o ocenę.
Mój cel to zbudować ( może bardziej poprawic - bo jakiś zarys miesni tam mam ) sylwetkę atletyczna oraz wytrzymałość - bo tu z tym trochę kiepsko
Mój wzrost 179
80kg wagi
23 lata
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 10:56 #63406

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1481
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 3
A gdzie brzuch i nogi?
Zamiast tylu pompek dołóż przysiady albo lunges i np. wznosy kolan do klatki w zwisie na drążku.
Tricepsy już i tak przećwiczysz na dipach i jednym rodzaju pompek.

PS. To się nazywa podciąganie australijskie.
Ostatnio zmieniany: 2021/02/20 10:57 przez Maz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 13:48 #63407

  • Barti15
  • Barti15 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Mam trochę problem z kregoslupem (przepuklina ). Chce tak skonstruować plan żeby sobie nie zaszkodzić. Dawniej ćwiczylem na siłowni , ale stwierdziłem ze przy moim stanie zdrowia bezpieczniejsze będzie ćwiczenie z własną masą ciała a nie dźwiganie ciężarów
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 13:59 #63408

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1481
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 3
W takim razie powinieneś zasięgnąć rady lekarza sportowego - co Ci wolno ćwiczyć, a czego nie. Trudno coś doradzać, jeśli możesz sobie zaszkodzić ćwicząc nieodpowiednio.
Na pewno ciężary nie wpływają dobrze na kręgosłup, ale kalistenika też obfituje w różne ćwiczenia wielostawowe, które obciążają kręgosłup do pewnego stopnia. Lepiej zasięgnąć porady specjalisty, niż później żałować.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 14:56 #63409

  • Barti15
  • Barti15 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji - byłem już u fizjoterapeutow i nadal jestem.Moje pytanie brzmi czy ten plan jest ok? Dodam coś na brzuch i nogi a wyeliminuje coś z pompek.Te 4 obwody będą w porządku czy za mało?
Jak z ilością powtorzen? Czy to mam najlepiej na swoim ciele wypróbować ile dam rady zrobić powtorzen np?
Ostatnio zmieniany: 2021/02/20 14:59 przez Barti15.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 15:06 #63410

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1481
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 3
Jeśli dopiero zaczynasz trening, powinieneś dobrać ilości tak, żeby ćwiczenie było jakimś wyzwaniem, ale nie katorgą.
Innymi słowy masz zakończyć całość zmęczony, ale zadowolony.
Ja wychodzę z założenia, że trenujemy dla przyjemności i dla zdrowia. Więc pomyśl sobie, że podobny wysiłek będziesz wkładał w trening przez kolejnych kilka, albo i dziesiąt lat:) I odpowiednio dostosuj obciążenie.
Nie ma pośpiechu. Poćwiczysz miesiąc, wzmocnisz się i dołożysz po trochu. Na razie najważniejsze jest regularne wykonywanie tych treningów. Musisz wejść w rytm.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 15:11 #63411

  • Barti15
  • Barti15 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Ok zapomniałem napisać czy mogę chodzić na trening pod rząd czy co 2 dzień? Ile x w tygodniu najlepiej?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 15:35 #63412

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1481
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 3
Co drugi dzień na początek będzie optymalnie. 3x w tygodniu. Ten dzień pomiędzy treningami jest na regenerację.
Jeżeli wolisz ćwiczyć częściej, zmniejsz ilości odpowiednio. Ale zostaw sobie przynajmniej 2 dni odpoczynku w tygodniu.
Jak nabędziesz rutyny, organizm sam Ci podpowie, czy możesz zwiększyć częstotliwość.

Ale tak naprawdę, to też sprawa indywidualna. Każdy reaguje trochę inaczej i musisz to wyczuć. Jak coś boli i masz doła, dajesz na wstrzymanie. Jak tryskasz energią, trenujesz. Byle ilość tygodniowa z grubsza się zgadzała:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 18:40 #63415

  • Barti15
  • Barti15 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Ok dzięki za pomoc
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/20 18:44 #63416

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • A dream within a dream
  • Posty: 1481
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 3
Nie ma sprawy. Proponuję, załóż sobie tutaj dziennik. To dodaje motywacji, pilnujemy się wzajemnie, żeby ktoś nie narozrabiał:)
Poza tym będziesz miał frajdę za 2 lata, jak przeczytasz, jakie ćwiczenia robiłeś, jak zaczynałeś. No i progres będziesz miał jak na dłoni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/24 09:19 #63482

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 825
  • Podziękowania: 50
  • Oklaski: 4
Maz jak zwykle siedzi na Forum dniami i nocami ;) Nie da się wypowiedzieć innym - tylko wali najlepszymi poradami jak z rękawa. Hehe

Ps. zajrzyj do artykułu "Kalistenika - trening w domu - początkujący"


Tam jest fajnie opisane co warto zrobić na początku drogi z kali. Sam tak zaczynałem.

