tylko podciąganie na drążku

Więcej
2021/11/21 18:58 #65885 przez amator200
tylko podciąganie na drążku was created by amator200
Witam.

Czy można sensownie ćwiczyć tylko podciągając się na drążku? Podchwytem czy nachwytem.

Tylko drążek mi się wkręca.

Nie mogę robić pompek ze względu na ryzyko kontuzji kręgosłupa (mam fizyczną pracę gdzie potrzebuję sprawnego kręgosłupa).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2021/11/21 19:47 #65886 przez Maz
Replied by Maz on topic tylko podciąganie na drążku
Przy ryzyku kontuzji kręgosłupa każde ćwiczenie trzeba skonsultować z lekarzem i fizjoterapeutą. Jest sporo ćwiczeń rehablitacyjnych wzmacniających mięśnie kręgosłupa. Takie ćwiczenia zapobiegają ewentualnej kontuzji. Ale tylko dobry fizjo + lekarz zna Twój stan zdrowia i może pomóc.
Ćwiczenie samego podciągania, nawet jeżeli wzmocni plecy, może doprowadzić do nierównomiernego rozwoju mięśni. Musisz upewnić się, że wolno Ci tak ćwiczyć. Zacznij od lekarza i fizjo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/11/22 10:57 #65888 przez drake
Replied by drake on topic tylko podciąganie na drążku
Trochę mnie dziwi to co piszesz. Po pierwsze jak będziesz ćwiczył ruch przyciągający a nie będziesz ćwiczył ruchu wypychającego to się właśnie nabawisz dysbalansu i zwiększysz ryzyko kontuzji kręgosłupa.
Po drugie, pierwsze słyszę, żeby pompki robione w dobrej technice były ryzykowne dla kręgosłupa. Wręcz przeciwnie, gdy trzymasz brzuch i pośladki to wzmacniasz core, a co za tym idzie kręgosłup. Chyba, że to jakiś przypadek szczególnych przeciwwskazań do pompek, ale o tym nic nie piszesz. Jeżeli nie che się ryzykować kontuzji to ćwiczy się rozsądnie - poprawnie technicznie, nie idzie się do odciny i dba się regenerację. oczywiście nigdy nikt Ci nie da 100%, że nie złapiesz jakiejś kontuzji, ale kontuzje łapie się też wstając z kanapy itp. Ogólnie umiarkowane ćwiczenia zmniejszają ryzyko kontuzji. Oczywiście zakładając, że jesteś osobą zdrową, bo nic nie piszesz o ewentualnych problemach. Jeżeli coś jest nie tak, to jak Maz napisał, kompetentny będzie specjalista, który Cię zdiagnozuje na żywo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2021/11/22 15:31 #65890 przez amator200
Replied by amator200 on topic tylko podciąganie na drążku
Dzięki za odpowiedzi.

Jestem zdrowy. Po prostu kolega nabawił się kontuzji kręgosłupa robiąc pompki.
Nie może się schylać. Ale on ćwiczył codziennie i raczej mało technicznie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
Więcej
2021/11/23 13:45 #65891 przez zulco
Replied by zulco on topic tylko podciąganie na drążku
Wątpię żeby nabawił się kontuzji przez robienie pompek.
Prędzej jakieś ciężary dźwigał bez zaznajomienia z techniką.

Podciągaj się. Więcej korzyści będzie z podciągania niż z nic nierobienia.

Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
workout-polska.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: PepesRabbek
 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

facebook

Sprzęt treningowy

 

Ostatnio na forum