Jak zrobić Wejście Siłowe - Muscle Up

Jak zrobić Muscle Up

Jest to jedno z pierwszych ćwiczeń, które początkujące osoby trenujące Street Workout chciały by zgłębić.

Wejście Siłowe nie jest jednak wcale takie proste do wykonania.

Gdy obserwujemy inne osoby wykonujące Muscle Up wszystko wydaje się bardzo łatwe. Jednak gdy sami próbujemy okazuje się, że coś jest nie tak.

 

 

 

 

 

Więc postaramy się pokrótce odpowiedzieć na pytanie:

 

Jak zrobić Muscle Up?

 

 

Dwa główne sposoby wykonania Muscle Up to:

  • Powolne (Siłowe),
  • Eksplozywne.

W tym artykule zajmiemy się wersja eksplozywną tego ćwiczenia wykonywaną na drążku.

 

Na jakie fazy możemy podzielić wykonywanie Muscle Up?

 

Wejście siłowe składa się z trzech podstawowych Faz:

  • Faza pierwsza (F1) - Podciągnięcie (mięśnie biorące udział: biceps, plecy, klatka, barki, brzuch, nogi, ... ),
  • Faza druga (F2) - Przełamanie (bardziej przekręcenie) łokci (mięśnie biorące udział: przedramiona - tu liczy się refleks i wyczucie chwili),
  • Faza trzecia (F3) - Wyprost ramion (mięśnie biorące udział: triceps, klatka, brzuch).

Dlaczego w F1 zostało wymienionych tak wiele mięśni?

Jeśli do zwykłego podciągnięcia dodamy kilka dodatkowych elementów, przejście przez F2 będzie sporo łatwiejsze.

 

Na co zwrócić uwagę?

 

  • Bardzo wysokie podciągnięcia (podciągnięcia eksplozywne) - Tutaj pomoże poniższa metoda.
  • Podciąganie z huśtaniem (przód/tył) - Podczas huśtania, gdy twoje ciało będzie maksymalnie wysunięte do przodu i zacznie się cofać (w dokładnie tej milisekundzie), wykonaj szybkie podciągnięcie do góry. Dokładnie w tym samym momencie przyciągnij kolana do góry w kierunku brzucha (wystarczy do 90* w biodrach)
  • Zgięcie nóg w kolanach na początku F1 () i ich impulsywne wyprostowanie w momencie przejścia w F2 nadaje pęd naszemu ciału i pozwala na łatwiejsze dojście do F3.
  • Na koniec F1 należy poluzować chwyt drążka, tak by była możliwa zmiana pozycji ramion.
  • Wejście siłowe - chwyt drążkaDopuszczalne (i często stosowane w powolnym wejściu siłowym) jest chwycenie drążka w taki sposób by nadgarstek był ponad nim.
    Wykonanie F2 ułatwia wtedy przeniesieni głowy i barków nad drążkiem.
  • W F2 gdy tylko nasze barki znajdą się powyżej drążka zanurkuj głową nad drążkiem, aż twoja klatka piersiowa (lub lepiej brzuch) się na nim zaprze.
  • Łokcie prowadzimy jak najbliżej ciała (nie jest to reguła, ale przy powolnych metodach ułatwia przełamanie łokci).
  • W F2 stopy muszą być wysunięte pod drążkiem do przodu dla przeciwwagi (pamiętajmy że głowa też, tyle że nad drążkiem).
  • Dla lepszego rozpędu pomaga zejście z góry pod drążek.

 

 

 

Tutorial: jak zrobić eksplozywne wejście siłowe?

 

Tutorial: Muscle Up by Bar Brothers!

 

 


 

Tutorial: jak zrobić powolne wejście siłowe?

 


 

facebook

Jeśli robię krok w tył,
to tylko po to żeby wziąć rozbieg.

Kalendarz

Sep 2017

qla

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Ghetto Workout Session vol.3

Impreza przełożona! 28 marca w godzinach 11:00 - 14:00 odbędzie się Ghetto Workout Session vol.3 z jednoczesnym otwarcie Parku Street Workout we Wrocławiu. Tego nie można przegapić!

Więcej…

Kalistenika - Trening w domu - Początkujący

W tym artykule przedstawimy przykładowy trening kalisteniczny, który każdy może wykonać w domu bez absolutnie żadnego sprzętu treningowego. Ponieważ nie każda osoba posiada w domu drążek treningowy, zaprezentujemy tu kilka sposobów na zastąpienie tego urządzenia. Jeśli nie wiecie jeszcze co to jest Kalistenika, to odsyłamy Was do ...

Więcej…

Obroty przodem z siedzenia na drążku / Bar Spinning #4

Zapraszam do obejrzenia kolejnego poradnika, tym razem obroty przodem z siedzenia na drążku.

Jeśli chcesz dodać trochę dynamiki do swojego repertuaru na drążku? ten poradnik jest właśnie dla Ciebie.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.