Nogi? Po co?

Dlaczego należy ćwiczyć nogi

Nogi są najczęściej pomijaną częścią ciała wśród osób trenujących sporty siłowe.

Dlaczego warto poświęcić im trochę czasu i jakie korzyści możemy z tego powodu osiągnąć?

 

Dlaczego warto ćwiczyć nogi?

  • Proporcje sylwetki - Nogi to połowa naszego ciała. Jeśli ich nie ćwiczymy wyglądamy przekomicznie (a"la Johnny Bravo ? wielki tors na zapałkach).
  • Efekt anaboliczny - Jeśli je odpowiednio stymulujesz ćwiczeniami, twój organizm zaczyna produkować dużą ilość hormonów (głównie hormon wzrostu i testosteron). Dzięki temu całe ciało zaczyna rosnąć.
  • Przyśpieszony metabolizm ? Przysiady to super sposób na spalenie tkanki tłuszczowej.
  • Stabilna podpora ciała ? Pewniej stąpasz po ziemi;
    • Pod wpływem treningu nasze kości stają się grubsze i mocniejsze,
    • Prawidłowo wykonywane ćwiczenia wzmacniają stawy,
    • Nogi wraz z kręgosłupem to rusztowanie dla naszego ciała.
  • Użyteczność ? W codziennym życiu silne nogi przydadzą Ci się dużo bardziej niż silne plecy czy biceps.
  • Zdrowe odruchy ? Odruch kucania zamiast odruchu schylania pozwoli Ci uniknąć wielu problemów z kręgosłupem.

 

Na co warto zwrócić uwagę:

  • Rozgrzewka,
  • Technika,
  • Nogi to nie tylko czworogłowy uda,
  • Pełny zakres ruchu (w miarę możliwości).

 

Trening nóg

 

Zagrożenia?

 

Oczywiście! Zagrożenia zawsze występują.

Głównie wtedy, gdy zapominamy o rozgrzewce, oraz nie stosujemy prawidłowej techniki w trakcie wykonywania ćwiczeń.

Jeśli ćwiczenia nie będą wykonywane z głową, to zawsze będą niebezpieczne, więc: rozwaga przede wszystkim, rozgrzewka, technika, oddech, asekuracja przez inną osobę mile widziana.

 

 

Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu: Przysiady.

 

"Don"t skip leg day" w wolnym tłumaczeniu znaczy: nie zapominaj o treningu nóg!

 

facebook

Dziś zrobię coś, czego innym się nie chce.
Jutro zrobię coś, czego inni nie będą w stanie!
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Sprzęt treningowy

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Trening dla osób początkujących - kalistenika / street workout

Dla wszystkich osób chcących zacząć przygodę ze Street Workoutem Sebastian przygotował specjalny tutorial. W poradniku przykładowy trening dla osób zaczynających ćwiczyć z ciężarem własnego ciała - kalistenika / street workout

Więcej…

Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna

W tej części artykułu, postaramy się przybliżyć najważniejsze elementy ogólnej rozgrzewki, na które warto zwrócić uwagę.

Więcej…

Street Workout Poland Championships 2014

Mimo iż wakacje się jeszcze na dobre nie rozpoczęły, to wielu z nas już wygląda ich końca. Dlaczego? Otóż w dniach 23 - 24 sierpnia, w nowo wybudowanym Parku do Street Workout w Rzeszowie odbędą się Mistrzostwa Polski Street Workout 2014...  

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.