× Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

Zawody i dipy

Więcej
2022/04/18 22:05 #66521 przez Patryk000
Zawody i dipy was created by Patryk000
Cześć,
Chciałbym zapytać o różnice między dipami na poręczach wysokich ( ruch przy swobodnie wyprostowanych nogach) oraz poręczach niskich (nogi zgięte w kolanach pod kątem prostym). Mam ten problem ze nie przetransportuje tyle zelastwa na plac a u siebie na siłowni mam tylko poręcze niskie także wychodzi na to że robię dipy bazowe na tych wysokich a te z ciężarem na niskich. I jak przeskoczenie z ciężarem na wysokie poręcze może wpłynąć na siłę i wyniki? I drugie pytanie gdzie w Polsce odbywają się jakieś zawody ze Street liftingu (nie licząc mp w Głogowie) serdecznie dziękuję za odpowiedź :) 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Maz
  • Maz Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • A dream within a dream
Więcej
2022/04/19 08:58 #66522 przez Maz
Replied by Maz on topic Zawody i dipy
Podwinięcie nóg na niskich poręczach może zmienić kąt całego ciała i w związku z tym trochę zmienić aktywację poszczególnych mięśni. Możesz temu świadomie przeciwdziałać. Zaobserwuj (najlepiej nagraj z boku) jak wchodzisz do dipa na obu typach poręczy. I staraj się tak podwijać nogi, żeby kąt tułowia przy dipie był taki sam.
Drugi problem to szerokość poręczy. Poręcze na placyku mogą być szerzej ustawione. Zmierz i ustaw swoje w domu tak samo.
To wszystko nie powinno znacząco wpłynąć na Twoje wyniki, ale jak pojedziesz na zawody, lepiej uniknąć dyskomfortowej sytuacji. Jeśli ciało nie jest przyzwyczajone do pracy w konkretnej pozycji, zdenerwujesz się, będzie Ci niewygodnie i w konsekwencji wynik będzie gorszy.

Obserwuj, jak wieszasz ciężar - to też nie jest całkowicie obojętne. Ostatnio zrobiłem pullupa na rekord - powiesiłem 50 kg. Ten ciężar rozmieściłem równomiernie na sobie - kamizelka, pas obciążeniowy, ciężarki na nogach i 15kg dodatkowo na pasie. Powtórzenie mi wyszło. Potem dla śmiechu wlazła na mnie córka - po prostu uczepiła się za szyję. Waży 50 kg, sprawdziliśmy. I nie dałem rady, bo za mocno ciągnęła mnie do tyłu.

Tak naprawdę ilość dipów spada znacząco dopiero przy przejściu na ringi. Ringi trzeba cały czas kontrolować, co zwalnia cały ruch, wydłuża time under tension i w konsekwencji spada mocno ilość powtórzeń.
Co do zawodów - nie mam pojęcia, nigdy nie startowałem

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Pepes
 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

facebook

Sprzęt treningowy

 

Ostatnio na forum