Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Zanim poprosisz o trening zapoznaj się z wątkami przypiętymi.........

TEMAT: Początkujący / kilka pytań.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/16 11:55 #37201

  • Alph
  • Alph Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 16
  • Oklaski: 0
Cześć wszystkim. Na forum jestem nowy, a kalistenikę odkryłem dosyć niedawno. Zakupiłem drążek i trenowałem od samego początku treningami z pewnej aplikacji (MadBarz). Wydaje mi się, że zrobiłem dosyć duży progres siłowy bo doszedłem do 8 podciągnięć, a miałem problemy już ze zrobieniem drugiego. No ale od jakiegoś czasu treningi z tej aplikacji przestały mi sprawiać trudność i poszukuję czegoś nowego. Zrobiłem też 2 razy jeden trening z tego forum (był w jednym z artykułów), ale również nic. Jeśli chodzi o dietę to nie mam żadnej ścisłej, ale jem zdrowo i regularnie 5-6 razy dziennie. Naoglądałem się filmików z przemianami w 1 rok i nwm ile z tego jest prawdą, ale przez to zależy mi na ładnym uwidocznieniu mięśni, zdobyciu masy i sile. Trików raczej nie chcę się uczyć może dopiero w przyszłości wezmę się za jakąś flagę lub coś podobnego. Jestem dość szczupły (ektomorfik). Zastanawiam się też na jakiej zasadzie wykonywać trening. FBW czy zacząć już dzielić jakiś SPLIT i czy powinienem trening wykonywać obwodowo czy raczej klasyczne seria po serii. Stoję w miejscu od jakiegoś czasu i widać to na dzień po treningu bo zawsze było czuć trenowane mięśnie,a teraz nic (brak tego przyjemnego bólu). Napiszę jeszcze raz w punktach moje pytania, żeby nie trzeba było analizować całego tekstu bo trochę się rozpisałem :D
1. FBW czy SPLIT
2. Obwody czy Seria po serii
3. Jak przybrać na masie mięśniowej i uwidocznić te mięśnie (wiadomo 6-pak itp xD)
4. Co zrobić, żeby nie stać w miejscu (chodzi mi głównie o to, że przestałem czuć ten ból na następny dzień, który jakby potwierdzał to, że mięśnie rosną :D )
5. Jak układać sobie plan treningowy (ile ćwiczeń, jakie przerwy itp.)
** 6. Czy powinienem rozciągać się bezpośrednio po treningu czy w dni wolne? Przeczytałem jakiś czas temu, że bezpośrednio po treningu nie powinno się rozciągać trenowanych mięśni, ale też dużo osób właśnie mówi, że rozciąganie po treningu jest bardzo ważne.
Ostatnio zmieniany: 2017/06/16 11:56 przez Alph.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/16 13:29 #37203

  • Szymon Lutowicz
  • Szymon Lutowicz Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 173
  • Podziękowania: 18
  • Oklaski: 4
1 To już zależy co sam wolisz . W SPLIT skupiasz się na wybranych partiach mięśniowych możesz się na nich bardziej skupić, a FBW jako że angarzuje większość mięśni całego ciała w jednym treningu.

2 Seria po serii wtedy gdy mamy dużo ćwiczeń lepiej się nadaje do treningu. Natomiast obwód jest dobry gdy mamy do 4 ćwiczeń np.

podciąganie
pompki
inny rodzaj podciągnięć
inny rodzja pompek

3. Metody treningowe tam jest post opisujący trening na masę. Na spalenie tłuszczu tabata może być dobra z ćwiczeń. Ale najważniesza jest dieta, do uzyskania masy zdrowe jedzenie by uzyskać nadwyżkę, a przy rzeźbieniu niewieki deficyt kaloryczny.

4. Ból mówi że doszło do uszkodzeń włukien mięśniowych co prowadzi do ich rozroztu, ale to nie zawsze ma do progresu. Ogólnie trzeba zastosowywać coraz trudniejsze warianty ćwiczeń lub też dodać kilka seri.

5. To już troche indywidualna sprawa wszystko zależy od stopnia zaawansowania. Poczytaj w metodach treningowych o tym też coś znajdziesz. Więcej szczegółó inni ci powiedzą jeżeli wypełnisz metrykę.

