Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Adaptogeny

Adaptogeny 2019/12/15 15:58 #50669

  • Emil
  • Emil Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Witajcie. Co jest według Was lepsze - Różaniec Górski czy Ashwagandha? Ma ktoś doświadczenie dt. obydwu środków? Czytałem wiele na ten temat i dowiedziałem się, że Różaniec działa bardziej kompleksowo w stosunku do Ashwagandhy (również odporność i wyniki sportowe). Jednak ostatecznie wg. większości publikacji oba suplementy działaniem się nie różnią, tylko chyba Ashwagandha jest popularniejsza. Mam na celu zwalczanie stresu, ale także wspomaganie umysłu oraz wyników sportowych i ogólnej witalności. Z góry dzięki i pozdrawiam oraz Wesołych Świąt wszystkim i udanych treningów ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/15 16:34 #50670

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
Po co komu te specyfiki ? Jak one dają więcej niż 5% do treningu to będzie cud
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/15 17:11 #50671

  • Emil
  • Emil Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Głównie by zlikwidować poziom kortyzolu. Pomijając opinie setek osób, są na to badania I informacje. Ponadto ashwaghanda pomaga zwalczać choroby cywilizacyjne jak Hashimoto czy Alzhimer. Są to badania naukowe I fakty. To jedynie dodatki do diety.

Nie rozumiem skąd to negatywne podejście do suplementów. O ile środki jak BCAA czy HMB nie dają (opłacalnego) działania, to nie wszystkie suplementy takie są. 30 lat temu warzywa I owoce miały o 90% więcej składników odżywczych. Kilka dekad temu stres czy choroby cywilizacyjne były mniej popularne. Nawet osoby typu Kura czy Adam Raw, którzy mają sceptyczne podejście do tego typu środków stosują pewne wyjątki (Kura ma obecnie sponsorów, więc trochę inna sytuacja, ale I tak nie są to typowe przedtreningówki). Ciężko uzupełnić magnez, witaminę D, B, a ashwagandha czy pyłek pszczeli to w pełni naturalne środki. Chodzi mi jedynie o inspiracje, a nie potwierdzenie faktów, ponieważ badania są potwierdzeniem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/15 17:26 #50672

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
Bo najnormalniej w świecie robią na tobie biznes a ty dostajesz placebo albo coś co działa ale jego działanie ma niewielki wpływ na twoje osiągi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/15 18:24 #50674

  • Emil
  • Emil Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Wszystkie badania są sfałszowane? Dlaczego, więc fakt o "działaniu" BCAA nie jest sfałszowany? Nie mówię tu oczywiście o reklamach, promocji I powszechności tego środka tylko naukowych badaniach.
Poza tym idąc tym tokiem myślenia jeśli coś ma dobry wpływ to jest kłamstwo? Albo jeśli zawiera witaminy jest złe ? Polskie superfoods to m.in jarmuż czy burak. Też są złe? Jestem za zdrowym rozsądkiem, ale nie popadajmy w paranoję. Izotoniki, gainery są zbędne jeśli ma się mikser, mleko w proszku jest tańsze od białka serwatkowego, a sól kłodawska jest taka sama jak himalajska tylko że tańsza. Jednak fakty są faktami, a badania badaniami. Żeby nie było, że jestem ślepy teoretykiem to są potwierdzenia w praktyce. Kółko do rozjazdów jest także wynalazkiem bez potwierdzenia skuteczności?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/15 19:01 #50675

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 2046
  • Podziękowania: 140
  • Oklaski: 17
Pewne działa ale nie ma to na ciebie dużego wpływu. Nie podniesiesz od tego 20kg cięższej sztangi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/15 19:53 #50676

  • Emil
  • Emil Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Mi nie chodzi o zwiększenie siły. Bardziej miałem na myśli lepsze samopoczucie, energię, witalność. Nie oczekuję cudów, bo nawet po kreatynie o tyle siła nie wzrasta. Pozwolę sobie zacytować badania na temat żeń-szenia jako przykład działania, nie mam mowy o 20kg, ale mimo wszystko jest to dużo:

"W badaniu przeprowadzonym na grupie 60 osób (30 mężczyzn i 30 kobiet 22-80 lat) metodą podwójnej ślepej próby wobec placebo, z użyciem wyciągu z żeń-szenia (4% ginsenozydów) 200 mg/d przez 12 tygodni, zaobserwowano znaczne polepszenie czasu reakcji oburęcznej koordynacji i wydolności fizycznej (test schodowy), skrócenie czasu odpoczynku po pracy, pozytywne działanie na ogólne samopoczucie i na parametry samooceny, brak wpływu na nastrój i optyczny próg fuzji."

