× Wszystko na temat sprzętu do ćwiczeń, placów treningowych, ciekawych urządzeń które można wykorzystać we własnym treningu.

Dipy

Więcej
2021/04/27 18:30 #64300 przez Mateusz_
Dipy was created by Mateusz_
Cześć, mam pytanie na temat poręczy do dipow. Od jakiegoś roku ćwiczę na pobliskim placu zabaw, znajdzie się drążek no i te nieszczęsne poręcze. Pytanie brzmi czy 45 cm szerokości rurek to dobra rozpiętość. Zaczynałem od dosłownie 5 powtórzeń a dziś 31 oraz one rep max +55kg. I teraz jaki może być efekt przeniesienia się na szersze poręcze (60 cm około) osobiście robiłem tam może kilka serii w życiu robi mi się tam no dziwnie. Interesuje mnie też aktywacja mięśni czy zmienia się od szerokości ów poręczy. Dodam że przez ten okres czasu dobrze wyrobiłem sobie technikę

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/04/27 18:37 #64301 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Dipy
No na tradycyjnych czyli około 60cm będzie ci gorzej ale to pewnie przez pierwsze treningi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/12 13:34 #64489 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
Po kilku tygodniach stwierdzam że jest wręcz przeciwnie. Robi się dużo przyjemniej a wyniki są sporo lepsze

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/12 15:54 #64494 przez koteł
Replied by koteł on topic Dipy
Przy szerszym rozstawie z automatu łokcie idą bardziej na boki i na pewno będzie łatwiej. Przy wąskim praktycznie wszystko idzie z tricepsow i jest na pewno ciężej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/12 17:30 #64495 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
No właśnie czuć to dobitnie. Przy ostatnich powtórzeniach na wąskim rozstawie mnie tak tricepsy paliły

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/12 17:30 #64496 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
Mam rozumieć że szerszy rozstaw lepiej wpłynie na aktywację np. Klatki piersiowej?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/12 18:14 #64497 przez koteł
Replied by koteł on topic Dipy

Mateusz_ napisał: Mam rozumieć że szerszy rozstaw lepiej wpłynie na aktywację np. Klatki piersiowej?


Tak, do tego lekkie pochylenie i bardziej klatka popracuje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/26 14:26 #64644 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
Nie chciałem zaśmiecać forum nowym tematem także pisze tu. Chodzi mi o poprawę mojego MU, nigdy wcześniej nie zależało mi na tym elemencie a skupiałem się na bazie. Od tygodnia próbowałem no i wchodzi tylko ze tak jakby na jedną rękę gdzie najpierw przechodzi jeden a dopiero drugi łokieć. Jestem wstanie zrobić może 3 takie mu w jednej serii jednak nie satysfakcjonuje mnie forma wykonania i chciałbym wyczyścić technikę. Moje pytanie brzmi czy ciągłe próby wystarczą czy też może ćwiczenia pomocnicze dodam że jeśli chodzi o nogi to jest on wykonywany z minimalnego dopuszczalnego bujnięcia i nie robie kipingu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/26 14:48 #64645 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Dipy
Nie rób na jedną rękę bo rozwalisz bark. Ćwicz na razie dynamiczne wysokie podciąganie ze swingu. Jak zobaczysz , że coraz wyżej udaje ci się podciągać to spróbuj wtedy MU. A i co do ilość to rób dużo serii a mało powtórzeń 2-3 ale na maxa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/26 16:06 #64647 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
Dzięki, tak zrobię. Ja też mam ten problem ze mam nieco słabszą prawą stronę ale staram się to jakoś niwelować. Generalnie to paradoks bo jestem prawo ręczny

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/26 16:48 #64648 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Dipy
Wystarczy, że łopatkę masz niestabilną po prawej stronie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/27 11:02 #64652 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
No ćwiczenia stabilizacyjne na łopatki robię ale znacznie zbyt rzadko. A podciąganie z ciężarem daje jakieś przełożenie na MU?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/05/27 11:07 #64653 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Dipy
daje ale powinieneś stosować zamiennie z wysokim podciąganiem