6. Na tym się nie znam.

Mam nadzieję że to troche pomogło. Napisałem najważniejsze informacje bo sam bardzo dużo nie wiem, może ktoś bardziej doświadczony bardziej ci pomoże.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/16 14:09 #37205

  • Nabemori
  • Nabemori Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 221
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 1
1. Zależy tylko od Ciebie.
2. Tak jak kolega wyżej.
3. Nadwyżka kaloryczna.

4. Cały czas bólu nie będziesz czuł, bo mięśnie się ,,przyzwyczajają,, Musisz stosować coraz cięższe ćwiczenia.
5. Na forum masz kilka przykładów. Na ich podstawie możesz sobie coś ułożyć. Do tego filmiki na yt.
6. Rozciąganie po treningu raczej odradzam, bo włókna po treningu masz już pozrywane, rozciąganie może spowodować kontuzje. Jednak po kilkanaście sekund w jednej pozycji, ale lekkie rozciąganie, nie do oporu nie powinno zaszkodzic. Jednak lepiej kilka godzin po treningu, lub na drugi dzień.
Mam plan plan,
I za ciosem idę...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/16 15:10 #37206

  • Alph
  • Alph Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 16
  • Oklaski: 0
A co myślicie o treningu 4 razy w tygodniu tyle, że - PON, ŚR, PT to normalnie FBW seria po serii, a w sobotę bym sobie ułożył jakiś secik 4 ćwiczeń na samą górę i obwodami np przez 30-40 min ile zdążę. Mógłbym to co tydzień zmieniać tzn. pierwszy tydzień obwód na góre, drugi na brzuch, trzeci na nogi i od początku lub po prostu na te partie, które będą mniej zmęczone po piątku. I myślę, że poćwiczę jeszcze jakiś czas FBW, a potem zmienię na Splita. Ktoś się orientuje ile mniej-więcej dawać ćwiczeń do takiego FBW? Tzn czy na nogi dawać tyle samo ile na górę czy skupiać się głównie na górze a brzuch i nogi trochę mniej. Jeszcze chciałem zapytać co z ćwiczeniami na lędźwie? Wplatać je w trening czy już po treningu robić przez jakieś 10 minut?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/16 18:16 #37207

  • Nabemori
  • Nabemori Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 221
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 1
Lędźwie, brzuch i nogi, z tego możesz ułożyć jakiś sensowny obwodzik na ten dzień. W ten dzień obwód a w Pon, Śr, Pt do treningu dołożyć coś na brzuch i lędźwie a nogi raz na 3 treningi.

Myśl, ćwicz, dojdziesz do tego, że będziesz czuł ten trening. Musisz eksperymentować, bo nikt nie wie jak to na Ciebie zadziała. Poćwiczysz to ewentualnie sam wprowadzisz zmiany.
Mam plan plan,
I za ciosem idę...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/16 21:19 #37212

  • Alph
  • Alph Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 16
  • Oklaski: 0
Ok, będę kombinował :D Jedynie nie wiem czy uda mi się zmieścić w 4 ćwiczeniach lędźwie, nogi i brzuch na ten obwód no chyba, że ćwiczenia które będą razem z brzuchem angażowały lędźwie lub jakieś inne łączone. Pooglądam coś na YT jeszcze i poszukam, może znajdę jakiś sensowny obwodzik na ten dzień lub sam coś skleje. Dzięki za pomoc i czekam na kolejne porady jeśli ktoś jakieś ma :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/17 08:31 #37217

  • Nabemori
  • Nabemori Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 221
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 1
Obwód nie musi się składać koniecznie z 4 ćwiczeń. Równie dobrze możesz zrobić z 6. Jakieś wznosy kolan, plank, unoszenie nóg leżąc to na brzuch. Supermeny i rozjazdy na lędźwie. Unoszenie nóg też trochę oddziałuje na nogi. No i na racice np: przysiady lub wykroki. B/L/B/L/B/N

Kombinuj, kombinuj. Podałem Ci tylko przykład.
Mam plan plan,
I za ciosem idę...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/21 18:27 #37329

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 7128
  • Podziękowania: 406
  • Oklaski: 106
Brak zakwasów? Zwiększ ilość serii, przyciśnij mocniej z powtórzeniami, zmieniaj regularnie ćwiczenia (nawet co trening), utrudniaj...
Więcej regeneracji jeśli chcesz szybciej urosnąć.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/22 22:19 #37392