Przede wszystkim to przyjmij schemat:
Pull-Push-Leg-Core w obwodach. To schemat który daje rozwój całego organizmu. A dobranie ćwiczeń to kwestia upodobań i jak w Twoim przypadku - zdrowia.

Myślę, że jak wzmocnisz cały korpus( nie mówię tylko o prostych brzucha, ale i plecy, skośne itd) to i dolegliwości związane z przepukliną osłabną (lub nawet miną) gdyż większość takich problemów wynika z tego, że nasze mięśnie nie trzymają innych organów na swoich właściwych miejscach.
Oczywiście nie jestem fizjo czy lekarzem więc to zawsze trzeba konsultować ze specjalistami bo każdy przypadek jest inny. Ale i tak uważam, że da się dobrać ćwiczenia do większości przypadków.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/24 19:43 #63496

  • Barti15
  • Barti15 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Dziemi panowie za rady.Napewno zajrzę do tego działu o którym piszesz.Tak jak pisałem wcześniej, dopytam się fizjoterapeuty czy takie ćwiczenia kalisteniczne i ogólnie czy mogę ćwiczyc SW.Na silownie nie chce wracać, po prostu strach pozostał, lepiej jeśli będę ćwiczył bez ciężaru.Mam jeszcze pytanie aktualny mój plan składa się z 5 ćwiczeń i 4 obwodów robie jedno po drugim i przerwa około 1 minuty na koncu obwodu - moj trening trwa 30 min - czy to nie za mało? .Dziś był 3 dzien treningu teraz robie przerwę 2 dni i od soboty zwiększam trening o 1 obwód, czyli będę robił 5 obwodów i te same cwiczenia - czy taki układ będzie dobry?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/24 20:25 #63497

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1193
  • Podziękowania: 99
  • Oklaski: 4
Barti15 napisał:
Dziemi panowie za rady.Napewno zajrzę do tego działu o którym piszesz.Tak jak pisałem wcześniej, dopytam się fizjoterapeuty czy takie ćwiczenia kalisteniczne i ogólnie czy mogę ćwiczyc SW.Na silownie nie chce wracać, po prostu strach pozostał, lepiej jeśli będę ćwiczył bez ciężaru.Mam jeszcze pytanie aktualny mój plan składa się z 5 ćwiczeń i 4 obwodów robie jedno po drugim i przerwa około 1 minuty na koncu obwodu - moj trening trwa 30 min - czy to nie za mało? .Dziś był 3 dzien treningu teraz robie przerwę 2 dni i od soboty zwiększam trening o 1 obwód, czyli będę robił 5 obwodów i te same cwiczenia - czy taki układ będzie dobry?

Nie czas a intensywność i objętość ma znaczenie. Sam po sobie powinieneś wiedzieć czy było ciężko czy może nie zbyt.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący w SW - plan do oceny 2021/02/24 20:57 #63502

  • matthan
  • matthan Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 825
  • Podziękowania: 50
  • Oklaski: 4
Intensywności nikt Ci nie poda na tacy. To zależy od twojego samopoczucia. Jeśli dajesz radę na kolejnym treningu to ok jedziesz dalej.
Pamiętaj, aby na początku nie atakować zbyt ostro. Daj się organizmowi przyzwyczaić. Dokładaj powoli - dodanie obwodu to duży skok z tygodnia na tydzień. Lepiej staraj się na początku dokładać ilość powtórzeń na 4 obwodach. Jak zaczniesz czuć się pewniej dodaj dodatkowy obwód.

Przy obwodach na takiej intensywności(dość krótki czas pomiędzy obwodami sobie dałeś) może być Ci niedobrze - to też normalne :)
Poznawaj swoje ciało i czerp z odczuć jaki Ci daje. Jak jest OK to dokładasz.

Załóż dziennik aby monitorować progres. To da nam też możliwość oglądu postępu i być może pewnych sugestii.

Siła!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Firentis

facebook

Czasem zbyt długo myśląc o marzeniach,
tracimy czas na ich realizację.
 

Ostatnio na forum

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Co to jest Plank?

Czym jest tzw. "Plank"?

To rodzaj ćwiczeń izometrycznych. Ćwiczenia izometryczne polegają na napinaniu poszczególnych mięśni, bez zmiany długości ich włókien.

Co to oznacza w praktyce? Napinamy mięśnie, ale nimi nie ruszamy i wytrzymujemy w takiej pozycji kilkadziesiąt sekund...

Więcej…

Otwarty trening Hell Yeeeah

W najbliższą sobotę, tj. 02-08-2014 o godzinie 15:00 na warszawskim Bemowie odbędzie się otwarty trening dziewczyn ze szkoły Hell Yeeeah.  

Więcej…

Lista światowych imprez Street Workout 2014

Światowa federacja Street Workout i Kalisteniki (World Street Workout & Calisthenics Federation\'s) udostępniła na swojej stronie kalendarz imprez na 2014.   Najbliższa impreza odbędzie się w stolicy Republiki Chińskiej (Tajwanu)) Tajpej.  

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.