Podobnie sprawa ma się w przypadku kondycji. Poza tym polepszenie sprawności to tylko dodatek. Bardziej chodzi o polepszenie stanu zdrowia (szeroko pojętego) by samemu móc zdobyć lepszą sprawność.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/15 21:22 #50677

  • Hryniak
  • Hryniak Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 597
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 4
Obydwoje macie racje :) Emil, wydaje mi się że jak oczytany jesteś w badaniach to decyduj sam i podziel się decyzją i dlaczego :) zwłaszcza że to groszowe sprawy chyba
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/17 10:33 #50693

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 1045
  • Podziękowania: 88
  • Oklaski: 6
Stosowałem kiedyś Ashwagandhe i muszę powiedzieć, że ona na mnie działa (oceniam tylko kwestie snu, regeneracji i zwalczania stresu).
Stosując Ashwagandhe byłem bardziej wypoczęty po przespaniu 5-6 godzin niż teraz jak i przed braniem, kiedy sypiam po 8 godzin.
O wpływie na wyniki siłowe się nie wypowiem, bo nie analizowałem tego.
Myślę, że niedługo wrócę do Ashwagandhy, Różańca nigdy nie próbowałem
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Adaptogeny 2019/12/21 16:00 #50737

  • Emil
  • Emil Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 12
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Nie jestem do końca obeznany w badaniach. To o żeń-szeniu znalazłem przypadkiem na sfd. Finalnie wybrałem Ashwagandhę.
Miałem kupić bliskiej osobie w walce ze stresem i myślałem o jakimś adaptogenie dla siebie, więc plus że można kupić jeden produkt, chociaż jeśli chce się postawić na działanie to bez znaczenia. Ogólnie jest chyba tak jak myślałem i słyszałem - Różaniec ma działanie bardziej stymulujące, Ashwagandha jest bardziej uznana przez sportowców. W moim przekonaniu utwierdziła mnie rozmowa z konsultantem Mother's Protect - strony/organizacji zajmującej się dokładnie adaptogenami.
Na plus Ashwagandhy przemówiło w moim przypadku wspieranie mózgu - "Odbywa się to m.in. dzięki stymulowaniu aktywności antyoksydacyjnej, mającej na celu ochronę komórek nerwowych przed wolnymi rodnikami." "W innym przypadku naukowcy ukazali niesamowity wpływ ashwagandhy na czas reakcji i efektywność wykonywanych zadań, które okazały się być na zdecydowanie wyższym poziomie u grupy ludzi zażywających cudowne ziele, niż w przypadku badanych, którym podano placebo."
Wspomożenie pod względem typowo sportowym również było u mnie poszukiwane - "Na grupie badanych zaobserwowano wówczas znaczny przyrost siły, objętości mięśni i (uwaga…) DWUKROTNIE przyspieszone spalanie tłuszczu w organizmie."
Pisałem również o witalności - "Ashwagandha, jak wcześniej wspomniano, optymalizuje pracę nadnerczy, wobec czego wpływa ona m.in. na produkcję odpowiedniej ilości noradrenaliny, od której zależny jest poziom naszej witalności."
Różaniec górski natomiast chroni bardziej układ nerwowy - "Działa on na organizm jako neuroprotektor – chroni układ nerwowy przed degradacją neuronów, spowodowaną zarówno czynnikami stresowymi jak np. naturalnymi procesami starzenia." Ma także działanie energetyzujące.
Mając jedynie naukowe dane, bez żadnego doświadczenia trudno mi było coś wybrać. Finalną odpowiedzią było dla mnie "Z naszego doswiadczenia wynika, że wiele osób, które poszukują więcej energii potrzebuje defacto mniej pobudzenia a więcej wyciszenia. Ashwagandha i Czarodziej stoją po przeciwnych stronach barykady. I nie da się w słowach oddac tego, jak w rzeczywistości działają. Czarodziej działa lepiej jezeli z natury jestes bardziej energiczną i wytrzymałą osobą. Jeżeli cenisz sobie bardziej chill i raczej dążysz do tego w zyciu to lepsza bedzie Ashwagandha". Mowa tutaj o Czarodzieju, jednak ma on działanie podobne do Różańca.
Na razie drugi dzień suplementacji, ale efekty dopiero po około miesiącu, więc czekam. Na margniesie z różnych względów nie kupiłem produktu od Mother's Protect. Pewna osoba, która stosowała Ashwagandhę poleciła mi firmę WISH - bez żadnych dodatkowych substancji, 120 kapsułek, około 30 zł, 500mg z czego 7% witanolidów - inne produkty z takimi liczbami kosztują blisko 60 zł. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 2019/12/21 16:01 przez Emil.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Hryniak
Moderatorzy: Pepes, Rabbek

facebook

Jedyny nieudany trening to taki,
który się nie odbył.
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Jak zrobić Wejście Siłowe - Muscle Up

Jest to jedno z pierwszych ćwiczeń, które początkujące osoby trenujące Street Workout chciały by zgłębić. Wejście Siłowe nie jest jednak wcale takie proste do wykonania. Gdy obserwujemy inne osoby wykonujące ?Muscle Up? wszystko wydaje się bardzo łatwe. Jednak gdy sami próbujemy okazuje się, że coś jest nie tak.

Więcej…

Jak zacząć trenować Street Workout?

W Internecie aż roi się od pytań w stylu: Jak zacząć ćwiczyć Street Workout?, Jak trenować to co Bar Brothers?, Chcę wyglądać jak Hannibal For King. Jak ćwiczenia mam wykonywać? Odpowiedź na te pytania nie jest jednoznaczna i zależy od wielu czynników. W tym artykule postaramy się Wam pomóc w treningach Street Workout.

Więcej…

Break The Bar! vol. 2 - Street Workout Freestyle Contest

Po udanej pierwszej edycji zawodów: Break The Bar!, przyszła pora na ich kolejną edycję.   Poniżej zamieszczamy pierwsze wzmianki o imprezie. ...

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.