Słownik Crossfit

W sieci można znaleźć bardzo wiele gotowych treningów i zestawów ćwiczeń CrossFit-owych, jednak w gąszczu specyficznych nazw i określeń można się łatwo pogubić.

Poniższy słownik pomoże Państwu w ich rozszyfrowaniu.

 

 

Słownik Crossfit

 

Co to jest:

3R4T - 3 rounds for time - 3 rundy na czas

Ab mat - poduszka która podkładamy pod lędźwie przy wykonywaniu brzuszków

Air Squat - przysiad bez obciążenia

AMRAP - As Many Reps/Rounds as Possibile - tyle powtórzeń / rund, ile jesteś w stanie zrobić

Back extension - prostowanie tułowia na ławce rzymskiej

Back squat (BS) - przysiad ze sztangą na barkach (za głową)

Ball Slams - uderzenia piłką o ziemię z nad głowy całym ciałem

Bar - sztanga lub drążek

Bar Muscle up (BMU) - wsparcie ciągiem na drążku

Barbell - sztanga

Bench Press (BP) - wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej

Benchmark - jest to WOD sprawdzający Twoją sprawność. Z góry ustalone zestawy ćwiczeń, takie same na całym świecie. Benchmarki są nazywane od nazw huraganów (Fran, Barbara, Helen) oraz bohaterów wojennych (DT, Jake).

Box Jumps - wskoki na skrzynie (podwyższenie)

Bumper - obciążenie/talerze na sztangę odporne na rzucanie

Burpee - padnij powstań. Kucamy, wyrzucamy nogi do tyłu, wykonujemy pompkę, podciągamy obydwie nogi pod klatkę, wstajemy i odrywamy się od ziemi klaszcząc dłońmi nad głową

Kocham Burpee

Butterfly pullup - podciągnięcie z wykorzystaniem całego ciała, barki napięte, bez momentu zatrzymania

Chest to bar (C2B) - podciąganie na drążku z dotknięciem drążka klatką piersiową

Clean & Jerk - zarzut z podrzutem

Clean (CLN) - zarzut sztangi na przysiad

Deadlift (DL) - martwy ciąg

Dips - pompki na poręczach (pompki szwedzkie)

Double Unders (DU) - podwójne skoki na skakance

EMOM - every minute, on the minute (w każdą minutę określone zadanie , do końca minuty odpoczynek)

For Time - wykonanie zadania w jak najkrótszym czasie

Front squat (FS) - przysiad ze sztangą na klatce piersiowej

GHD - Glute Ham Developer - przyrząd do wykonywania brzuszków oraz wyprostów tułowia

Glute-Ham Sit-ups - brzuszki na maszynie GHD

Goblet squat - przysiad z obciążeniem trzymanym oburącz na wysokości mostka

Gymnastic - ćwiczenia gimnastyczne

Hand stand push up (HSPU) - pompki w staniu na rękach

Handstand - stanie na rękach

Handstand walk - chodzenie na rękach

Hang Clean - zarzut sztangi

Hang Snatch - rwanie sztangi

Hang squat (HSQ) (clean or snatch) - zarzut lub rwanie na przysiad, pozycja startowa - sztanga na wysokości kolan

Heat - każdy WOD wykonywany na zawodach może być podzielony na "Heat 1", "Heat 2" itd. Jest to podział na grupy zawodników podczas tego samego WOD. Jeśli na zajęciach mamy tylko 5 wioślarek, a chcemy zrobić WOD tylko z nimi, podzielimy 10 osobową grupę na "Heat 1" i "Heat 2".

Hip Extension - wyprosty do przodu na maszynie GHD, pracują całe biodra, którą są poza poduszkami

Jerk - podrzut sztangi nad głowę

Jump Rope - skakanka

K2E (KTE)- knees to elbows - kolana do łokci (na drążku)

KB swing (American) - Kettlebell swing - wymach KB trzymanego oburącz nad głowę

KB Swing (Russian) - wymach KB do wysokości splotu

Kettlebell (KB) - odważnik rosyjski, "czajnik"

Kipping pullup - podciągnięcie z wyrzuceniem nóg do przodu, zarzut na drążek i mimowolne opadnięcie

jak wykonać Kipping pull up

Knees to elbows (KTE; K2E) - przenoszenie kolan do łokci w zwisie na drążku

L-sit - wyprosty nóg do pozycji siedzącej w kształt litery L, dłonie na poręczach, ręce wyprostowane

Lunges - wykroki

Medicine Ball - piłka lekarska

Medicine Ball Clean - zarzut piłką lekarską

MetCon - Metabolic conditioning - ćwiczenia cardio (ćwiczenia wydolnościowe/metaboliczne)

Mobility - zwiększanie mobliności, ruchomości w stawach, rozciąganie, podstawowe techniki masażu, radzenia sobie z bólami i dolegliwościami.

