Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 11:28 #50167

  • Kelekette
  • Kelekette Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Waga:114
Wzrost:178
Wiek:21

Cel: Zrzucenie wagi

Trening:
-Pompki
-Pompki odwrotne(?) na krześle
-Superman
-Wznosy bioder
-Przysiady
-Wykroki
-Bieg bokserski
-Nożyce poziome
-Rowerek 30-40min po treningu

Witam serdecznie.
Chciałbym poprosić o pomoc, gdyż nie wiem czy aktualny trening ma sens. Zaczynałem nim ćwiczyć w połowie grudnia 2018 roku przy wadze 126 kg przy wzroście 178 cm. Tak sobie ćwiczyłem i w kwietniu tego roku byłem już przy wadze 114 kg. Potem nadeszła przerwa do teraz, waga na szczęście ustała w miejscu, ale niestety kondycja i siła już nie ta jak wcześniej.

Moje treningi były na zasadzie "x serii, 8 ćwiczeń, wszystkie do oporu, aż sił zabrakło (nie wiem czy to było dobre posunięcie)" Do tego dorzucałem kardio na rowerku stacjonarnym. Waga zeszła tak jak mówiłem i nie trzymałem się diety, po prostu jadłem zdrowiej.

Teraz chciałbym wrócić do tych treningów, by dalej jechać z wagą i czy workout będzie w tym celu miał sens? Czy będę musiał iść na siłownie, które niestety w mojej okolicy, przynajmniej dla mnie, przyjazne finansowo.

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 12:44 #50170

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 865
  • Podziękowania: 63
  • Oklaski: 6
Hej :)

Zacznę od końca: nie musisz iść na siłownie by kształtować swoją sylwetkę, nie musisz używać ciężarów by budować mięśnie i zrzucać tkankę tłuszczową :) Jak sam widzisz po swoim przykładzie nie chodząc na siłownie zrzuciłeś 12 kg bez diety! to super wynik, którego Ci gratuluje :)

Zanim dojdziemy do kwestii treningowych, radziłbym Ci jednak zainteresować się tym co nakładasz na talerz, nie chodzi mi o to byś nagle zaczął liczyć kcal, sprawdzać szczegółowo makro itp, wystarczy, że będziesz jeść trochę mniejszą ilość jedzenia, zminimalizuj ilość słodyczy, fast foodów, alkoholu i cukru a waga zacznie spadać a Ty zaczniesz wyrabiać sobie zdrowe nawyki, które jak Ci wejdą w krew to staną się czymś naturalnym itp. Bo musisz wiedzieć, że można zdrowo i naprawdę smacznie jeść :) nie trzeba wszystkiego sobie odmawiać itp.
Zadbaj tylko, by w każdym posiłku znalazło się przynajmniej z 20-30 gramów białka (np filet z kurczaka ma około 20g białka na 100 g produktu), bo ono jest składnikiem budulcowym, pomaga ono budować i utrzymać tkankę mięśniową, która przy redukcji może spadać.

Ważna jest też poza treningowa/spontaniczna aktywność, czyli w skrócie jak tylko możesz to się ruszaj, używaj schodów, spaceruj, rozmawiaj na stojąco, często wstań z krzesła, powierć się trochę itp, każdy dodatkowy ruch to sposób na spalone kcal, a o to chodzi :)

Co do treningu to polecałbym Ci trening 3 razy w tygodniu, chyba najlepiej formę FBW (trening całego ciała na jednym treningu) w formie obwodowej.
Przeczytaj workout-polska....e-treningi tam masz przykładowe treningi myślę, że jeden z początkowych treningów P1, P2, lub P3 mógłby być dobry, ale wypełnij proszę poniższą metrykę to będziemy mogli coś doradzić

############METRYKA START################
Wiek:
Wzrost:
Waga:

Ilość wykonanych pompek:
Ilość wykonanych podciągnięć (nachwyt i podchwyt):
Ilość wykonanych przysiadów:

Kiedy ostatni przebiegłeś/aś 0,5km, kiedy 2km, a kiedy 5km:
Ogólny stan fizyczny (słaby, średni, dobry, super):
Uprawiane aktywności fizyczne (rower, bieganie, siłownia, ?):
Jeśli ostatni trenowałeś cokolwiek (Siłownia, Street Worout, Crossfit, Boks...), to tu podaj jak wyglądał twój trening (plan treningowy, ciężar, jakie ćwiczenia ile serii, ...):