  • Alph
  • Alph Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 16
  • Oklaski: 0
Chciałem jeszcze zapytać o pewną rzecz. Otóż czy mógłbym trenować w taki sposób, że robię max powtórzeń danego ćwiczenia (trudniejsza wariacja) ale nie więcej niż 12 powtórzeń i nie więcej niż 5 serii, ale jeśli po 2 seriach już nie daje rady to robię te pozostałe 3 serię łatwiejsze ćwiczenie wciąż max powtórzeń? Ćwiczenie zmieniam na łatwiejsze jeśli wiem, że nie zrobię więcej niż 5 powtórzeń w kolejnej serii. Właśnie przy tym robieniu maxa w każdej serii ale trzymaniu się tych powtórzeń 6-12 czuję te mięśnie i mogę je zakatować. Widzę to u siebie, że nie działa na mnie trzymanie się 60-70% w powtórzeniach. Obejrzałem też kilka filmików na YT w której osoby mówią, że bez sensu jest robienie np. 6 podciągniec w serii kiedy nasz max to 10. Zastanawiam się czy to bezpieczne takie maxowanie co trening. Oczywiście jeśli będę czuł zakwasy dłuższy czas to zmniejsze częstotliwość treningów lub inaczej rozplanuje dni treningowe.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/23 11:20 #37401

  • Nabemori
  • Nabemori Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Posty: 221
  • Podziękowania: 19
  • Oklaski: 1
To faktycznie max powtórzeń ale nie więcej niż 12 i 5 serii.
Wiesz ile możesz robić serii podciągania? 9? 12?
Zrób chociaż 9 serii na 60-70% to zobaczysz.
Mam plan plan,
I za ciosem idę...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/23 19:46 #37428

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 7128
  • Podziękowania: 406
  • Oklaski: 106
Można tak robić że zaczynasz od najtrudniejszych ćwiczeń i po kilku seriach zmieniasz na łatwiejsze ćwiczenia.

Z maksowaniem trzeba trochę uważać.
Wiele osób jedzie non stop na maksa i niby nic się nie dzieje, ale wiele innych osób nabawiło się w ten sposób kontuzji.


Dobrze jest robić sobie cykle w stylu 1 tydzień na maksa, a kolejny na 70%.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/23 21:00 #37438

  • Alph
  • Alph Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 16
  • Oklaski: 0
Ok rozumiem. Oglądałem film myślę dość doświadczonego kolesia (Red Delta Project), w którym mówił, że nie trzeba wykonywać po 8,9,10 serii danego ćwiczenia skoro można osiągnąć ten sam efekt skatowania mięśnia w 2 może w 3 seriach robiąc max powtórzeń, ale wolno i dokładnie napinając nie tylko ten trenowany, ale wszystkie inne i skupić się na fazie schodzenia w dół (kilka sekund żeby trwała). To podobno bardzo napędza rozbudowę mięśni przy czym można skrócić czas trwania treningu. I właśnie po takim treningu robiąc go ostatnio czuję zakwasy, a po zwykłych gdzie robię swoje 60-70% i w 5 serii już nie daje rady mimo to na następny dzień nic nie czuć :D Chyba zacznę robić tak jak napisałeś zulco 1 tydzień na maksa a kolejne na te 70% ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/23 21:48 #37440

  • xxvii
  • xxvii Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • I started street workout 27 March 2015 and I'm not going to stop until I become strongest in the world
  • Posty: 109
  • Podziękowania: 8
  • Oklaski: 0
Logiczne, że dłuższy czas napięcia i wolna faza negatywna przyniesie efekty w masie, bo zwiększy mikrouszkodzenia w trakcie treningu co jak sam mówisz już odczuwasz w postaci domsów dzień po takim treningu. Jeszcze lepszym sposobem, moim zdaniem, jest wykonywanie 3 zatrzymań po 3-5 sekund, aktywny zwis, głowa pod drążkiem i broda nad drążkiem. Zapewniam, że siła i wytrzymałość poleci w górę, a masa, również, tak ćwiczy Zef Zakaveli i to głównie dlatego ma łapy jak połowa jego talii i zajebistą wytrzymałość. :P
I started street workout 27 March 2015 and I'm not going to stop until I become strongest in the world