Muscle ups (MU) - wspieranie ciągiem na kółkach gimnastycznych

NO Rep - błąd powtórzenia/ powtórzenie niezaliczone

OHS - Over Head Squat - przysiad ze sztangą trzymana nad głową

Over box - przeskoki przez skrzynie

Overhead squat (OHS) - przysiad ze sztangą nad głową (przysiad rwaniowy)

Parallel dip - pompka szwedzka na drążkach

Power Clean - zarzut bez przysiadu ( zarzut na ćwierćprzysiad / półprzysiad - na proste ręce)

Power snatch (PSN) - rwanie na ćwierćprzysiad / półprzysiad

Power Snath - rwanie bez przysiadu

Personal record (PR) - osobisty rekord

Prowler - sanie do przepychania z dokładanym obciążeniem

Pull-ups (PU) - podciąganie na drążku

Push Jerk - wyrzucenie sztangi nad głowę z wejściem pod sztangę

Push Press - wyciśnięcie sztangi nad głową z użyciem nóg

Push ups (PU) - pompki klasyczne

Pushpress - wyrzut sztangi nad głowę z mostka

Pushup HR - pushup hand release - pompka z oderwaniem rąk (kładziemy się klatką na ziemi i odrywamy ręce)

Rack - klatka do ćwiczeń

Rep - Repetition - powtórzenie

Rest - odpoczynek

Ring Dips - pompki na kółkach gimnastycznych

Rings - kółka gimnastyczne

Rope Climb (Rope Climbing) - wspinanie się po linie

Rope jump - skakanka

Row - wiosłowanie

Run - bieganie

Rx - pochodzi od łacińskiego słowa "recipere", czyli "weź", używanego w aptekarstwie. Czyli jest też skrótem od słowa "recepta", czyli tego co mamy zalecone. I tak, w odniesieniu do WOD, "Rx" oznacza oryginalne obciążenie, zapisane w WOD, bez skalowania. Jeśli ktoś was zapyta, czy robiliście WOD?Rx?, będzie pytał o to, czy robiliście go z zalecanym obciążeniem, czy może je zmniejszyliście.

Rx"d - As prescribed - WOD według zaleceń (bez żadnego skalowania)

SDLHP - Sumo Deadlift High Pull -uniesienie sztangi/KB trzymanej wąsko do wysokości brody/mostka z ziemi w pozycji jak do martwego ciągu z nogami rozstawionymi szeroko. Łokcie powyżej dłoni.

Sumo Deadlift High Pull

Set - seria

Shoulder press / Push Press / Push Jerk - wyciskanie sztangi sprzed glowy w pozycji stojącej

Shoulder to overhead - sztanga ma się znaleźć nad głową dowolną techniką

Sit-ups - brzuszki

Skalowanie - dostosowywanie obciążenia, liczby powtórzeń, ćwiczeń do swojego poziomu. Zmniejszanie np. obciążenia w WOD, tak aby dać radę go wykonać bezpiecznie. Jeśli ktoś was pyta czy skalowaliście, to pyta czy zmniejszyliście obciążenie czy robiliście Rx.

Slam ball - piłka wypełniona piaskiem do uderzeń o ziemię

Snatch - rwanie sztangi

Squat Clean (SC) - zarzut na siad

Streching - rozciąganie

Strict pullup - podciągnięcie kulturystyczne

T2B (TTB) - toes to bar - palce nóg do drążka

Tabata - zestaw dowolnych ćwiczeń wykonywanych w następującym schemacie: 8 rund: 20 sekund pracy, 10 sekund odpoczynku

TGU - Turkish get-up - tureckie wstawanie

Turkish get-up - tureckie wstawanie

Thruster - wyrzut sztangi z mostka nad głowę z przysiadem (przysiad - wyrzut)

Toes to bar (TTB; T2B) - przenoszenie stóp do drążka w zwisie na drążku

Turkish get-up (TGU) - tureckie wstawanie

Walking Lunges - wykroki z przejsciem do przodu ("chodzone")

Wall Climb - wychodzenie po ścianie nogami w podporze przodem do ziemi

Wall-ball - uderzenia piłką lekarską o ścianę na określoną wysokość z przysiadu

Weightlifting - podnoszenie ciężarów

WOD - Workout of the day - trening dnia

 

 

Poniższy słownik postaramy się regularnie uzupełniać.

 

 

Zapraszamy również do skorzystania z naszego Słownika Street Workout.
Znajdziecie tam wiele przykładów ćwiczeń.

 

 

facebook

Jeśli robię krok w tył,
to tylko po to żeby wziąć rozbieg.

Kalendarz

Sep 2017

qla

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Szkoła na drążku 9 i 10

Dzisiaj zaprezentujemy dwa bardzo zbliżone do siebie triki, dzięki którym można `dosyć łatwo` przejść ze zwisu swobodnego do pozycji siedzącej na drążku. Wejście Hiszpańskie i Wejście Księcia...

Więcej…

Nowy Park do Workout - Warszawa Bemowo

Na wiosnę, na Bemowskim osiedlu Przyjaźń powstanie nowy Park do uprawiania Street Workout-u. Podobno inicjatorami akcji jest warszawska grupa...  

Więcej…

Szkoła na drążku 1 - Wymyk tyłem

Pierwszą serię tutoriali rozpoczynamy od filmików naszego kolegi zza wschodniej granicy: ?????? ???????a (Michaiła Waratowa). Seria jego tutoriali nazywa się ????? ???????, co w dosłownym tłumaczeniu na język polski oznacza szkołę drążka.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.