Rozgrzewka - Część 1: Wstęp

 


Kolejna część: Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna


 

Jedna z najważniejszych części treningu, a jednocześnie najczęściej bagatelizowana przez początkujących (i nie tylko) sportowców.

rozgrzewka - nogi

Ponieważ jest to tzw. "temat rzeka", podzielimy go na kilka części prezentowanych w kolejnych artykułach...

 

Co to jest rozgrzewka?

Rozgrzewka jest to zestaw ćwiczeń poprzedzających właściwy trening, mająca na celu przygotowanie organizmu do wzmożonego wysiłku.

 

Bardzo często składa się ona z dwóch części:

  • Ogólnej ? Służącej pobudzeniu całego organizmu (układu mięśniowego, nerwowego , krążenia, oddechowego, rozciągnięcie wiązadeł i ?przesmarowanie? stawów). Aby żadna z partii ciała nie była pominięta, dobrym rozwiązanie przy tego typu rozgrzewkach jest przechodzenie od najwyższych partii ciała do najniższych (przykładowo: kark, barki, ramiona, przedramiona, nadgarstki, plecy, biodra, uda, łydki, stopy).
  • Specjalistycznej ? Skoncentrowanej na konkretnej dyscyplinie sportowej, bądź danej partii ciała która będzie ćwiczona.

 

Czemu służy i czemu zapobiega?

Badania wykazały, że wyższa temperatura ciała wpływa pozytywnie na wydajność mięśni. Są one bardziej pobudzone i szybciej reagują na bodźce nerwowe. W ten sposób możemy wyciągnąć znacznie więcej z naszego organizmu.

 

Dobroczynne skutki rozgrzewki, to:

  • Poprawia pracę płuc:rozgrzewka - układ ruchowy
    • Płuca są przewentylowane,
    • Do krwi dociera więcej tlenu.
  • Przyśpiesza bicie serca:
    • Świeża krew jest rozprowadzana po organizmie (transport tlenu i substancji odżywczych),
    • Zwiększenie ukrwienia ciała,
    • Zwiększenia ukrwienia mięśni.
  • Wyższa temperatura ciała:
    • Szybsza kurczliwość mięśni.
  • Rozciągnięcie mięśni i wiązadeł:
    • Większy zakres ruchu,
    • Mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji.
  • Rozgrzane stawy:
    • Większy zakres ruchu,
    • Rozprowadzenie płynu stawowego (lepsze smarowanie),
    • Mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji,
    • Nic nie pyka i nie strzela :).
  • Zmniejsza ryzyko kontuzji,
  • Pozytywna motywacja do ćwiczeń.

 

rozgrzewka - kark

Ile powinna trwać rozgrzewka?

Dobrze wykonana rozgrzewka powinna trwać około 15-30 minut.

W tym czasie możemy dwukrotnie wykonać serie ćwiczeń z ogólne części rozgrzewki i dwie serie specjalistycznej.

 

Wydaje mi się, że jest to absolutne minimum, ale znając realia treningowe sugeruje, nigdy nie schodzić poniżej 10minut.

 

 

 


Kolejna część: Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna


 

facebook

Jeśli robię krok w tył,
to tylko po to żeby wziąć rozbieg.

Kalendarz

Sep 2017

qla

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
piksel black
 

Ostatnio na forum

 

 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Rozgrzewka przed ćwiczeniami na drążku / Warmup

Tutorial - Rozgrzewka przed ćwiczeniami na drążku / Warmup exercises before Jak wiemy rozgrzewka jest jedną z najważniejszych części treningu. Jej prawidłowe przeprowadzenie zmniejsza ryzyko kontuzji, oraz poprawia efektywność treningu.

Więcej…

Nowy Park do Workout - Warszawa Bemowo

Na wiosnę, na Bemowskim osiedlu Przyjaźń powstanie nowy Park do uprawiania Street Workout-u. Podobno inicjatorami akcji jest warszawska grupa...  

Więcej…

Posiłek po treningowy

Posiłek po treningu jest równie istotny jak posiłek spożywany przed treningiem. Mimo, że bardzo często po skończonych ćwiczeniach nie odczuwamy uczucia głodu to jednak zawsze warto coś zjeść, choćby garść suszonych owoców czy małą porcję jogurtu. Wynika to przede wszystkim z tego, że...

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.