Słownik Crossfit

W sieci można znaleźć bardzo wiele gotowych treningów i zestawów ćwiczeń CrossFit-owych, jednak w gąszczu specyficznych nazw i określeń można się łatwo pogubić.

Poniższy słownik pomoże Państwu w ich rozszyfrowaniu.

 

 

Słownik Crossfit

 

Co to jest:

3R4T - 3 rounds for time - 3 rundy na czas

Ab mat - poduszka która podkładamy pod lędźwie przy wykonywaniu brzuszków

Air Squat - przysiad bez obciążenia

AMRAP - As Many Reps/Rounds as Possibile - tyle powtórzeń / rund, ile jesteś w stanie zrobić

Back extension - prostowanie tułowia na ławce rzymskiej

Back squat (BS) - przysiad ze sztangą na barkach (za głową)

Ball Slams - uderzenia piłką o ziemię z nad głowy całym ciałem

Bar - sztanga lub drążek

Bar Muscle up (BMU) - wsparcie ciągiem na drążku

Barbell - sztanga

Bench Press (BP) - wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej

Benchmark - jest to WOD sprawdzający Twoją sprawność. Z góry ustalone zestawy ćwiczeń, takie same na całym świecie. Benchmarki są nazywane od nazw huraganów (Fran, Barbara, Helen) oraz bohaterów wojennych (DT, Jake).

Box Jumps - wskoki na skrzynie (podwyższenie)

Bumper - obciążenie/talerze na sztangę odporne na rzucanie

Burpee - padnij powstań. Kucamy, wyrzucamy nogi do tyłu, wykonujemy pompkę, podciągamy obydwie nogi pod klatkę, wstajemy i odrywamy się od ziemi klaszcząc dłońmi nad głową

Kocham Burpee

Butterfly pullup - podciągnięcie z wykorzystaniem całego ciała, barki napięte, bez momentu zatrzymania

Chest to bar (C2B) - podciąganie na drążku z dotknięciem drążka klatką piersiową

Clean & Jerk - zarzut z podrzutem

Clean (CLN) - zarzut sztangi na przysiad

Deadlift (DL) - martwy ciąg

Dips - pompki na poręczach (pompki szwedzkie)

Double Unders (DU) - podwójne skoki na skakance

EMOM - every minute, on the minute (w każdą minutę określone zadanie , do końca minuty odpoczynek)

For Time - wykonanie zadania w jak najkrótszym czasie

Front squat (FS) - przysiad ze sztangą na klatce piersiowej

GHD - Glute Ham Developer - przyrząd do wykonywania brzuszków oraz wyprostów tułowia

Glute-Ham Sit-ups - brzuszki na maszynie GHD

Goblet squat - przysiad z obciążeniem trzymanym oburącz na wysokości mostka

Gymnastic - ćwiczenia gimnastyczne

Hand stand push up (HSPU) - pompki w staniu na rękach

Handstand - stanie na rękach

Handstand walk - chodzenie na rękach

Hang Clean - zarzut sztangi

Hang Snatch - rwanie sztangi

Hang squat (HSQ) (clean or snatch) - zarzut lub rwanie na przysiad, pozycja startowa - sztanga na wysokości kolan

Heat - każdy WOD wykonywany na zawodach może być podzielony na "Heat 1", "Heat 2" itd. Jest to podział na grupy zawodników podczas tego samego WOD. Jeśli na zajęciach mamy tylko 5 wioślarek, a chcemy zrobić WOD tylko z nimi, podzielimy 10 osobową grupę na "Heat 1" i "Heat 2".

Hip Extension - wyprosty do przodu na maszynie GHD, pracują całe biodra, którą są poza poduszkami

Jerk - podrzut sztangi nad głowę

Jump Rope - skakanka

K2E (KTE)- knees to elbows - kolana do łokci (na drążku)

KB swing (American) - Kettlebell swing - wymach KB trzymanego oburącz nad głowę

KB Swing (Russian) - wymach KB do wysokości splotu

Kettlebell (KB) - odważnik rosyjski, "czajnik"

Kipping pullup - podciągnięcie z wyrzuceniem nóg do przodu, zarzut na drążek i mimowolne opadnięcie

jak wykonać Kipping pull up

Knees to elbows (KTE; K2E) - przenoszenie kolan do łokci w zwisie na drążku

L-sit - wyprosty nóg do pozycji siedzącej w kształt litery L, dłonie na poręczach, ręce wyprostowane

Lunges - wykroki

Medicine Ball - piłka lekarska

Medicine Ball Clean - zarzut piłką lekarską

MetCon - Metabolic conditioning - ćwiczenia cardio (ćwiczenia wydolnościowe/metaboliczne)

Mobility - zwiększanie mobliności, ruchomości w stawach, rozciąganie, podstawowe techniki masażu, radzenia sobie z bólami i dolegliwościami.

