Jak zrobić Front Lever?

 

Co to jest Front Lever

Full Front Lever

 

Front Lever (po polsku: waga w zwisie przodem) - Jest to pozycja statyczna (izometryczna), bardzo często wykonywana przez osoby trenujące Gimnastykę i Street Workout. Polega na zawieszeniu i utrzymaniu siłą ramion wyprostowanego ciała w pozycji poziomej.

 

Front Lever - mięśnie zaangażowane

 

Ciężko mi jednoznacznie określić, które mięśnie nie biorą udziału w tym ćwiczeniu.

Postaram się wymienić najważniejsze mięśnie, rozpoczynając od najbardziej zaangażowanych.

 

Wszystkie dane podaję na podstawie własnych obserwacji. Możliwe że u innych osób najmocniej zaangażowana partią mięśni będą np.: Plecy.

  1. Mięśnie Klatki Piersiowej - W moim przypadku właśnie klatka piersiowa ma najwięcej pracy.
  2. Barki - Mocne napięcie w nich odczuwam, aż do momentu kiedy schodząc z drążka zwalniam uścisk dłoni.
  3. Brzuch - Odpowiada za utrzymanie górnej i dolnej częścią ciała w jednej linii.
  4. Tricepsy - Utrzymują w pełni wyprostowane ramiona, łokcie zablokowane.
  5. Plecy - Być może dla tego, że jest to jedna z najmocniejszych części mojego ciała, nie znalazła się na pierwszym miejscu.
  6. Pośladki, Uda, Łydki - Wszystkie te mięśnie muszą być napięte, by ciało było odpowiednio wyprostowane.
  7. Reszta ciała ...

 

Front Lever - tutoriale video

 

Stwierdziłem, iż łatwiej tym razem będzie zamieścić kilka filmików prezentujących progresję treningów Front Lever, niż opisywać kolejne ćwiczenia.

 

Full Front Lever Tutorial Training

 

 

Front Lever Training Tutorial Written