INSTAGRAM - www.instagram.c...likezoran/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Alph

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/25 21:21 #37473

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 7128
  • Podziękowania: 406
  • Oklaski: 106
Przy takim powolnym dynamika zacznie kuleć.
Na własnym przykładzie to wiem.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/25 21:24 #37474

  • xxvii
  • xxvii Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • I started street workout 27 March 2015 and I'm not going to stop until I become strongest in the world
  • Posty: 109
  • Podziękowania: 8
  • Oklaski: 0
Ale da to siłę i wytrzymałość, a dzięki tym 2 cechom progres w dynamice będzie bardzo szybki i w 1-2 tygodnie nadrobi jeżeli mu się kiedyś zachce dynamiki. ;)
I started street workout 27 March 2015 and I'm not going to stop until I become strongest in the world

INSTAGRAM - www.instagram.c...likezoran/
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/25 23:09 #37487

  • Alph
  • Alph Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 16
  • Oklaski: 0
A jeśli tylko fazę opuszczania robiłbym wolno a podciąganie szybko? Tak samo np w pompkach w dół wolno w górę jak najszybciej. Można tak ćwiczyć i czy jest sens?
Ostatnio zmieniany: 2017/06/25 23:10 przez Alph.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/26 17:51 #37500

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 7128
  • Podziękowania: 406
  • Oklaski: 106
Jest sens. Zawsze jest sens.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/26 20:44 #37509

  • Alph
  • Alph Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 16
  • Oklaski: 0
Chciałbym jeszcze zapytać o jedną rzecz. Czy mogę cały czas trenować FBW czy w pewnym momencie będę musiał zmienić na split'a? Nie wiem czy przy FBW przez dłuższy czas dam radę zrobić jakąś masę i zbudować sylwetkę. Spodobało mi się właśnie bo w dni wolne mogę się spokojnie porozciągać + jakieś ćwiczenia cardio, a przy splicie cały tydzień zapchany. Widziałem, że dużo zaawansowanych osób trenuje już Push/Pull/Legs i nwm czy jest to konieczne. Również tak, żeby to FBW nie trwało dłużej niż 1,5h razem z rozgrzewką.
Ostatnio zmieniany: 2017/06/26 20:45 przez Alph.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/06/30 21:05 #37565

  • zulco
  • zulco Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Żeby dojść do źródła trzeba iść pod prąd.
  • Posty: 7128
  • Podziękowania: 406
  • Oklaski: 106
Możesz trenować cały czas FBW.
Masa będzie szła do przodu.
Za 2-3 lata możesz się zastanowić czy nie zmienić, jak twoje cele będą tego wymagały.
Trening z własną masą ciała.
Workout Polska - Street Workout i Kalistenika
http://workout-polska.pl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Początkujący / kilka pytań. 2017/07/02 09:35 #37575

  • Krzysiek77
  • Krzysiek77 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • Posty: 1655
  • Podziękowania: 53
  • Oklaski: 18
zulco napisał:
Możesz trenować cały czas FBW.
Masa będzie szła do przodu.
Za 2-3 lata możesz się zastanowić czy nie zmienić, jak twoje cele będą tego wymagały.

Nikt by tego chyba lepiej nie ujął :)
NO PAIN NO GAIN
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Pepes

facebook

Jedyny nieudany trening, to taki,
który się nie odbył.

Kalendarz

Aug 2017

Krzysiek77

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Obroty tyłem z siedzenia na drążku / Bar Spinning #3

Tutorial #22 Obroty tyłem z siedzenia na drążku / Bar Spinning #3 

Siema. Dzisiaj w poradniku nauka obrotów tyłem z siedzenia na drążku, zobacz jak w łatwy sposób nauczyć się takich obrotów, zapraszam do obejrzenia!

Więcej…

100 treningów bez sprzętu

Widziałem już wiele tego typu treningów.

Nawet chciałem je pozbierać i wrzucić luzem w formie grafiki.

Ale bym się musiał przy tym narobić :P

Więcej…

Street Workout Showcase

W dniach 18-19 Kwietnia 2015 r. we Wrocławiu, podczas międzynarodowych targów Wrocław Sport Power ekipy z całej Polski prezentować będą swoje umiejętności właśnie na pokazie Street Workout Showcase!

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.