Przebyte kontuzje, urazy:
Czy teraz coś boli:

Jak często chcesz/możesz trenować:
Gdzie będą się odbywały twoje treningi (Dom, Siłownie, Park SW):
Co chcesz osiągnąć (schudnąć, złapać masę, poprawić wyniki w pompkach, nauka trików, ?..):
Co masz do dyspozycji (drążek w futrynie, drążek szeroki na świeżym powietrzu, park do SW, siłownia, ?.):
Co preferujesz: Kalistenika czy Street Workout?
############METRYKA KONIEC################
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Kelekette

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 12:49 #50172

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 1650
  • Podziękowania: 99
  • Oklaski: 12
Jeżeli chodzi o zbicie wagi to gównie dieta a nie treningi. Instaluj gitary policz sobie zapotrzebowanie na kalkulatorze bmr i ćwicz jak ćwiczyłeś wcześniej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Kelekette

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 14:30 #50175

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Online
  • Złoty forowicz
  • Posty: 293
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 2
Liczenie kcal wcale nie jest teraz takie trudne. Pobierz aplikację fitatu i z łatwością będziesz monitorował ile jesz co na pewno przełoży się na szybsze efekty. Zajmuje to może 5 min dziennie, sam stosuje to już od bardzo dawna i wpadło mi w nawyk, żeby zaraz po posiłku wstukać dane (później ze bez wyrzutów sumienia można wrzucić coś "śmieciowego" i nie przekroczyć ustalonej puli kcal).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Kelekette

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 14:47 #50176

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 865
  • Podziękowania: 63
  • Oklaski: 6
koteł masz całkowitą rację liczenie kcal jak masz fitatu jest banalne, ale do tego by zacząć to robić trzeba samemu chcieć. Czasami warto zacząć od drobnych zmian, a potem wchodzić na wyższe poziomy zaawansowania ;)
Z doświadczenia swojego i zaobserwowanego w rodzinie i u znajomych wiem, że jak ktoś na starcie będzie chciał za dużo rzeczy robić to może się wypalić, dlatego na starcie nie namawiam Kelekettea na fitatu, które polecam i sam kontrolnie stosuje
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 16:27 #50178

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Online
  • Złoty forowicz
  • Posty: 293
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 2
Masz rację, że niektórzy wolą stopniowo podnosić poprzeczkę, ale są też tacy którzy preferują wszystko zaplanować i działać konsekwentne wg założeń, np. u mnie albo liczę kcal ze wszystkiego i się pilnuje, albo jem wszystko nie zwracając uwagi ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 17:48 #50180

  • Rabbek
  • Rabbek Avatar
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 1650
  • Podziękowania: 99
  • Oklaski: 12
Ja kiedyś trenowałem amatorsko kolarstwo gdzie weekendowy trening to spalanie rzędu 2500 kcal i co zawsze lekki brzuch, nawet jak w zimę na spinning chodziłem i na dwa zajęcia pod rząd. Dopiero liczenie kalorii dało efekty bez zbędnego przemęczania się.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 19:03 #50184

  • Kelekette
  • Kelekette Avatar
  • Wylogowany
  • Brak rangi
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
############METRYKA START################
Wiek:21
Wzrost:178
Waga:114

Ilość wykonanych pompek: max. 25
Ilość wykonanych podciągnięć (nachwyt i podchwyt): Niestety 0 - nigdy nie ćwiczyłem, nie mam w domu ani drążka, ani fajnego, wytrzymałego stołu :(
Ilość wykonanych przysiadów: max. 35

Kiedy ostatni przebiegłeś/aś 0,5km, kiedy 2km, a kiedy 5km: 0,5km i 2km właśnie w kwietniu. 5km już nogi odmawiały mi posłuszeństwa
Ogólny stan fizyczny (słaby, średni, dobry, super): Słaby
Uprawiane aktywności fizyczne (rower, bieganie, siłownia, ?): rower stacjonarny i poniższy trening
Jeśli ostatni trenowałeś cokolwiek (Siłownia, Street Worout, Crossfit, Boks...), to tu podaj jak wyglądał twój trening (plan treningowy, ciężar, jakie ćwiczenia ile serii, ...):

Trening z kwietnia:
Tutaj się źle wyraziłem, miało być obwodów, nie serii. A na sam koniec było ich 5.
-Pompki - 20
-Pompki odwrotne(?) na krześle - 20
-Superman
-Wznosy bioder - 25
-Przysiady - 20
-Wykroki - 20
-Bieg bokserski 45s
-Nożyce poziome - 20
-Rowerek 30-40min po powyższym treningu
Jak już brakowało siły na daną liczbę powtórzeń to stopniowo je zmniejszałem - zależało od dnia
Zawsze był 1 dzien treningu, 1 dzień przerwy.

