Ćwiczenia wysmuklające nogi

 

Ćwiczenia na szczupłe nogi

 

Często stosując ćwiczenia na nogi mamy obawy, że staną się one zbyt masywne, będą wyglądać jak nogi kulturysty.

Bez obaw, w przypadku kobiet osiągnięcie takiej sylwetki jest znacznie trudniejsze niż w przypadku mężczyzn.

Po pierwsze kobiety nie posiadają takiej ilości testosteronu jak mężczyźni, a to właśnie testosteron jest odpowiedzialny za kształtowanie się ciała.

Dodatkowo, aby zbudować masę mięśniową trzeba równocześnie z ćwiczeniami spożywać więcej pokarmu, zwłaszcza białka. Tu z kolei możemy przyznać, że mało która z nas mająca na celu zgubić zbędne kilogramy, je więcej.

No i ciężary - aby budować masę niezbędne są ćwiczenia z obciążeniem, co jak się domyślam nie jest naszym ulubionym zajęciem.

 

O mięśniach nóg można przeczytać więcej w tym artykule: Układ mięśniowy człowieka.

 

Poniżej przykładowe ćwiczenia wysmuklające uda - do stosowania 2-3 razy w tygodniu. Należy je wykonywać dokładnie wolnym tempem, robimy 3-4 serie.

  1. Leżymy na boku, podpierając się na łokciu. Nogi wyprostowane tworzą jedną linie z tułowiem. Unosimy do góry prosta nogę nie zapominając o obciągniętych placach stopy. Całość powtarzamy 30 razy, po czym zmieniamy stronę.

    Unoszenie nogi - ćwiczenia dla kobiet

     

  2. Pozycja podobna do tej z pierwszego punktu z taką różnicą, że noga znajdująca się na górze jest ugięta w kolanie i leży z przodu. Nogę znajdującą się na dole unosimy do góry i do dołu, nie musimy jej kłaść na podłogę. Całość powtarzamy 30 razy, po czym zmieniamy stronę.

    Szczupłe uda - ćwiczenia dla kobiet

     

  3. Siadamy na krześle. Ręce ugięte w łokciach trzymamy przed sobą. Wstajemy i z powrotem siadamy opierając się tylko na jednej nodze. Całość powtarzamy 15 razy, po czym zmieniamy nogę.

    Przysiady na jednej nodze - ćwiczenia dla kobiet

     

  4. Leżąc na brzuchu ręce trzymamy pod brodą. Uginamy kolano pod kątem 90° i unosimy nogę do góry. Palce stopy mamy obciągnięte. Całość powtarzamy 30 razy, po czym zmieniamy nogę. Ćwiczenie można tez wykonać w pozycji klęku podpartego - opierając dłonie o podłogę.

    Ćwiczenie na pośladki - ćwiczenia dla kobiet

     

  5. Stajemy w rozkroku, ugięte ręce trzymamy przed sobą. Robimy przysiad i maszerujemy w bok. Trzy kroki w prawo i trzy kroki w lewo. Całość wykonujemy 1 minutę.

    Przysiady z przemieszczeniem w bok - ćwiczenia dla kobiet

     

  6. Stajemy prosto, ręce trzymamy na biodrach. Robimy wypad, czyli przenosimy lewą nogę do tyłu. Wracając wyskakujemy do góry z uniesionym kolanem lewej nogi, po czym ponownie robimy wypad w tył tą samą nogą. Całość powtarzamy 30 razy na każdą nogę. Przy tym ćwiczeniu musimy pamiętać o tym, żeby kolano nogi znajdującej się z przodu nie wychodziło poza linię stopy.

    Wypady nóg - ćwiczenia dla kobiet

     

 

Chcąc szybciej uzyskać efekt zgrabnych nóg należy też pamiętać o ćwiczeniach cardio i łączyć je z ćwiczeniami np. takimi jak te wymienione powyżej. Cardio, czyli typowy trening aerobowy (bieg, taniec, chodzenie, pływanie, jazda na rowerze) skutecznie spalają tłuszcz całego ciała, dzięki temu modelowane mięśnie ukażą się naszym oczom znacznie szybciej.

 

Przykładowy zestaw ćwiczeń rekomendowanych przez nas:

  • Pajacyki - 50 powtórzeń

  • Przysiady z wyskokiem - 20 powtórzeń

  • Wypady nóg do tyłu - 20 powtórzeń na każdą nogę

  • Wspięcia na palce - 40 powtórzeń

  • Przysiady - 30 powtórzeń

  • Skip A (czyli bieg z kolanami unoszonymi do góry) - 30 sekund

  • Wypady do boku - 20 powtórzeń na każdą nogę

Całość powtarzamy 3 razy.

 

 

facebook

Nie ma złej pogody, czy złego dnia,
są tylko słabe charaktery.

Kalendarz

Oct 2017

costa1999

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Kalistenika - Trening w domu - Początkujący

W tym artykule przedstawimy przykładowy trening kalisteniczny, który każdy może wykonać w domu bez absolutnie żadnego sprzętu treningowego. Ponieważ nie każda osoba posiada w domu drążek treningowy, zaprezentujemy tu kilka sposobów na zastąpienie tego urządzenia. Jeśli nie wiecie jeszcze co to jest Kalistenika, to odsyłamy Was do ...

Więcej…

Przykładowe treningi dla początkujących

Pierwsza seria artykułu z kilkoma przykładowymi treningami dla osób chcących zacząć swoją przygodę ze street workout-em. Mamy nadzieję że pomogą Wam one zbudować podstawową siłę, potrzebną do trenowania SW.

Więcej…

Jak zrobić Front Lever?

Front Lever (po polsku: waga w zwisie przodem) - Jest to pozycja statyczna (izometryczna), bardzo często wykonywana przez osoby trenujące Gimnastykę i Street Workout. Polega na zwieszeniu i utrzymaniu siłą ramion wyprostowanego ciała w pozycji poziomej...

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.