Crossfit

Co to jest Crossfit?

CrossFit Girl

Próbowaliście może kiedyś wbiec na wysokie schody, bądź na szczyt góry i mimo że już nie dawaliście rady biegliście dalej z językiem na brodzie?

A może na zajęciach WF-u kazano wam zrobić w określonym czasie maksymalnie dużo brzuszków, przysiadów, bądź pompek?

 

Crossfit wygląda podobnie. Głównym jego założeniem jest maksymalne zmęczenie całego organizmu w krótki okresie czasu, poprzez wielokrotne wykonywanie tych samych ćwiczeń. Głównie są to ćwiczenia wielostawowe, złożone, wymagające odpowiedniej techniki.

Wpływa to na ogólną kondycję organizmu, szybkość i wytrzymałość mięśni oraz ich siłę.

 

Skąd się wziął?

Moda na Crossfit przywędrowała do nas zza Oceanu.

Właśnie w USA w latach 90-tych pojawiły się pierwsze jego odmiany.

 

Za sprawą firmy Reebok, która jest mocno zaangażowana w jego popularyzację; trafił on do Polski i szybko zyskał uznanie wśród osób uprawiających różnego rodzaju sporty.

 

Początkowe założenia treningu CrossFit nie były nastawione na konkretny plan treningowy, czy systematyczność. Liczyła się własna pomysłowość i oczywiście skrajny wysiłek.

Obecnie treningi układane przez wykwalifikowanych trenerów wprowadzają pewien rygor, ale i dokładniej ukierunkowują na określony efekt.

 

Gdzie i jak można ćwiczyć?

CrossFit na dworze

Crossfit można wykonywać wszędzie: W parku, na boisku lub placu zabaw, siłowni. Wystarczy wybrać sobie kilka ćwiczeń i wykonywać je na zmianę do pełnego zmęczenia.

 

Osobom, które nie miały wcześniej zbyt wiele styczności ze sportem sugerujemy rozpoczęcie treningu pod okiem profesjonalnego trenera.

 

Treningi najlepiej wykonywać w grupie. Pojawia się wtedy dodatkowy element rywalizacji.

Jeden z najprostszych przykładów, który mi się właśnie nasuną, to:

  • 10 pompek

  • 15 przysiadów

  • 10 sekund odpoczynku

I tak w kółko, aż nogi lub ręce odmówią posłuszeństwa.

 

Korzyści z ćwiczenia Crossfit-u??

Zapytacie pewnie, po co to wszystko? Po co doprowadzać organizm do tak dużego wysiłku?

Jeśli nie złapaliście nigdy bakcyla treningów, to mogę jedynie powiedzieć, że to samo zdrowie i dzięki temu łatwiej nam będzie w codziennym życiu.

Jeśli już jesteście zarażeni treningami, to po prostu kolejny sposób na rozwój mięśni (głównie szybko kurczliwych), naprawdę duży wzrost wydolności i wydajności organizmu widoczny przy każdym treningu, wzrost siły, poprawa sylwetki, spalenie naprawdę dużej ilości kalorii i wiele wiele innych.

 

Zagrożenia?

Jak w każdej dyscyplinie sportu, tu również zdarzają się kontuzje.

 

Szybkie tempo jak również duże zmęczenie organizmu w trakcie treningu powodują zaburzenie techniki w trakcie wykonywania ćwiczeń.

Nie od dziś wiadomo, że nieprawidłowa technika może powodować: przeciążenia stawów, wiązadeł, urazy pleców, barków, naderwanie mięśni i co tam sobie człowiek jeszcze wymyśli.

 

Jest to dosyć częste zjawisko, gdyż walcząc z możliwościami własnego organizmu przekraczamy niebezpieczną granicę.

 

Dodatkowo na skutek dużego wysiłku następuje odwodnienie organizmu - jeden trening usuwa z naszego ciała nawet do 2,5 litra wody (nie mylić z tłuszczem), więc obowiązkowo w trakcie treningu należy dostarczyć do naszego organizmu odpowiednią ilość płynów.

 

Więc tak samo jak w każdym sporcie warto zachować zdrowy rozsądek w trakcie ćwiczeń i zawsze przed ich rozpoczęciem odpowiednio się rozgrzewać.

 

Przykłady ćwiczeń wykonywanych w Crossfit-cie?

 

Trening CrossFit

  • Brzuszki,

  • Przysiady - różne odmiany,

  • Wyciskania sztangi,

  • Rwania sztangi,

  • Wskoki na przeszkody,

  • Podciągania na drążku - różne odmiany,

  • Skakanie na skakance,

  • Biegi na bieżni

  • Rzucanie ciężarem jak najdalej

  • pływanie

  • wspinanie po linie

  • I wiele innych...

 

 

Zapraszamy również do skorzystania z naszego Słownika Crossfit. Znajdziecie tam wiele przykładów ćwiczeń.

 

 

facebook

Jedyną osobą, która może Ci powiedzieć, że nie dasz rady...
jesteś Ty sam. Reszta nie ma nic do gadania!
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Bar Spinning #2 / kręcenie na drążku tyłem - Street Workout podstawy

Obiecany poradnik do nauki kręcenia tyłem po wejściu taboretem!(poprzedni poradnik). Jeśli wejście taboretem jest dla Was proste, z Bar Spining-iem też sobie poradzicie. Zapraszam do obejrzenia i nauki.

Więcej…

GHETTO WORKOUT SHOW na targach Fit&Sport Show

Podczas drugiego dnia targów Fit & Sport Show w Warszawskim Centrum EXPO XXI miałem przyjemność oglądać odbywające się po raz pierwszy zawody GHETTO WORKOUT SHOW. Zawody które odbyły się w niedzielę 16 listopada 2014 r. były zorganizowane przez znaną nam grupę Ghetto Workout Poland i były typowo Street Workout-owe. ...

Więcej…

Swing to back / front combo

Trochę dynamiki od Sebastiana.

Tutorial nr #25

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.