Przebyte kontuzje, urazy: 2016 - skręcona kostka
Czy teraz coś boli: nic

Jak często chcesz/możesz trenować: Mogę ćwiczyć prawie codziennie, co 2 tyg. weekendowy zjazd studencki.
Gdzie będą się odbywały twoje treningi (Dom, Siłownie, Park SW): Dom
Co chcesz osiągnąć (schudnąć, złapać masę, poprawić wyniki w pompkach, nauka trików, ?..): Schudnąć
Co masz do dyspozycji (drążek w futrynie, drążek szeroki na świeżym powietrzu, park do SW, siłownia, ?.): Póki co nic, ale będzie inwestycja w drążek
Co preferujesz: Kalistenika
############METRYKA KONIEC################

Dziękuje za taki odzew i porady!
Co do jedzenia: cukier i słodycze zawsze odpuszczam, po dramacie związanym z dentystami i dwoma zębami. Niby wyleczone, ale nadal się boję jeść, więc moim zdaniem szczęście w nieszczęściu :lol:
Natomiast co do codziennego zdrowego jedzenia, to zgadzam się w pełni że można smacznie i zdrowo zjeść, ale wtedy miałem trochę zakręcony tryb życia i starałem się "tak aby aby" jeść zdrowiej. Teraz obiecuję poprawę!
Od razu pobieram Fitatu i zaczynam kulinarną walkę.
No i staram się od wtedy cały czas wplatać ruch w życie, a spasłem się chyba klasycznie: siedzenie i złe jedzenie.
Sprawdziłem też BMR i wynosi 2400kcal
Spojrzałem również na treningi z linka poniżej, najbardziej pasuje mi P1, niestety, brak podciągania będzie się teraz za mną ciągnął.

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 19:46 #50185

  • Charles88
  • Charles88 Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Posty: 865
  • Podziękowania: 63
  • Oklaski: 6
drążek rozporowy kosztuje 30-50 zł i można go przymocować niżej i robić podciąganie poziome ;)
ewentualnie zawsze zostaje trzepak :D

PS
proponuje prowadzenie dziennika treningowego, zawsze będziemy mogli coś podpowiedzieć itp:)
Ostatnio zmieniany: 2019/11/06 19:49 przez Charles88.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Trening pod zrzucenie wagi - prośba o poradę 2019/11/06 22:52 #50190

  • koteł
  • koteł Avatar
  • Online
  • Złoty forowicz
  • Posty: 293
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 2
Jeśli ważysz 114 kg to 2400 na start to zdecydowanie za mało i nie będzie później z czego obcinać, a jak dodasz większą aktywność to już w ogóle. Ja bym zaczął od minimum 3000 i dopóki waga będzie schodzić to nic nie robisz. Później jak staniesz z wagą to wchodzisz na 2900 i to samo, później 2800 itd. To będzie najlepsze rozwiązanie, zbudujesz przy tym też trochę mięśni jak jesteś początkującym i dłużej wytrzymasz bo ja przy wadze 73 kg zaczynałem od 2400 i byłem głodny :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes, Virl3x

facebook

Nigdy nie narzekaj, że masz w życiu pod górę,
jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt!
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Obroty tyłem z siedzenia na drążku / Bar Spinning #3

Tutorial #22 Obroty tyłem z siedzenia na drążku / Bar Spinning #3 

Siema. Dzisiaj w poradniku nauka obrotów tyłem z siedzenia na drążku, zobacz jak w łatwy sposób nauczyć się takich obrotów, zapraszam do obejrzenia!

Więcej…

Próbne moduły Street Workout Parku w Piasecznie juz są!

W dniu 24 lutym ruszyły prace nad budową próbnych modułów Parku do Street Workout-u w Piasecznie. Przy Gosirze stanęły dwa bliźniacze moduły, które dzięki pomocy naszego kolegi droozdy zostały uwiecznione na fotkach.  

Więcej…

Recenzja ze Street Workout Poland Championships 2014

Street Workout Poland Championships 2014 mamy już za sobą. Zawody które odbyły się w dniach 23-24 sierpnia były wykonane w sposób bardzo profesjonalny. Wszystko zostało zapięte na ostatni guzik. ...

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.