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/06/11 13:36 #64824 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
Przychodzę z kolejnym pytaniem dosyć banalnym ale jednak. Jak zwiększyć ilość powtórzeń w podciąganiu, nachwytem robię 12 podchwytem 13 i te wyniki stoją w miejscu od dłuższego czasu mimo iż trenuje regularne dwa razy w tygodniu samo podciąganie na którym robię 40-45 powtórzeń. Zazwyczaj robię serię 6x7 lub 10 9 9 8 8

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/06/11 13:43 #64825 przez Charles88
Replied by Charles88 on topic Dipy
tak na szybko przychodzi mi do głowy:
- smarowanie gwintów (bardzo częste podciąganie się tak na 20-30% maxa, ważne by się nie zmęczyć, wykonywane nawet kilka razy dziennie)
- dodanie kolejnego treningu podciągania w tygodniu
- dodanie ciężaru do podciągania i próba zachowania obecnej ilości podciągnięć
- wzmocnienie słabych ogniw (co najpierw Ci wymięka? plecy? chwyt? bicepsy? itp)
- metoda myo reps
- ustalenie jednego sposobu progresji
- plan Armstronga
itd
Metod jest dużo

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2021/06/11 13:57 #64826 przez Maz
Replied by Maz on topic Dipy
Przy tym poziomie musisz dać sobie więcej czasu na progres. Ja miewam przełomy siłowe średnio co pół roku. Przy czym staje się to dość niezauważalnie, po tych kilku miesiącach raptem stwierdzam, że mogę zrobić coś, czego poprzednio nie byłem w stanie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/06/11 14:10 #64827 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
Podciągam się z ciężarek i są to zazwyczaj serię 4x4 +20kg. Jeśli chodzi o słabe punkty to wydaje mi się że mocno ciągnę z ramion a mniej z pleców. Mam też mało stabilny drążek który jest zawieszony na linach przy kantowkach dachu więc każde bujnięcie powoduje bujanie się całej "konstrukcji". Kiedyś coś próbowałem MR ale zrezygnowałem po pewnym czasie nawet nie wiem czemu. A jeśli chodzi o smarowanie gwintów to jak ma to wyglądać w sensie jaka objętość dobowa i czy mam to robić zamiast treningu podciągania czy np dwa zwykle treningi plus dodatkowo to smarowanie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/06/11 14:11 #64828 przez Mateusz_
Replied by Mateusz_ on topic Dipy
Czy ja wiem czy 12/13 podciągnięć to jakiś poziom :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/06/11 14:20 #64829 przez Rabbek
Replied by Rabbek on topic Dipy
Nagraj się przy podciąganiu i zobacz w której fazie wymiękasz. Jeżeli w górnej fazie to daj ze 3 serię akcesoryjnego podciągania z izometrią u góry a jak nie idzie z dołu to musisz robić scapullar pull ups tez z 3s izometrią u góry.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/06/11 14:26 #64830 przez Charles88
Replied by Charles88 on topic Dipy

Mateusz_ napisał: A jeśli chodzi o smarowanie gwintów to jak ma to wyglądać w sensie jaka objętość dobowa i czy mam to robić zamiast treningu podciągania czy np dwa zwykle treningi plus dodatkowo to smarowanie?


Robisz normalnie zaplanowane treningi i dodatkowo robisz smarowanie gwintów z 5 razy dziennie (ma to uczyć układ nerwowy wzorca ruchowego by podciąganie było lepsze technicznie itd).
Jeśli mocniej ciągniesz z ramion to powinieneś skupić się by podciągać się z pleców (plecy są większe i powinny być silniejsze niż ramiona), możesz dodać też scapullar pull ups.

Maz mówi dobrze, czasami trzeba dać sobie sporo czasu na progres

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: NabemoriRabbek
 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

facebook

Sprzęt treningowy

 

Ostatnio na forum