Rozgrzewka - Część 2: Rozgrzewka ogólna

 


Poprzednia część: Rozgrzewka - Część 1: Wstęp


 

W tej części artykułu, postaramy się przybliżyć najważniejsze elementy ogólnej rozgrzewki, na które warto zwrócić uwagę.

 

Rozgrzewka ogólna - Na co zwrócić uwagę

 

Rozgrzewka

  1. Czas trwania rozgrzewki nie powinien być krótszy niż 10 minut. Górna granica powinna być uwarunkowana długoścąi i intensywności treningu właściwego (im dłuższy i cięższy trening, tym rozgrzewka powinna być dłuższa). Zwykle 25 minut w zupełności wystarczy.

     

  2. Tempo rozgrzewki nie może być zbyt szybkie. Rozgrzewka ma przygotować organizm do późniejszego wysiłku, a nie doprowadzić do jego wycieńczenia.

     

  3. Intensywność rozgrzewki powinna wzrastać wraz czasem jej trwania.

     

  4. Rozgrzewka powinna w pierwszej kolejności poprawić krążenie i podnieść temperaturę ciała. Dopiero jak osiągniemy ten efekt, powinniśmy zacząć rozgrzewać stawy.

     

  5. Stawy człowiekaRozgrzewka ogólna powinna uwzględniać wszystkie partie ciała. Starając się nie pominąć żadnej z jego części, warto przyjąć metodę przechodzenia od góry, do dołu.

     

  6. Warto też zdawać sobie sprawę z tego, iż prócz łokci i kolan, wszystkie inne przeguby działają w kilku płaszczyznach.
    Pamiętajmy, by ruchy w tych miejscach uwzględniały zarówno każdą z płaszczyzn z osobna, jak również ruchy wielopłaszczyznowe.

     

  7. Intensywne rozciąganie ciała powinno być przeprowadzone dopiero wówczas, gdy całe ciało i stawy są już rozgrzane.

 

 

Przykładowa rozgrzewka

 

  1. Przykładową rozgrzewkę rozpoczniemy od dwuminutowego truchtu.

    Wstępnie poprawimy w ten sposób krążenie krwi, zanim zaczniemy rozgrzewać nasze stawy.

     

  2. Stosując metodę od góry do dołu zastosujemy poniższe zestawy ćwiczeń na poszczególne partie ciała:

    • Stawy kręgów szyjnych - Ruchy w poszczególnych płaszczyznach, Krążenia głową Rozgrzewka karku
    • Staw barkowy, górne partie pleców - Krążenia barków, Krążenia ramion
    • Staw łokciowy - Krążenia przedramion
    • Staw promieniowo-nadgarstkowy - Krążenia nadgarstków
    • Staw biodrowy oraz stawy odcinka lędźwiowego kręgosłupa - Skłony tułowia, Skrętoskłony, Krążenia bioder
    • Staw kolanowy - Przysiady płytkie, przysiady głębokie,
    • Staw skokowo-goleniowy - Krążenia stopą,

     

    Na tym etapie mogli byśmy przejść do rozgrzewki właściwej, jednak warto zastosować się jeszcze do poniższych zaleceń.

     

  3. Rozciąganie powinno odbyć się dopiero na tym etapie.

     

  4. Punkt 2 rozgrzewki warto w całości powtórzyć.

     

  5. Jeśli posiadamy jakiekolwiek problemy z ciałem (przez chorobę, kontuzję), warto poświęcić tej części naszego ciała więcej czasu i dodatkowo ją rozgrzać.

     

 

 


Poprzednia część: Rozgrzewka - Część 1: Wstęp


 

 

facebook

Wyznaczaj sobie cele i dąż do nich,
osiągnięty cel da Ci dalszą motywację,
a droga którą będziesz podążał by go osiągnąć da ci siłę.

Kalendarz

Jan 2017

Zulco

Kalendarz Workout Polska
Mo Tu We Th Fr Sa Su
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
piksel black
 

Rutyny MadBarz

Zapraszamy do nowo utworzonej galerii z rutynami MadBarz.

Galeria MadBarz

Beginner

Medium

Hard

UWAGA!!!

Ćwiczenia wykonywane w nieodpowiedni sposób mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia.

Szczególnie bardziej efektowne triki wykonywane na wysokości zagrażają bezpieczeństwu twojemu i innych.

Zawsze zachowaj ostrożność podczas wykonywania trików.

Jeśli doszło do jakiegokolwiek wypadku nie zwlekaj:

Dzwoń na numer 112.

Telefon 112

 

Kalistenika - Trening w domu

Kalistenika Trening

Chciałbyś zacząć trenować kalistenikę, ale nie wiesz od czego zacząć?

A może po prostu szukasz sposobu żeby w prosty sposób poprawić swoją kondycję?

W poniższym artykule znajdziesz gotowy trening wraz z przykładami ćwiczeń które możesz wykonywać w domu, bez absolutnie żadnego sprzętu.

Spróbuj i przekonaj się jakie to proste:

 

Trening dla osób początkujących

Human Flag

Human flag

Zapraszamy na nasz wideotutorial na którym dowiecie się jakie ćwiczenia wykonywać, żeby opanować Human Flag.

Miłego oglądania, trenowania i powiewania na wietrze.

Migawka - Losowe artykuły

Jak zrobić Front Lever?

Front Lever (po polsku: waga w zwisie przodem) - Jest to pozycja statyczna (izometryczna), bardzo często wykonywana przez osoby trenujące Gimnastykę i Street Workout. Polega na zwieszeniu i utrzymaniu siłą ramion wyprostowanego ciała w pozycji poziomej...

Więcej…

Słownik Crossfit

W sieci można znaleźć bardzo wiele gotowych treningów i zestawów ćwiczeń CrossFit-owych, jednak w gąszczu specyficznych nazw i określeń można się łatwo pogubić. Poniższy słownik pomoże Państwu w ich rozszyfrowaniu.

Więcej…

Jak prawidłowo podciągać się na drążku? - Część 2

Wiemy już jakie korzyści możemy osiągnąć podciągając się, oraz w jaki sposób można chwytać drążek. Przyszła więc kolej na pierwsze podciągnięcie.   Jeśli nie jesteście w stanie wykonać ani jednego prawidłowego podciągnięcia na drążku, postaramy się w dalszej części artykułu opisać kilka sposobów na ułatwienie tej czynności.

Więcej…

Wyszukiwarka

Workout Polska

Copyright © 2015 - roothelp.pl.