Muscle ups (MU) - wspieranie ciągiem na kółkach gimnastycznych

NO Rep - błąd powtórzenia/ powtórzenie niezaliczone

OHS - Over Head Squat - przysiad ze sztangą trzymana nad głową

Over box - przeskoki przez skrzynie

Overhead squat (OHS) - przysiad ze sztangą nad głową (przysiad rwaniowy)

Parallel dip - pompka szwedzka na drążkach

Power Clean - zarzut bez przysiadu ( zarzut na ćwierćprzysiad / półprzysiad - na proste ręce)

Power snatch (PSN) - rwanie na ćwierćprzysiad / półprzysiad

Power Snath - rwanie bez przysiadu

Personal record (PR) - osobisty rekord

Prowler - sanie do przepychania z dokładanym obciążeniem

Pull-ups (PU) - podciąganie na drążku

Push Jerk - wyrzucenie sztangi nad głowę z wejściem pod sztangę

Push Press - wyciśnięcie sztangi nad głową z użyciem nóg

Push ups (PU) - pompki klasyczne

Pushpress - wyrzut sztangi nad głowę z mostka

Pushup HR - pushup hand release - pompka z oderwaniem rąk (kładziemy się klatką na ziemi i odrywamy ręce)

Rack - klatka do ćwiczeń

Rep - Repetition - powtórzenie

Rest - odpoczynek

Ring Dips - pompki na kółkach gimnastycznych

Rings - kółka gimnastyczne

Rope Climb (Rope Climbing) - wspinanie się po linie

Rope jump - skakanka

Row - wiosłowanie

Run - bieganie

Rx - pochodzi od łacińskiego słowa "recipere", czyli "weź", używanego w aptekarstwie. Czyli jest też skrótem od słowa "recepta", czyli tego co mamy zalecone. I tak, w odniesieniu do WOD, "Rx" oznacza oryginalne obciążenie, zapisane w WOD, bez skalowania. Jeśli ktoś was zapyta, czy robiliście WOD?Rx?, będzie pytał o to, czy robiliście go z zalecanym obciążeniem, czy może je zmniejszyliście.

Rx"d - As prescribed - WOD według zaleceń (bez żadnego skalowania)

SDLHP - Sumo Deadlift High Pull -uniesienie sztangi/KB trzymanej wąsko do wysokości brody/mostka z ziemi w pozycji jak do martwego ciągu z nogami rozstawionymi szeroko. Łokcie powyżej dłoni.

Sumo Deadlift High Pull

Set - seria

Shoulder press / Push Press / Push Jerk - wyciskanie sztangi sprzed glowy w pozycji stojącej

Shoulder to overhead - sztanga ma się znaleźć nad głową dowolną techniką

Sit-ups - brzuszki

Skalowanie - dostosowywanie obciążenia, liczby powtórzeń, ćwiczeń do swojego poziomu. Zmniejszanie np. obciążenia w WOD, tak aby dać radę go wykonać bezpiecznie. Jeśli ktoś was pyta czy skalowaliście, to pyta czy zmniejszyliście obciążenie czy robiliście Rx.

Slam ball - piłka wypełniona piaskiem do uderzeń o ziemię

Snatch - rwanie sztangi

Squat Clean (SC) - zarzut na siad

Streching - rozciąganie

Strict pullup - podciągnięcie kulturystyczne

T2B (TTB) - toes to bar - palce nóg do drążka

Tabata - zestaw dowolnych ćwiczeń wykonywanych w następującym schemacie: 8 rund: 20 sekund pracy, 10 sekund odpoczynku

TGU - Turkish get-up - tureckie wstawanie

Turkish get-up - tureckie wstawanie

Thruster - wyrzut sztangi z mostka nad głowę z przysiadem (przysiad - wyrzut)

Toes to bar (TTB; T2B) - przenoszenie stóp do drążka w zwisie na drążku

Turkish get-up (TGU) - tureckie wstawanie

Walking Lunges - wykroki z przejsciem do przodu ("chodzone")

Wall Climb - wychodzenie po ścianie nogami w podporze przodem do ziemi

Wall-ball - uderzenia piłką lekarską o ścianę na określoną wysokość z przysiadu

Weightlifting - podnoszenie ciężarów

WOD - Workout of the day - trening dnia

 

 

Poniższy słownik postaramy się regularnie uzupełniać.

 

 

Zapraszamy również do skorzystania z naszego Słownika Street Workout.
Znajdziecie tam wiele przykładów ćwiczeń.

 

 

facebook

Nigdy nie narzekaj, że masz w życiu pod górę,
jeśli zdecydowałeś że idziesz na szczyt!

Kalendarz

Feb 2017

Dudek308

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Taśma TRX - HMS

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

HMS - Sprzęt treningowy

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna

W tej części artykułu, postaramy się przybliżyć najważniejsze elementy ogólnej rozgrzewki, na które warto zwrócić uwagę.

Więcej…

Jak prawidłowo podciągać się na drążku? - Część 1

Podciąganie na drążku nie należy do najłatwiejszych ćwiczeń. Tym bardziej dla osób, które na co dzień nie uprawiają żadnych sportów poprawne podciągnięcie może być nie lada wyzwaniem.

Więcej…

Posiłek po treningowy

Posiłek po treningu jest równie istotny jak posiłek spożywany przed treningiem. Mimo, że bardzo często po skończonych ćwiczeniach nie odczuwamy uczucia głodu to jednak zawsze warto coś zjeść, choćby garść suszonych owoców czy małą porcję jogurtu. Wynika to przede wszystkim z tego, że...

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.