Rozgrzewka - Część 1: Wstęp

 


Kolejna część: Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna


 

Jedna z najważniejszych części treningu, a jednocześnie najczęściej bagatelizowana przez początkujących (i nie tylko) sportowców.

rozgrzewka - nogi

Ponieważ jest to tzw. "temat rzeka", podzielimy go na kilka części prezentowanych w kolejnych artykułach...

 

Co to jest rozgrzewka?

Rozgrzewka jest to zestaw ćwiczeń poprzedzających właściwy trening, mająca na celu przygotowanie organizmu do wzmożonego wysiłku.

 

Bardzo często składa się ona z dwóch części:

  • Ogólnej ? Służącej pobudzeniu całego organizmu (układu mięśniowego, nerwowego , krążenia, oddechowego, rozciągnięcie wiązadeł i ?przesmarowanie? stawów). Aby żadna z partii ciała nie była pominięta, dobrym rozwiązanie przy tego typu rozgrzewkach jest przechodzenie od najwyższych partii ciała do najniższych (przykładowo: kark, barki, ramiona, przedramiona, nadgarstki, plecy, biodra, uda, łydki, stopy).
  • Specjalistycznej ? Skoncentrowanej na konkretnej dyscyplinie sportowej, bądź danej partii ciała która będzie ćwiczona.

 

Czemu służy i czemu zapobiega?

Badania wykazały, że wyższa temperatura ciała wpływa pozytywnie na wydajność mięśni. Są one bardziej pobudzone i szybciej reagują na bodźce nerwowe. W ten sposób możemy wyciągnąć znacznie więcej z naszego organizmu.

 

Dobroczynne skutki rozgrzewki, to:

  • Poprawia pracę płuc:rozgrzewka - układ ruchowy
    • Płuca są przewentylowane,
    • Do krwi dociera więcej tlenu.
  • Przyśpiesza bicie serca:
    • Świeża krew jest rozprowadzana po organizmie (transport tlenu i substancji odżywczych),
    • Zwiększenie ukrwienia ciała,
    • Zwiększenia ukrwienia mięśni.
  • Wyższa temperatura ciała:
    • Szybsza kurczliwość mięśni.
  • Rozciągnięcie mięśni i wiązadeł:
    • Większy zakres ruchu,
    • Mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji.
  • Rozgrzane stawy:
    • Większy zakres ruchu,
    • Rozprowadzenie płynu stawowego (lepsze smarowanie),
    • Mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji,
    • Nic nie pyka i nie strzela :).
  • Zmniejsza ryzyko kontuzji,
  • Pozytywna motywacja do ćwiczeń.

 

rozgrzewka - kark

Ile powinna trwać rozgrzewka?

Dobrze wykonana rozgrzewka powinna trwać około 15-30 minut.

W tym czasie możemy dwukrotnie wykonać serie ćwiczeń z ogólne części rozgrzewki i dwie serie specjalistycznej.

 

Wydaje mi się, że jest to absolutne minimum, ale znając realia treningowe sugeruje, nigdy nie schodzić poniżej 10minut.

 

 

 


Kolejna część: Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna


 

facebook

Wszyscy ludzie upadają,
tyle że Ci Wielcy potrafią iść z obdartym kolanem.

Kalendarz

Sep 2018

Krystian

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Kobiety w Street Workout

Kto powiedział że Street Workout jest tylko dla mężczyzn. Kobiety również świetnie się w nim odnajdują odnajdują. Postaramy się zachęcić Was do trenowania Street Workout zamieszczając kilka filmików z udziałem kobiet.  

Więcej…

Taboret - Street Workout podstawy

Taboret jest to jedno z podstawowych wejść na drążek, w poradniku znajdziesz przydatne ćwiczenia do nauki, oraz najczęstsze błędy. Miłego oglądania.

Więcej…

Back Lever One Arm - Waga Tyłem na jednej ręce

Zwykły back lever (waga tyłem) to dla Ciebie nic trudnego? To znak że czas przejść na wyższy poziom! W tym poradniku zobaczysz jak nauczyć się back levera na jedną rękę! Zapraszam! Sebastian!

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.