Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna

 


Poprzednia część: Rozgrzewka - Część 1: Wstęp


 

W tej części artykułu, postaramy się przybliżyć najważniejsze elementy ogólnej rozgrzewki, na które warto zwrócić uwagę.

 

Rozgrzewka ogólna - Na co zwrócić uwagę

 

Rozgrzewka

  1. Czas trwania rozgrzewki nie powinien być krótszy niż 10 minut. Górna granica powinna być uwarunkowana długoścąi i intensywności treningu właściwego (im dłuższy i cięższy trening, tym rozgrzewka powinna być dłuższa). Zwykle 25 minut w zupełności wystarczy.

     

  2. Tempo rozgrzewki nie może być zbyt szybkie. Rozgrzewka ma przygotować organizm do późniejszego wysiłku, a nie doprowadzić do jego wycieńczenia.

     

  3. Intensywność rozgrzewki powinna wzrastać wraz czasem jej trwania.

     

  4. Rozgrzewka powinna w pierwszej kolejności poprawić krążenie i podnieść temperaturę ciała. Dopiero jak osiągniemy ten efekt, powinniśmy zacząć rozgrzewać stawy.

     

  5. Stawy człowiekaRozgrzewka ogólna powinna uwzględniać wszystkie partie ciała. Starając się nie pominąć żadnej z jego części, warto przyjąć metodę przechodzenia od góry, do dołu.

     

  6. Warto też zdawać sobie sprawę z tego, iż prócz łokci i kolan, wszystkie inne przeguby działają w kilku płaszczyznach.
    Pamiętajmy, by ruchy w tych miejscach uwzględniały zarówno każdą z płaszczyzn z osobna, jak również ruchy wielopłaszczyznowe.

     

  7. Intensywne rozciąganie ciała powinno być przeprowadzone dopiero wówczas, gdy całe ciało i stawy są już rozgrzane.

 

 

Przykładowa rozgrzewka

 

  1. Przykładową rozgrzewkę rozpoczniemy od dwuminutowego truchtu.

    Wstępnie poprawimy w ten sposób krążenie krwi, zanim zaczniemy rozgrzewać nasze stawy.

     

  2. Stosując metodę od góry do dołu zastosujemy poniższe zestawy ćwiczeń na poszczególne partie ciała:

    • Stawy kręgów szyjnych - Ruchy w poszczególnych płaszczyznach, Krążenia głową Rozgrzewka karku
    • Staw barkowy, górne partie pleców - Krążenia barków, Krążenia ramion
    • Staw łokciowy - Krążenia przedramion
    • Staw promieniowo-nadgarstkowy - Krążenia nadgarstków
    • Staw biodrowy oraz stawy odcinka lędźwiowego kręgosłupa - Skłony tułowia, Skrętoskłony, Krążenia bioder
    • Staw kolanowy - Przysiady płytkie, przysiady głębokie,
    • Staw skokowo-goleniowy - Krążenia stopą,

     

    Na tym etapie mogli byśmy przejść do rozgrzewki właściwej, jednak warto zastosować się jeszcze do poniższych zaleceń.

     

  3. Rozciąganie powinno odbyć się dopiero na tym etapie.

     

  4. Punkt 2 rozgrzewki warto w całości powtórzyć.

     

  5. Jeśli posiadamy jakiekolwiek problemy z ciałem (przez chorobę, kontuzję), warto poświęcić tej części naszego ciała więcej czasu i dodatkowo ją rozgrzać.

     

 

 


Poprzednia część: Rozgrzewka - Część 1: Wstęp


 

 

facebook

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć,
bo nikt za mnie nie umrze.

Kalendarz

May 2017

Szymon Lutowicz

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Street Workout Showcase

W dniach 18-19 Kwietnia 2015 r. we Wrocławiu, podczas międzynarodowych targów Wrocław Sport Power ekipy z całej Polski prezentować będą swoje umiejętności właśnie na pokazie Street Workout Showcase!

Więcej…

Lista światowych imprez Street Workout 2014

Światowa federacja Street Workout i Kalisteniki (World Street Workout & Calisthenics Federation\'s) udostępniła na swojej stronie kalendarz imprez na 2014.   Najbliższa impreza odbędzie się w stolicy Republiki Chińskiej (Tajwanu)) Tajpej.  

Więcej…

Street Workout Poland Championships 2014

Mimo iż wakacje się jeszcze na dobre nie rozpoczęły, to wielu z nas już wygląda ich końca. Dlaczego? Otóż w dniach 23 - 24 sierpnia, w nowo wybudowanym Parku do Street Workout w Rzeszowie odbędą się Mistrzostwa Polski Street Workout 2014...  

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.